Jump to content

2016.12.06 FC Basel (B)


Polljen

Recommended Posts

FC Basel fcbasel.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Tirsdag 6. desember 2016, kl 20:45. St Jakob Park


Champions League, gruppespill, 6. kamp


Kampen vises direkte på Viasat Fotball



Det store spørsmålet foran siste runde i gruppespillet er om jeg/vi tror at det er sannsynlig at Arsenal kan vinne sin gruppe. Arsenal kan så absolutt ta tre poeng mot Basel, men det viktige punktet er om det er sannsynlig at Ludogorets tar poeng mot PSG i Paris. Jeg tror at det er lite sannsynlig at PSG gir fra seg poeng og det betyr samtidig at sjansen for en gruppeseier til Arsenal er minimal.



I tillegg så har Arsenal tre PL-kamper på åtte dager fra kommende helg og med kamper i bena fra i går (lørdag) og denne kampen på tirsdag så mener jeg at det er grunn til å vurdere å spare enkelte spillere i denne kampen. Det har skjedd tidligere at Wenger sendt noe som har lignet på et B-preget lag i siste kamp i gruppespillet også når vi har hatt en reell sjanse til å vinne gruppen, men jeg tror at han denne gang (minst) sender et "semi-toppet" lag til Basel.



Jeg finner det svært vanskelig å sette opp laget som bør starte mot Basel, men jeg kan se for meg å hvile spillere som Alexis, Kos og kanskje også Özil. Det å hvile Kos skaper et problem bak når også Bellerin er ute, men vår kaptein er så viktig når vi starter rekken med førjulskamper.




Ospina


? - Mustafi - Gabriel - Gibbs


Xhaka - Elneny/Coquelin


Ramsey/Walcott - OX - Iwobi


Lucas





En liten oppsummering om lag som allerede er klare som gruppevinnere og gruppetoere.


Gruppevinnere: Barcelona, Atletico Madrid, Monaco og Leicester


Gruppetoere: Manchester City, Bayern Munchen og Bayer Leverkusen. I gruppe H kan både Porto og København ta toerplassen.



Usikre grupper.


A: PSG og Arsenal er klare for avansement men gruppeseier er ikke avgjort. PSG vinner gruppen ved poenglikhet.


B: Tre lag kan vinne gruppen eller gå videre. Benfica, Napoli og Besiktas. Benfica og Napoli (a poeng) møtes i siste runde. Besiktas med ett poeng mindre møter gruppens siste lag (Dynamo Kiev)


F: Borussia Dortmund ligger før siste runde to poeng foran Real Madrid. Lagene møtes i Madrid i en gruppefinale om første/andreplass.


H: Også en åpen gruppe. Juventus og Sevilla kan begge bli gruppevinnere, samtidig som Lyon kan ta andreplassen fra Sevilla. Juventus møter tabelljumbo (med null poeng så langt) Zagreb hjemme og kan sikre seg gruppeseieren selv. Lyon spiller hjemme mot Sevilla, og hvis Lyon slår Sevilla med to mål så går Lyon videre på poenglikhet men med bedre innbyrdes målforskjell. Med Sevillaseier, uavgjort eller en ettmålsseier til Lyon så går Sevilla videre fra gruppen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ospina

Jenkinson - Holding - Gabriel - Gibbs

Elneny - Ramsey

Jeff - Zelalem - Iwobi

Lucas

Så rent B-lag som jeg klarer å få det.

Det var noe sånt no jeg hadde i tankene. Benken bør bestå av c-spillere. Sanchez, Özil, Kos og sånne bør slippe reisen også.

Link to comment
Share on other sites

Spennende lag er det. Men håpløst når vi møter Stoke i helgen og everton borte 3 dager senere. Når man da vet at det er 99% sikkert man blir nr2 i gruppa samt avansement er allerede sikkert. Nei da er det tullete å gamble med kapteinen, özil og alexis.

 

Slik gambling har bitt Wenger i ræva før... hinker en av våre viktigste av tipper jeg vi får se ett lag ikveld som plutselig mister mye selvtillit.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det jeg frykter også, men på den annen side er det fan meg på tide at vi banker dem snart.

Vi har vert så nære so mange gonger, utslått på bortemål to gonger som eg kjem på no i farta i hvert fall. Og i haust har dei hatt litt rusk i maskineriet. Absolutt moglegheiter. Men hadde vert typisk å endeleg vinne gruppe og møte ein av dei hardaste konkurrentane igjen i sluttspelet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...