Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2017


Polljen

Recommended Posts

Arsene Wenger er i utgangspunktet ingen tilhenger av overgangsvinduet som kommer midt i sesongen, og det er vel ikke så mange indikasjoner om at han skal gjøre så mye når det gjelder innkjøp i vinduet som starter om noen få dager.

 

Som nevnt så forventer jeg ikke noen stor aktivitet når det gjelder spillere inn, men det er mer sannsynlig at det forsvinner en eller flere spillere fra klubben i dette vinduet.

 

To av de største kandidatene til å dra allerede nå i januar er våre to backuper på høyreback, Debuchy og Jenkinson, Wenger kommer med klare indikasjoner på at Debuchy forsvinner hvis det kommer tilbud på han, når det gjelder Jenkinson så er hans navn kun trukket fram gjennom "løse rykter" på nettet,

 

Et annet særdeles "løst rykte" er OX til Liverpool, noe jeg tviler på at det er noe hold i.

 

Uten om det så kan det selvsagt bli en eller to av de lovende og ukjente på reservelaget som kan være aktuelle til å gå på lån (ren spekulasjon fra min side).

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om jeg er helt enig i å selge Ox enda, han har hatt en ganske god sesong. Fortjener en siste sjanse, selg han i Sommer.

Debuchy, gtfo. Trodde denne mannen var laget av stål, men gjør jo ikke annet enn å syte til media, og bli skadet.-.-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ifølge diverse "blekker" på nettet så skal Arsenal ha kommet med et bud på £56mill for Torinospissen Andrea Belotti. Budet skal visst nok ha blitt avvist.

Belotti skal ha 13 mål og fire assist på 17 kamper i Seria A denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke helt på dette. Alexis, giroud, Lucas og Welbeck er potensielle spisser P.d.d

 

Så skal vi ha knuuuust rekordovergangssummen vår? Nei det tror jeg lite på!

Ingen av de er spiss i ypperste verdensklasse vil jeg påstå som garanterer 25+ mål pr sesong, med mulig unntak av Sanchez. Det han har vist hittil i år er meget meget bra men fyren har jo hele karrieren spilt ving med god suksess så vet ikke de langsiktige planene for Sanchez. Skal han trekkes opp på spissplass oppstår et vakuum der det blir litt for tøft for Iwobi å dra det lasset alene. Lucas har vært positiv.

 

Kjenner ikke til denne spilleren, men en målgarantist er en spiller jeg har savnet lenge i Arsenal, men denne spilleren har vist for lite over tid til at han kan forsvare den prisen føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi begynner å stille med Lucas-Welbeck-Sanchez når Welbeck er tilbake i form, men roterer med Giroud. Da kan alle 4 få nok spilletid fremover. Iallefall ser jeg pr dags dato på de tre som vår beste angrepslinje.

Welbeck tilfører laget ganske mye når han spiller. Innsats og direkthet. Sanchez på vingen mener jeg fortsatt er det beste, selv om han til tider har sett bra ut som spiss.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt tidligere i en kamp tråd så er jeg veldig "hypp" på å se oss prøve noe litt nytt. Trenger dog trolig en mer "ruvende" venstreback, men tror også Monreal ville funket ganske bra her også for å si det slik.

 

På papiret så er det en 4-3-1-2, men i realiteten en 3-5-1-2 da sidebackene vil presse opp og Coquelin vil holde igjen foran midtstopperene. Alexis og en annen bevegelig spiss (Belotti) som har rimelig frie tøyler sammen med Özil vil styre mesteparten av showet fremover, men samtidig så vil Xhaka med pasningsfoten samt Wilshere (hvis han selvfølgelig klarer å holde seg skadefri) være i stand til å komme fremover med Coquelin som ankerpunkt. Vil til tider også fungere som en "front 3" da Özil kan presse opp i den "falske 9"-rollen han har hatt i perioder denne sesongen når Alexis har spilt spiss.

 

Kun teoretisk selvfølgelig, men en formasjon jeg har likt tanken på i flere år..

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Wilshere - Coquelin - Xhaka

Özil

Alexis - Belotti

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke dumt ut dette Stefan. Men jeg tror ikke Belotti kommer til å havne i Arsenal. Liker spilleren , men tror ikke Wenger vil betale overgangssummen det kreves for han. Om dette skal fungere, tror jeg også at vi må ha en raskere og offensivt mer komplett back enn Monreal. Har stor sans for han, man han har ikke kapasitet til å være med opp og ned på samme nivå som det Bellerin har.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke dumt ut dette Stefan. Men jeg tror ikke Belotti kommer til å havne i Arsenal. Liker spilleren , men tror ikke Wenger vil betale overgangssummen det kreves for han. Om dette skal fungere, tror jeg også at vi må ha en raskere og offensivt mer komplett back enn Monreal. Har stor sans for han, man han har ikke kapasitet til å være med opp og ned på samme nivå som det Bellerin har.

 

 

Helt enig, jeg mener faktisk vår viktigste signering må være en venstreback med kvaliteter ala Bellerin. Monreal har gjort jobbe greit, men det kreves bare mer og mer av backene, noe Monreal har slitt med i år syntes jeg. Gibbs virker heller ikke god nok da han er for svak defensivt.

Link to comment
Share on other sites

En oppgradering på venstreback hadde vært ønskelig. Kanskje, bare kanskje, så kan Cohen Bramall være denne spilleren.

 

“He has the ingredients: the timing of his runs is very good, he has decent technique and exceptional pace. These are very important ingredients today.

 

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20170111/wenger-bramall-s-route-from-under-23s#GqTCJh42JoEotAkG.99

Link to comment
Share on other sites

Denne spilleren var nettopp i 7div. Om han plutselig skulle rett inn på vårt lag er vel det en større sensasjon enn månelandinga i fotballhistorie. De fleste skjønner at dette er en spiller man håper kan ta store steg og utvikle seg iløpet av ett par år. Han skal nok først opp ett reelt nivå via reservelagets kamper.

 

Med andre ord kan jeg nok allerede si at dette IKKE er vår nye back (ennå)...

Link to comment
Share on other sites

Skulle visstnok egentlig spille og trene med U23-laget, men var såpass talentfull at han gikk inn med førstelaget i stedet.

 

Har sett veldig små klipp bare, men virker som om teknikken er rimelig god. Han er visstnok også latterlig rask (raskere enn Walcott og Bellerin). Han beskriver seg selv som en "flying fullback".

 

Jeg har troa.

Link to comment
Share on other sites

I beste fall så blir han en type jenkinson. Merkelig signering

Merkelig signering? Tjaaa, er litt usikker på det.

 

En ukjent, rimelig, "uprøvd" spiller som knapt nok kommer til å få spilletid. Han ville vel på langt nær være den første av det slaget i klubben.

 

Forhåpentligvis er han ett unntak fra "regelen"!

Link to comment
Share on other sites

Wenger har i følge ryktene kommentert noen mulige avganger i dette vinduet.

 

Det virker i dag svært sannsynlig at Carl Jenkinson går til Crystal Palace i løpet av få dager. Om det er et utlån eller salg vet jeg ikke på dette tidspunktet, men selv om det (eventuelt) bare er et utlån så forlater han klubben på et tidspunkt der han (hvis han var god nok) ikke ville ha hatt noen konkurranse om backupplassen, så er jeg relativt sikker på at han nå er ferdig i Arsenal.

 

Wenger skal heller ikke ha utelukket at Debuchy kan komme til å forlate klubben ør dette vinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Trenger hvertfall en høyreback inn som backup/konkurrent til Bellerin. Ingen av ungguttene våre som jeg anser som å være nærme førstelaget. Debuchy kunne vært en god backup hvis det ikke var for at han er konstant skadet og er et sutrehue. Så det er jo uaktuelt selvfølgelig. Ingen gode forslag her dessvere dog.

 

Venstreback er vel egentlig en posisjon hvor vi er "greie". Monreal er god og Gibbs er god. Førstnevnte har heldigvis tatt seg opp etter en svak start, men føler dette er en posisjon hvor vi har rom for forbedring. Grimaldo er en spiller jeg liker veldig god. Spanjol han også for øvrig.

 

Ellers trenger vi fortsatt en spiss. Sagt det i en del år nå, men hadde likt Lukaku. :proud:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at Gabriel har gjort en bra jobb som erstatter for Bellerin på backen, men jeg ser likevel behovet for en "dedikert" backup for Bellerin.

 

Når det gjelder Gabriel så er det positive at han får kamptrening ved å vikariere der, men jeg hadde heller ønsket at han (nå i de "lette" kampene) heller kunne ha vikariert i midtforsvaret og lettet litt "presset" på en god men "godt voksen" Kos. I tillegg så spørs det på hvilken kapasitet Gabriel har på backen når vi møter bedre lag med raskere kantspillere.

 

Når det gjelder motsatt back så er jeg helt enig med deg Tapapa, vi trenger fornyelse der til neste sesong. Vi trenger nok et nytt førstevalg, med Monreal eller en ny spiller som backup. Kanskje (selv om det sikkert er urealistisk) så hadde en spiller som kunne bekle begge sider vært den ypperlige løsningen enten som førstevalg på venstre side eller en i en ny backup.

 

Jeg har stor sans for både Gibbs og Monreal, men begge har nok ikke for lang tid igjen i klubben, men jeg ser for meg at Gibbs (kanskje etter eget ønske) forlater oss kommende sommer.

 

Men disse "spekulasjonene" mine gjelder sommervinduet, jeg har ingen tro på at det kommer noen som helst inn i dette vinduet så sant ikke en akutt skadesituasjon i klubben tvinger det frem, slik den gjorde det da Monreal ble klar for Arsenal 31. januar 2013 p.g.a. nevnte akutte skadeproblemer.

 

Jeg er selvsagt enig med Stefan B når det gjelder ønsket om en ny spiss, men ikke engang hvis "the fat lady sings" eller "when pigs can fly" vil det skje i dette vinduet vi nå er inne i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...