Jump to content

2017.01.07 Preston North End (B) (FA cup)


Polljen

Recommended Posts

Preston North End prestonnorthend.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 7. januar 2017, kl 18:30, Deepdale.


FA Cup. 3. runde


Det er ingen norske kanaler som har kjøpt rettighetene til FA-cupen pr 3. jan -17 (Ifølge VG)


TV2 kjøpte rettighetene til FA Cupen torsdag 5/1 så kampen vil bli vist på TV2 Premium / Sumo




Jeg starter denne tråden før det har kommet en oppdatering på skadesituasjonen, men slik jeg ser det så skal mange av våre førstelagsspillere hviles på lørdag.


Preston ligger ca midt på Championship-tabellen og jeg er villig til å ta risikoen med å ha et relativt urutinert lag på banen. For meg er pri 1 denne sesongen å klare å kvalifisere oss til neste sesongs CL, enten gjennom topp fire i PL (en realistisk mulighet) eller gjennom å vinne denne sesongs CL (en noe vanskeligere oppgave). FA-cup er tradisjon, men akkurat denne sesongen så må den nedprioriteres når det gjelder våre beste slik kampprogrammet og skadesituasjonen er.



Ospina er vår CL-Målvakt og bør også være vår målvakt i FA-cupen.


På backene er jeg usikker, i midtforsvaret så velger jeg Gabriel og Holding.


Med en mulig skade på Coq og med Elneny i Afrikamesterskapet så bør vi ikke ta en sjanse på risikere Xhaka, så han bør hviles. Ramsey (joda, jeg ser risikoen) trenger kamptrening og starter som boks til boks sammen med en DM fra U-23 laget.



Offensivt kan vi bruke litt mer av de "erfarne". Offensiv midtbane og spiss kan gjerne bekles av bl.a. OX, Iwobi og Lucas. Som siste mann fremover så tenkte jeg i utgangspunktet på Akpom, men han er vel nettopp tilbake i full trening. Kanskje har Welbeck fått seg såpass med trening nå at han begynner å bli klar til å få litt spilletid. Dette var Wengers kommentar om Welbeck 29. Des "Danny Welbeck is doing well in training, so we have plenty of options"



Når det gjelder spillere fra U23/Akademiet så er spillere som Jeff, Bielik og Zelalem noen av de som burde være aktuelle til denne kampen.






Ospina


Maitland-Niles - Gabriel - Holding - ?


Ramsey - ?


OX - Iwobi- ?


Lucas


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

 

 

Ospina

Jenko - Gabriel - Holding - Gibbs

Ramsey - Ox

Walcott - Iwobi - Lucas

Akpom

Evt:

Ospina

Maitland-Niles - Gabriel - Holding - Jenko

Ramsey - Bielik

Ox - Iwobi - Jeff

Lucas

Godt førsteforslag Simbad. Håper på et lignende lag. Viktig å la en del få hvile denne helgen. Hvis Akpom er kampklar er dette en ypperlig mulighet for han å vise seg frem. Kunne byttet evt Walcott med Adelaide (har ikke fått med meg om han er på lån).

Link to comment
Share on other sites

laget:

 

Ospina,

Maitland-Niles, Mustafi, Gabriel, Monreal,

Xhaka, Ramsey,

Ox, Iwobi, Lucas,

Giroud

 

Et greit lag, men jeg skulle gjerne "spart" Xhaka, siden han er vår eneste tilgjengelige DM dei neste PL-rundene (Elneny i Afrika og Coq er skadd)

Link to comment
Share on other sites

Dette er et tydelig signalement på at Jenko nok har fått sin siste sjanse, blir nedprioritert ift til Maitland-Niles. Ellers er det nok ikke fare for slitasjeskader på involverte spillere, kanskje med unntak av Monreal. Synd at Gibbs til stadig er skadet på absolutt feil tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Ja Lucas har hatt tre gode løp jeg har sett, alle har enheten ramsey kjørt piruett for seg selv Istedefor å sentre eller sentret altfor sent. Mest skremmende er det hvor elendig midtbanen er.. preston er farlige hver gang i angrep. Spaserer rett igjennom midtbanen uten press

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...