Jump to content

2017.01.22 Burnley (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Nå har jeg ikke lest alt tidligere, men det er da helt utrolig at det er greit at dommerene er så beskyttet som de er? Når faktum er at vi først ble snytt for en klar straffe, for så å få en straffe som skulle vært avblåst for en relativt klar offside ved siden av et høyst diskutabelt rødt kort og flere andre situasjoner må det jo være lov å ytre seg vedrørende dommernes prestasjoner? Her var det jo faktisk nok matchavgjørende situasjoner som ble gjort feil til å direkte diktere utfallet av kampen og da må jo de som har ansvaret for de respektive lagene kunne ytre sine meninger uten å bli straffet..

 

Også synd med Xhaka som jeg synes begynner å bli veldig god i den holdende midtbaneposisjonen. Fantastisk dynamikk og pasningsspill samtidig som han er sterk i det defensive spillet. Bare synd han alltid blir utvist når jeg skal til å gi han komplementer for da faller jo helhetsinntrykket litt gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Stewarden med Arsenal-emblem på brystet oppfatter situasjonen dessverre litt for seint for han går faktisk i mellom. Smart, men litt seint.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om 3-4 kamper, men det er helt klart at dette er en manager som kjenner en del press enten fra ytre kanter som presse eller press satt på seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt usikker på om jeg har forstått "utestengelsesreglene" for managere/trenere riktig når det gjelder engelsk fotball, men ut i fra diverse blogger på nettet så får jeg inntrykk av at de er mindre strenge enn i Norge og i flere andre europeiske land.

 

I Norge så har vel ikke en utestengt trener lov til å ha direkte eller indirekte kontakt med benken etter kampstart (kanskje det er enda tidligere?), men det kan virke som at i England så er straffen "bare" at de må holde seg borte fra benken. Jeg får nesten inntrykk av at det ikke er ulovlig å ha indirekte kontakt med benken for en manager som er henvist til tribunen, jeg får faktisk ett inntrykk av at en manager til og med kan besøke garderoben i pausen.

Dette er vel i praktisk knapt nok for straff å regne, og jeg leser at det er "eks-dommere" som ønsker "Europeisk" standard på hvordan en slik utestengelse skal håndheves.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at han faktisk dytter til han ene dommeren i tunellen, Noname.

 

 

Han ble vel sendt vekk som en direkte konsekvens av ordbruken, så kom dytten som en reaksjon. Men ja, poenget var vel egentlig bare at det er helt håpløst at ingen kan ytre seg kritisk uten å bli straffet for det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...