Jump to content

2017.03.04 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

Liverpool liverpool.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 4. mars 2017, kl 18:30. Anfield


Premier League, 27. serierunde


(Dette er kamp nr 26 for Arsenal, men kampen i serierunde 26 er utsatt)


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo



Det er i utgangspunktet i tidligste laget å starte en kamptråd halvannen uke før avspark, men siden jeg allerede nå registrerer innlegg i andre tråder som gjelder denne kampen så velger jeg å starte den en uke tidligere enn normalt.



Utilgjengelige spillere: Cazorla (langtidsskadd). Ramsey har vært ute noen uker med skade, men med utgangspunkt i de estimerte tre ukene da han ble skadd så kan han kanskje være klar når vi kommer til mars. Koscielny fikk en skade mot Bayern, jeg antar inntil nyhetene sier noe annet, at han er klar til Liverpool-kampen.



Skal jeg være helt ærlig så er ikke mine forhåpninger så alt for store i forkant av kampen mot Liverpool, men jeg håper at Wenger tør å ta et par sjanser (ikke minst offensivt) og at jeg blir overrasket på kampdagen.




Forumbruker Wojciech53 kom med et forslag (i en annen tråd) om hvilke elleve som bør starte, og med forbehold om skaden på Kos så er jeg fullstendig enig i hans forslag:



Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs


OX - Xhaka


Lucas - Özil- Alexis


Welbeck



Den eneste posisjonen jeg er litt usikker på er venstre back siden jeg mener at Monreal (i utgangspunktet) er bedre defensivt enn Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Trådstarter har tatt seg den frihet å kopiere over til kamptråden dette innlegget fra "Lucas Perez"-tråden

 

Carlos Vela var et av fotballens største talenter, men har innrømmet at han kun spiller for pengene og likte å ta seg et par byturer i uka. Var riktig prioritering å ikke satse på han i retrospekt. Når det gjelder Lucas virker han som en veldig proff spiller, jobber knallhardt, har fantastisk timing på løpene hans (Har ombestemt meg, han er ikke SÅ rask, men treffer såpass bra på løpene sine at han virker slik). Har som overnevnt prestert hver gang han har fått sjansen.

 

Liker Lucas og håper han ikke reiser, dersom det blir ny manager til sommeren får vi kanskje større bruk for han også. Liker å starte i bakrom, har god timing samtidig som han jobber hardt begge veier.

 

Min foreslåtte ellever til Liverpool:

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

--------Xhaka----Ox

--------------Özil----

Alexis----Welbeck--Lucas

 

Topp 3 bytter plasser som de vil og presser forsvarsfireren til Pool knallhardt og vi VIL få sjanser på kontra. Xhaka får ligge midt mellom stopperne (Og slå langt når det er behov, kan bli viktig mot DERES press) mens Ox jobber mellom og stopper mye, backene flytter opp. Özil får en veldig fri rolle der han stort sett prøver å stikke gjennom angriperne.

 

Ser for meg at en manager som liker å presse i større grad virkelig hadde fått det beste ut av dette laget. Virker som om AW lar det være helt opp til spillerne hvor mye de skal presse, jfr. Ox sitt press mot Bayern. Husker vi var gode på å presse og mer disiplinerte på defensiven i hans første år som manager, men nå er det "lotto".

Link to comment
Share on other sites

Laget deres er jeg helt enig i men det forundrer meg om Wenger mener det samme. Blir vel Coq på midten og Iwobi på kant. Stabeist den franskmannen. Dessuten mistenker jeg at han kommer til å spille Ramsey her, siden han kommer tilbake fra skade (etter ryktene).

 

Håper på laget dere satt opp.

 

Tipper derimot det blir noe slikt:

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Kos - Monreal

Coq - Xhaka

Ramsey - Özil - Iwobi

Alexis

Link to comment
Share on other sites

Helt helt tragedie at lucas får spille så lite. Bidrar uendelig mer begge veier enn både walcott og iwobi. Iwobi er ett stort talent, men spiller alt for dårlig til å spille så mye. Walcott er begredelig i banespillet, uansett om det er mot bayern eller Sutton. Desverre.

Link to comment
Share on other sites

Er bare et lag som gjelder i mine øyne hvis vi skal komme oss ut av gjørmehullet vi er i for tiden.

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Gibbs

Chamberlain - Xhaka

Özil

Lucas - Welbeck - Alexis

Monreal, Coquelin, Walcott og Iwobi må i mine øyne benkes pga. ELENDIG form.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en ytterst viktig kamp for hvor vi ender sesongen. Med seier er andreplassen godt innen rekkevidde, men taper vi er det veldig kort vei for å havne utenfor topp 4.

 

Nå er gutta nødt til å vise at de ønsker å slåss. Pool kommer garantert til å gå rett i strupen på oss fra første sekund.

Er mange spillere som er totalt blottet for form og selvtillit om dagen, så dette blir vanskelig. På papiret har vi bedre spillere enn Pool, men selv om de har variert fryktelig i formen har de vist(spesielt i kamper mot storlaga) at kollektivet er på et annet nivå.

 

Vi har manglet et grunnlag, en fandenivoldskhet, en vilje til å kjempe for hverandre. Jeg er veldig usikker på hva slags lag jeg ønsker i denne kampen, men tror det viktigste er at vi holder tett bakover.

 

Jeg ønsker meg dette laget(i den formasjonen vi spiller):

 

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Monreal

Coq-Xhaka

Perez-Ox-Sanchez

Welbeck

 

Hvis jeg kunne valgt formasjon også, ville jeg kjørt på med dette:

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Gibbs

Ox-Coq-Xhaka

Özil

Welbeck-Sanchez

Tanken min med denne er at med tre sentrale midtbanespillere åpner det rom for offensive backer på begge sider. Gibbs er klart bedre offensivt enn Monreal. Treeren på midten vil da være en skjev treer, hvor Ox får bruke styrken sin med å ta med seg ballen fremover sammen med Özil som kan vandre fritt. Med Xhaka og Coq bak seg(med Coq i sin beste rolle som skjerm foran forsvaret og Xhaka som en dyptliggende playmaker) er vi ikke like utsatt om(når?) Ox mister ball på vei fremover.

Sanchez får da en friere rolle enn Welbeck og kan komme ned og hjelpe midtbanen med å være kreativ. Liverpool kommer ikke til å legge seg bakpå på hjemmebane, så her bør det bli nok av bakrom og da er Dat Guy et klart bedre valg enn Giroud som heller kan komme innpå i andreomgangen om vi sliter.

 

Ja, jeg har også sett at Coq har vært i elendig form i det siste, men jeg tror den største grunnen til dette er at han har måtte påta seg en rolle han åpenbart ikke mestrer. I tospann med Xhaka(som foretrekker å ligge dypt) har Coq ofte endt opp med å være en box-to-box-spiller og dermed fått for mye ansvar med ball i beina. Med Ox og Xhaka sammen med ham vil hovedoppgaven hans være mer lik det han har hatt når han har spilt med Cazorla. Ox og Xhaka får da ansvaret med å styre midtbanen mens Coq går tilbake til å bli ryddegutten. Vi mister da en ving i forhold til slik vi har spilt tidligere, men Theo(med unntak av målet) var totalt fraværende mot Sutton. Jeg tror ikke vi lider noen stor nød uten ving siden vi egentlig ikke har noen tradisjonelle vinger i stallen uansett. I denne formasjonen kan vi få Bellerin med i spillet fremover istedet og Sanchez får mindre defensivt ansvar og kan bruke kreftene fremover i banen. Sammen med Welbeck er da mulighetene for å få til et mer direkte spill større slik jeg ser det. Özil får mer frihet i denne formasjonen enn overnevnte, noe jeg tror kan være nøkkelen med å få ham i gang igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal man spå at kampen er over for vår del etter 20min? Også setter han på alexis og lucas mot slutten, der vi akuratt ikke utligner, for så å snakke om det gode med nesten-comeback'et? Hadde vært typisk den franske nesa.

Link to comment
Share on other sites

Rart Sanchez ikke starter når han er frisk nok til å sitte på benken. Özil har ryggskade i følge Forza, Lucas har hasestrekk i følge samme kilde.

Lucas er på benken, så enten er kilden upålitelig eller så tar man unødvendige sjanser med Lucas. Jeg antar det første er mest sannsynlig

Link to comment
Share on other sites

Lucas er på benken, så enten er kilden upålitelig eller så tar man unødvendige sjanser med Lucas. Jeg antar det første er mest sannsynlig

Han står oppført på benken og med hasestrekk. Jeg vet ærlig talt ikke hva hasestrekk er for noe engang...

Link to comment
Share on other sites

Han står oppført på benken og med hasestrekk. Jeg vet ærlig talt ikke hva hasestrekk er for noe engang...

Skal innrømme at jeg er blank jeg også....

 

Poenget er dog at en "skade" som ikke har betydning for det å spille, knapt nok er en skade ;D

 

EDIT: Finner ingen forklaring på "hasestrekk" når jeg googler, men det er vist nok mange sener i det området så kanskje en "senestrekk" i sene koblet til hasen er mer korrekt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...