Jump to content

2016.11.27 Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 bournemouth.png?2016-2017 Bournemouth


Søndag 27. november 2016, kl 15:15. Emirates Stadium


Premier League, 13. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Det er ingen nye skader ifølge Wenger. Lucas er nå tilbake i trening.



Vi går nå inn i en periode med det som på papiret er et "enklere" program før møtet mot City rett før Jul.


På søndag er det Bournemouth, deretter ligacup mot Southampton, så West Ham, Basel, Stoke og Everton.



Kampprogrammet gir oss en viss mulighet til å ikke drive med råkjør på våre viktigste spillere, men samtidig så er problemstillingen at vi i perioder har slitt mot denne typen motstandere.


Selv om jeg er tilhenger av en viss rotering for å spare spillere så innser jeg at vi må være relativt toppet for å holde følge i toppen av ligaen.



Bournemouth, på søndag uten Jack Wilshere, ligger plassert midt på tabellen.



Mitt forslag:



Cech


Jenkinson - Mustafi - Koscielny - Gibbs/Monreal


Coquelin - Xhaka


Alexis- Özil - Iwobi/OX


Giroud



Jeg velger et relativt toppet lag, og velger litt motvillig å ikke hvile Alexis men å flytte han bak på sin gamle plass. Hvilken side han bør spille på spørs på hvem som dekker motsatt side. Walcott har vel vært litt svakere i det siste, så jeg velger å hvile han. Jeg tipper på at Wenger kommer til å starte med Ramsey på bekostning av Coq eller Xhaka, men jeg velger å benke Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Kortid spilte Debuchy sist frå start? Jenkinson har ikkje vert overbevisande i dei siste to kampane diverre og eg tykkjer det er eit naturleg bytte når vi har Debuchy, ref tidlegare kamptråd i november har eg holdt Debuchy, utan kamperfaring, høgare enn Jenkinson. Blir spanande å sjå korleis Debuchy griper denne sjansen og om han får rista av seg korrosjonen kjapt. Akkurat no ser eg ikkje plass til Jenkinson i stallen, ei heller som squadspelar.

 

Elles ingen store overraskinger, Elneny og Xhaka i tospann blir spanande å sjå.

 

 

EDIT: Debuchy var sist på bana november 2015

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatning at potensialet til Debuchy er større en det Jenkinson har. Så spørs det hvordan det virker inn at franskmannen ikke har spilt siden sykefraværet og hvor «tent» han er for å spille for en klubb han er på vei ut av. Mitt håp er at han nå vil vise seg frem også av «egoistiske» grunner (d.v.s. vise eventuelle nye arbeidsgivere hva han er god for)

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Debuchy er langt mer talentfull enn Jenkinson. Har ikke fysikken til Jenko, men mye bedre teknikk, pasningsfot og spilleforståelse..

 

Ellers ikke Alexis sitt vakreste mål, men han får lønn for strevet!

 

Edit: Nevner Debuchy så blir han selvfølgelig skadet. Håpløst..

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke det valget da Mustafi har spilt back i flere klubber.(Ikke fast men endel kamper iallefall)

 

Mustafi er mer egnet som back ja. Langt mer erfaring enn Gabriel i den posisjonen også. Tankegangen til Wenger er vel dog å ikke splitte opp partnerskapet mellom Mustafi og Koscielny vil jeg tro..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...