Jump to content

2017.01.28 Southampton (B) (FA-cup)


Polljen

Recommended Posts

Southampton southampton.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 28. januar 2017, kl 18:30, St. Mary's Stadium.


FA Cup. 4. runde


Kampen vil bli vist på TV2 Premium / Sumo




Skadesituasjonen: Walcott er tilbake i troppen, Per og Debuchy er tilbake i full trening torsdag (26/1). Pr. dato er Cazorla den eneste fra førstelaget som er på listen over skadde (langtidsskadde).



Andre spillere som ikke er tilgjengelige: Xhaka (suspensjon) og Elneny (Afrikamesterskapet). I tillegg så er det litt usikkert om en eventuell suspensjon av Wenger (på benken) vil trå i kraft til denne kampen



Wenger bekrefter at laget som møter Southampton på lørdag vil ha sitt utgangspunkt i førstelaget, men en eller to "unge spillere" kan komme med på laget (i troppen). Wenger sier at han ikke har bestemt seg for hvem som er med ned til kysten, men jeg tolker hans uttalelser slik at det kan bli noen ytterst få av våre faste som blir "spart" til denne kampen.



Southampton er et vanskelig lag å møte og er inne i en "stim" når det gjelder cupfotball, og de slo Liverpool ut av ligacupens semifinale denne uken.



Jeg er litt usikker på om og hvem jeg vil spare i denne kampen, siden vi har PL-kamp igjen allerede tirsdag (Watford hjemme) før vi skal til toppkamp på "Brua" kommende lørdag.


For meg så er det PL og CL som bør prioriteres denne sesongen, så jeg er villig til å risikere en exit av FA-cupen ved å spare enkelte nøkkelspillere.



Ryktene sies at Alexis kan bli spart i denne kampen, og med en relativt skadefri offensiv lagdel så velger også jeg å spare han. Jeg har vært kritisk til Ramsey i det siste (med rette mener jeg), men jeg mener også at han hadde sin beste kamp på lenge mot Burnley sist helg, så derfor blir han den jeg velger sammen med Coq på midtbanen. Ospina er selvsagt fremdeles vår cup-målvakt. Med tanke på kommende kamper så har jeg egentlig også lyst til å la Koscielny få stå over denne kampen, Gabriel har gjort en bra jobb som back-vikar og jeg vil gjerne se han sammen med Mustafi i midtforsvaret. Kos har vært meget god denne sesongen så jeg er klar over at det er en viss risiko ved å la han hvile (sitte på benken). Jeg lar også Gibbs få en kamp fra start. Jeg er usikker på om jeg også skal la Giroud få hvile og la Welbeck eller Lucas starte på topp. Jeg "sjanser" litt offensivt ;D




Ospina


Bellerin - Mustafi - Gabriel - Gibbs


Ramsey - Coq


Lucas - Özil - Iwobi/Walcott


Welbeck


Link to comment
Share on other sites

Laget:

 

Ospina

Bellerin. Mustafi, Holding, Gibbs

OX. Maitland-Niles

Walcott, Reine-Adelaide, Lucas

Welbeck

 

 

Litt flere bytte enn forventet (fra min side). Kos er spart, men litt overraskende at Holding er med og ikke Gabriel.

Helt "ny" defensiv midtbane.

Og spennende offensiv lagdel

 

Og på benken er Per tilbake, sammen med Martinez, Jenk, Gabriel, Monreal, Iwobi og Alexis.

Link to comment
Share on other sites

Litt merkelig laguttak fra Southampton som også er meget B-preget. I ligaen er de safe fra nedrykk og har en meget tynn tråd av håp til Europacup-spill. De har en kamp igjen i ligacupen før de "bare" har ligaen igjen å spille for. Hvorfor spare spillere mot Arsenal i FA-cupen? Dette er for de en ypperlig mulighet for enda en klubbhistorisk dobbel cuptriumf. Som dere alle vet tok vi den første cupdoublen i England i 1993.

 

Ser man på lagdel for lagdel har vi en god sjans plutselig etter min mening siden Soton, overraskende nok på meg i hvert fall, sparer spillere.

Link to comment
Share on other sites

Litt merkelig laguttak fra Southampton som også er meget B-preget. I ligaen er de safe fra nedrykk og har en meget tynn tråd av håp til Europacup-spill. De har en kamp igjen i ligacupen før de "bare" har ligaen igjen å spille for. Hvorfor spare spillere mot Arsenal i FA-cupen? Dette er for de en ypperlig mulighet for enda en klubbhistorisk dobbel cuptriumf. Som dere alle vet tok vi den første cupdoublen i England i 1993.

 

Ser man på lagdel for lagdel har vi en god sjans plutselig etter min mening siden Soton, overraskende nok på meg i hvert fall, sparer spillere.

Tipper de anser mikki mus cupen som vel så attraktiv som FA her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at vi får se mye mer av både Danny og Lucas utover sesongen.

 

Joda, alt vi leverer ut på banen er ikke perfekt men "pessimistiske Polljen" er faktisk særdeles fornøyd med det han ser ut på banen i dag.

Til og med ofte utskjelte OX skal få ros for en bra første omgang (til tross for en stor blemme bakover), Niles og Jeff gjør en bra kamp, og jeg er ikke uenig i at Walcott kan bli litt anonym, men han kommer tilbake etter en del uker med skade og det mangler ikke på innsats fra han.

 

Jeg ser gjerne at Per får noen få minutter på banen mot slutten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt byttet med Sanchez på 3-0. Vi spiller sesongens viktigste kamp om en uke. Tenk om Sanchez skulle få seg en liten kakk og er ute til kampen. Greit nok han vil spille hele tiden men noen ganger er det en leder som må gjøre det rette for laget og spillerens skyld. Er ikke fornøyd med å få Sanchez innpå på dette tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Er absolutt en risk å ta å sette innpå Sanchez her. Jeg mener dog at han burde blitt hjemme når vi uansett satser på b-laget i denne kampen. Tar du ham først med, er det for å gi ham noen minutter. 2 assist dog. Og hattrick på Theo :D

 

Edit: Tipper Sanchez er sur og skuffet likevel. Han har jo ikke scora :P

Link to comment
Share on other sites

Er absolutt en risk å ta å sette innpå Sanchez her. Jeg mener dog at han burde blitt hjemme når vi uansett satser på b-laget i denne kampen. Tar du ham først med, er det for å gi ham noen minutter. 2 assist dog. Og hattrick på Theo :D

Hehe, ja så lenge han ikke får seg et setback var dette en meget fin periode å spille på seg litt selvtillit og felles forståelse ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...