Jump to content

2016.12.03 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

West Ham United westhamunited.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 3. desember 2016, kl 18:30. London Stadium


Premier League, 14. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Jeg finner dessverre få oppdateringer vedrørende skadesituasjonen, og jeg finner heller ingen "tegn" til om/når Wenger skal ha (har hatt) sin prematch-briefing.


Derfor blir det et spørsmålstegn foreløpig rundt spillere som Bellerin og Giroud.



Jeg er noe usikker når jeg nå prøver å sette opp et forslag til lag.



Cech


? Gabriel - Mustafi - Koscielny - ? Monreal/Gibbs ?


Xhaka - Coquelin


? Walcott - Özil - Iwobi ?


Alexis



Mitt første spørsmålstegn er høyreback: Jenkinson imponerer meg ikke, men hvis Bellerin ikke er klar så er vel Jenk bankers hos Wenger, og hva er alternativet? EDIT: Etter å tenkt meg om så gjorde vel Gabriel ikke en dårlig jobb på kanten mot Bournemouth så jeg tror faktisk at for meg så er han et bedre alternativ enn Jenks.



På motsatt back så er jeg også usikker på hvem som skal foretrekkes.


På midten så vil jeg ikke ha Ramsey, så jeg satser på Xhaka/Coq.


På kantene så er jeg usikker på formen på våre alternativer så jeg velger bare de "faste".


Jeg har ikke valgt Giroud på topp, og flyttet Alexis ned på kant. p.g.a. manglende skadeinfo.


Link to comment
Share on other sites

Wenger har uttalt at Giroud er usikker og skal gjennom nokre testar i dag. Welbeck er ute i fire veker til. Bellerin er vel uaktuell til denne kampen og basert på tidlegare spådomar.

Debuchy ute i seks veker pga hamstring

 

Basert på Jenkinsons prestasjonar i det siste er eg villig til å omskolere Ox til høgreback denne kampen.

 

Cech

Ox Mustafi Koscielny Gibbs

Walcott Xhaka Coq Iwobi

Özil

Alexis

Link to comment
Share on other sites

Basert på Jenkinsons prestasjonar i det siste er eg villig til å omskolere Ox til høgreback denne kampen.

 

 

Jeg fikk ikke sett OX sine prestasjoner da han ble flyttet ned som back mot ??? (Alzen min slår inn når det gjelder hvilken kamp det var ;D ). Men generelt sett så har jeg ikke vært overvettes imponert av hans defensive prestasjoner når han har spilt kant. Gabriel var jo også brukbar mot Bournemouth da Debuchy ble skadet, så jeg tar heller Gabriel enn Jenkinson på høyreback.

Link to comment
Share on other sites

Basert på arsenal.com er desse ute; Debuchy (hamstring), Giroud (groin), Bellerin, Cazorla (both ankle), Akpom (back), Mertesacker, Welbeck (both knee), Sanogo (calf)

 

Eg kunne tenkt meg desse 11:

 

Cech

Jenkinson Mustafi Koscielny Monreal

Walcott Xhaka Coq Iwobi

Özil

Alexis

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic. Jeg registrerer at Aguero fikk direkte rødt på overtid i dagens kamp mot Chelsea, det betyr vel sannsynligvis tre kampers suspensjon og han må dermed stå over kampen mot oss 18. des ;D . Fernandinho fikk også rødt, men siden det var p.g.a. to gule så antar jeg at han bare får en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig merkelig omgang. Blir vi overrasket over at de er så dårlige at vi faller ned på samme nivå eller hva? Burde leda masse! Starta friskt med rundt på kant og store sjanser. Etter dette rett ned til wh sitt nivå. Coq dessverre med idiotisk kort som gjør at man er nervøs for 10mot11. Özil fryktelig opp og ned, kroppsspråket hans lyser ikke akkurat. Ny omgang snart og da bør man avgjøre dette så ikke caroll kan putte en eller to på slutten å vinne kampen for dem

Link to comment
Share on other sites

Paradoksalt så er det, til tross for en storseier, mye å sette fingeren på offensivt (første 60-70 minuttene). Men akkurat i dag føler jeg null trang til å konkretisere det som kunne ha vært bedre.

 

Seks flotte mål, selv om ett var til motstander og ett var offside, og jeg kjenner at spenningen så vidt har startet å bygge seg opp til kampen mot West Brom 2. juledag da jeg sitter på tribunene :D .

Link to comment
Share on other sites

Ett lite tankespinn om det laget vi har og dekking av diverse posisjoner.

 

Jenkinson har fått mye pepper spesielt etter Southamptonkampen, og kanskje kan ordbruken fra fansen gå over streken av og til, men det er en grunn til at kritikken kommer. Wenger må gjerne bruke manglende selvtillit (p.g.a. kritikken) som unnskyldning for å vrake Jenkinson, men den sympatiske engelsk/finske barndoms arsenalsupporteren er dessverre ikke god nok til å dekke høyrebacken (selv ikke som et andrevalg).

Så med Bellerin ute hva bør vi gjøre? Jeg mener at vi bør forsette med Gabriel, vi taper noe offensivt med det men vi vinner samtidig noe defensivt. I tillegg så får Gabriel verdifull matchtrening som kan komme godt med når duoen Kostafi etterhvert må splittes av og til for å "hvile" i et tøft kampprogram.

Selv om vi taper noe offensivt med Gabriel på banen, så mener jeg mye av det kan kompenseres ved at spilleren som dekker samme kant (i utgangspunktet Walcott) er noe mer disiplinert og rendyrker i større grad kantrollen og modererer sin trang til å trekke inn i midten.

 

På midtbanen så blir Cazorla ute i lang tid og kanskje nærmer hans tid i klubben seg slutten slik at vi ikke får oppleve så mange kamper med "Cazorla-magi". Hva vi trenger på sikt av nytt blod her får vi se utover sesongen, men det er nå på tide at Xhaka blir et førstevalg på midtbanen sammen med Coquelin/Elneny. Forhåpentligvis så finner Ramsey tilbake til gamle takter gjennom en del innhopp,men det waliseren har vist i det siste gjør at han ikke bør starte kamper, hverken på midt eller på kant.

 

På topp så burde det være vanskelig å si noe negativt om Alexis etter hat-trick i denne kampen, men i store deler av denne kampen (før målene raste inn på slutten) så savnet jeg virkelig en spiss (ett oppspillspunkt). Alexis var i praksis en midtbanespiller i store deler av kampen og flere angrep stoppet opp da det manglet noen å spille ballen på inne i motstanders sekstenmeter. Problemet er mangel på alternativer. Giroud er det mest opplagte, når skaden blir leget, men enkelte av oss har mistet litt troen på Giroud som "førstespiss". Lucas har ikke fått vist så mye og det store spørmålet er om han er ett "floppkjøp" eller ikke?

Jeg går egentlig og venter på en skadefri Welbeck. Før hans første langtidsskade så virket han å være immun mot å skape gode avslutninger mot motstanders mål, men i perioden mellom de to langtidsskadene så viste han et godt potensiale som gjør at når han blir "fit for fight" igjen, så håper jeg på han som vårt førstevalg som spiss, med Alexis tilbake på midtbanen. Den største faren med Welbeck er hva han tåler siden han allerede har hatt to lange skadeavbrekk i sin Arsenalkarriere,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...