Jump to content

2017.01.14 Swansea (B)


Polljen

Recommended Posts

Swansea City swanseacity.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 14. januar 2017, kl 16:00. Liberty Stadium


Premier League, 21. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Det synes ut i fra "ryktene" på nettet at Bellerin, Özil og Gibbs er klare til denne kampen. Walcott skal være nær, men sannsynligvis ikke klar denne kampen. EDIT: Det synes nå som at Bellerin (etter en liten skade på treningsfeltet) likevel ikke blir klar til denne kampen. Både han og Coq kan være klare til kampen mot Burnley om en uke (22.). Walcott blir ute i minst to kamper til.



Vår motstander Swansea har ligget under nedsrykkstreken det meste av sesongen og de burde være "lett mat" for Arsenal. Nå er det likevel ikke så enkelt siden Arsenal har hatt noen begredelige kamper de siste ukene og da inkluderer jeg trepoengskampene i romjulen og nyttårshelgen som spillemessig ikke var så mye å rope hurra for. De to siste har vært ekstra ille, med særdeles svake starter på matchene, dog skal jeg gi honnør for opphentingen mot Bournemouth. Men til tross for honnøren så er det ikke bra å komme på banen med så "dårlig" innstilling/taktikk som det har vært i de to siste kampene.



Mot Swansea så satser jeg på ett toppet lag, og da inkluderer jeg Lucas i den troppen. Den eneste posisjonen jeg sliter med besette er hvem som skal spille sammen med Xhaka på midtbanen siden Elneny og Coq er uaktuelle. Hverken Ramsey eller OX har gjort seg fortjent til å starte for Arsenal. Jeg velger å la være å foreslå noen nå (Wenger velger sannsynligvis Ramsey).



Mitt forslag



Cech


Maitland-Niles/Gabriel - Mustafi - Koscielny - Monreal


? - Xhaka


Lucas - Özil- Alexis


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Det var Bob Bradleys første kamp som Swansea-manager ved forrige møte, dette blir Clemets første kamp som Swansea-manager også mot Arsenal. Det er noe eget med lag i sin første kamp med ny manager.

Her kreves det at vi ikke ser på tabellen ved inngangen til matchen.

Vi sliter på backplass noe som innebærer at vingene må ta defensivt ansvar. Derfor vil jeg ha Giroud på topp og Sanchez på venstre. Høyre er jeg litt mer usikker men Lucas var nede og viste defensivt ansvar blant annet mot Crystal Palace da hans takling var starten på kontringen som endte med skorpionscoring.

 

Mitt lag

 

Gabriel Mustafi Koscielny Monreal

Lucas Ramsey Xhaka Sanchez

Özil

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Ingen Lucas gitt. Ulfagrafr sitt lag med iwobi istede. Utrolig merkelig ikke Lucas får en start snart med de beste...

Jeg vurderte Lucas som bedre defensivt siden jeg påpeker svakheter på backplass, likevel er det Iwobi som får starte, isolert sett ingen krise, men føler Lucas både fortjener en start og har vist bedre defensive takter. Wenger ser det tydeligvis annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...