Jump to content

2017.01.01 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 crystalpalace.png?2016-2017 Crystal Palace


Søndag 1. januar 2017, 17:00. Emirates Stadium


Premier League, 19. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,




Skadesituasjonen: OX er sannsynligvis tilbake i trening på lørdag, Walcott blir ute litt lenger. Welbeck gjør det i følge Wenger godt i treningene og er nok snart klar. Gibbs blir foreløpig ute, men det er ikke en stor skade. Mustafi er i normal trening og er slik jeg forstår det klar.



Elneny vil dra til Afrikamersterskapet rett etter denne kampen.



Crystal Palace ligger rett over nedrykkstreken og skiftet manager lille julaften, da Big Sam (Allerdyce) tok over som manager. VI skal ikke ta lett på Palace, spesielt ikke etter noen litt skuffende kamper for vår egen del før/etter jul. Vi bør likevel kunne vurdere å hvile enkelte spillere siden neste kamp (mot Bournemouth) kommer allerede to dager etter kampen mot Palace.



I forsvaret så vil jeg forsette med Gabriel, og heller vurdere om Kos skal hviles hvis Mustafi er aktuell fra start.


Siden Elneny skal til Afrikamesterskapet 2. januar, så vil jeg hvile Coquelin i denne kampen og la Elneny starte.


Jeg vil også hvile Alexis, la Lucas starte på kant og med Giroud på topp.



Mitt valg fra start:



Cech


Bellerin - Gabriel - Koscielny/Mustafi - Monreal


Elneny - Xhaka


Lucas - Özil - Iwobi


Giroud

Link to comment
Share on other sites

Labert igjen nå, cruise controll og man vet det samsvarer dårlig med Arsenal. Lucas fint igjennom ista men absolutt ingen prøvde å angripe i boksen. Burde man ikke lært at lag ofte slår imot oss på dems første sjanse?! Skuffende nå

Link to comment
Share on other sites

Viljen var tilbake i dag, selv om det fremdeles skorter litt på utførelsen.

 

Laget kjemper og det er meget positivt, ideelt sett så burde det overtaket vi har ført til flere klare målsjanser. Og skal jeg komme med et "småpirk" til så er det at jeg ville byttet ut Alexis "Duracell" Sanchez i stedet for Lucas/Iwobi, dette bare for å ikke ta sjanser med en viktig brikke når vi har ny kamp allerede tirsdag.

 

Ett lykketreff av Giroud, en ikke så dårlig scoring av Iwobi og jeg er tross alt betraktelig mer positiv enn jeg har vært de siste par ukene (men vi har et stykke igjen fremdeles, ikke minst offensivt)

Link to comment
Share on other sites

Man of the Match: Oliver Giroud. Han kroner målet med en fantastisk innsats resten av kampen(!).

 

Alexis jobber og står på, får seg en assist, men sliter litt med sluttproduktet i dag. Litt uheldig ved et par anledninger også. Ser til tider litt sliten ut?

Perez jobber bra, men får lite til rundt og i motstanders boks.

Iwobi jobber bra og får ballen fra seg hurtig. Heller ikke redd for å utfordre på egenhånd. Slik vi vil se ham.

Elneny god kamp, gjør jobben.

Xhaka, kan gå fra de helt geniale pasningene til å gjøre de enkleste feilene. Virker litt ukonsentrert til tider?

Bra kamp av forsvarsrekka, der Bellerin kanskje står frem best.

Cech med noen matchvinnende redninger og inngripner.

 

Friskt innhopp av Ox som tør å utfordre Ward ved flere anledninger. Mangler det siste lille for at det skal bli mål av det.

Coq fortsetter jobben Elneny gjorde. Ramsey rusten.

Link to comment
Share on other sites

@Simbad

 

Jeg er enig i at Perez ikke fikk til så mye, men han er flink til å gå i rom og hvis det løsner for han så kan han bli en god spiller å ha. Han trenger først og fremst å få spille litt mer, og som nevnt over så kunne Wenger gjerne spart Alexis litt og tatt han ut istedet for Perez.

 

Iwobi er rett og slett bedre sentralt enn på kant og vi kan med hell hvile Özil litt mer av og til og lag unge Iwobi få denne rollen i enkelte kamper.

 

Generelt relativt enig i dine spillerbeskrivelser,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...