Jump to content

2016.09.28 FC Basel (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 fcbasel.png?2016-2017 FC Basel


Onsdag 28. september 2016, kl 20:45. Emirates Stadium


Champions League, gruppespill, 2. kamp


Kampen vises IKKE direkte på noen av Viasat sine kanaler,


men går i opptak på Viasat Fotball kl 23.30.




I skrivende stund så vet jeg ikke noe om hvor alvorlig skaden på Coquelin er, men jeg antar at han uansett ikke er aktuell til denne kampen. Ellers er det så vidt jeg vet ingen endringer i klubbens skadesituasjon i forhold til kampen mot Chelsea.



Vår motstander Basel har blitt en liten "dødare" når det gjelder engelske klubber i Europa, så man skal ikke ta for lett på vår motstander. Basel er også klubben der vår nye midtbanespiller Xhaka ble formet som fotballspiller, der han var i ca ti år (på gutte/junior/seniornivå) fra han var ti år gammel.



Når det gjelder laget som bør starte så gjør jeg to endringer i forhold til laget som startet mot Chelsea. Ospina synes å være vår Cup-målvakt (CL/FA) og med Coquelin ute så starter Xhaka.


Min mening om Alexis og spissplassen er vel ikke direkte ukjent, men samtidig så mener jeg at Giroud ikke er god nok og Lucas har ikke fått muligheten til å vise om han er god nok, så selv om jeg fremdeles mener at spissrollen ikke er Alexis sin beste rolle så er han kanskje vårt beste alternativ på topp pr dags dato. Walcott kunne vært et alternativ, men han viser nå så pass gode lovende tendenser i sin kantrolle at jeg ønsker at han forblir i den rollen.



Ospina


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal


Xhaka - Cazorla


Walcott - Özil - Iwobi


Alexis

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Xhaka - Cazorla

Walcott - Özil - Iwobi

Alexis

 

Ospina

Debuchy-Holding-Koscielny-Gibbs

--------Xhaka--Elneny

Ox---------Özil--------Lucas

-----------Giroud

Bør klare brasene mot Basel de her også, selv om det ikke akkurat er toppet.

Link to comment
Share on other sites

Ospina

Debuchy-Holding-Koscielny-Gibbs

--------Xhaka--Elneny

Ox---------Özil--------Lucas

-----------Giroud

Bør klare brasene mot Basel de her også, selv om det ikke akkurat er toppet.

Kanskje det, men for meg så virker dette laget som en undervurdering av Basel. Men jeg kan selvsagt ta feil der ;D

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært litt typisk Arsenal å gå på en mine her etter godt resultat i Paris og Chelsea igår. Så at vi plutselig skal spille med debuchy som ikke er god nok til ligacup engang her virker snodig.

 

Jeg er klar for litt rullering, men ikke så voldsomt. Giroud, Perez, OX, elneny Osv kan godt rulleres på.

Link to comment
Share on other sites

Så at vi plutselig skal spille med debuchy som ikke er god nok til ligacup engang her virker snodig.

 

 

Hele Debuchy-sagaen er litt merkelig. Flere kilder på nettet kan fortelle at Debuchy har vært skadet og kom tilbake i trening samtidig som Gabriel, så at han ikke var med i Ligacupen trenger ikke å bety så mye når (hvis) han er på vei tilbake etter en skade.

Årsaken til at jeg finner hele greia litt merkelig er at jeg ikke kan erindre at jeg har sett noe som helst på arsenal.com om at Debuchy har slitt med en skade. Arsenal.com bruker normalt å være relativt bra oppdaterte når det gjelder spillere som er ute med skade. Listen over skadde spillere gjelder dog i hovedsak "førstelagsspillere", så kanskje er han ikke viktig nok til å komme med på den listen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker å hvile noen spillere. Gibbs, Elneny og Perez bør får starte.

 

Jeg titta litt på fixture i serien og vi bør faen meg vinne alle våre kamper de neste par måneder.

Du har rett i at vi BØR!

For et par sesonger siden (hvis jeg husker rett) så slo vi hull på «Old Trafford»-spøkelset.

På lørdag brøt vi «Chelsea-forbannelsen».

Denne høsten er det også på tide å ta livet av «Black November», vi skal tross alt bare møte Manure og Tottene ?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det, men for meg så virker dette laget som en undervurdering av Basel. Men jeg kan selvsagt ta feil der ;D

Kan godt være det, men hvis vi ville holde igjen Debuchy fra å dra fra klubben permanent/på lån i sommer så bør han også få tid i "enklere" kamper. Gibbs har et godt nivå inne mens Xhaka og Elneny ville vært en bra duo på midten (Med røtter i Basel).

Lucas trenger å spille og tilvenne seg tempoet vi spiller i, å få spilletid i PL er derfor vanskelig, bør derfor få prøve seg litt i CL.

Giroud kan selvfølgelig ikke spille etter rødt kort sist så får vel gå for Iwobi på vingen og Giroud inn på topp.

Med sterk benk burde dette utvilsomt gå bra, Basel er en blanding av et talentakademi med unge spillere og spillere som holdt et greit nivå før (Janko + Doumbia...)

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være det, men hvis vi ville holde igjen Debuchy fra å dra fra klubben permanent/på lån i sommer så bør han også få tid i "enklere" kamper. Gibbs har et godt nivå inne mens Xhaka og Elneny ville vært en bra duo på midten (Med røtter i Basel).

Lucas trenger å spille og tilvenne seg tempoet vi spiller i, å få spilletid i PL er derfor vanskelig, bør derfor få prøve seg litt i CL.

Giroud kan selvfølgelig ikke spille etter rødt kort sist så får vel gå for Iwobi på vingen og Giroud inn på topp.

Med sterk benk burde dette utvilsomt gå bra, Basel er en blanding av et talentakademi med unge spillere og spillere som holdt et greit nivå før (Janko + Doumbia...)

Kanskje var jeg litt "streng" i min bedømning av ditt lag (kanskje ikke)

 

Når det gjelder Debuchy så er jeg usikker på om vi kommer til å se han på banen for Arsenal. Som jeg skrev i et tidligere innlegg (vedrørende hvorfor han ikke var med mot Nott. Forrest i ligacupen) så Har Debuchy (iflg flere kilder, dog ikke arsenal.com) vært plaget med en skade og nylig kommet tilbake i trening. Når jeg skriver at jeg er usikker på om vi får se han igjen, så skyldes det at Jenkinson også er tilbake i trening og når han blir matchklar så tror jeg at han kommer til å gå foran Debuchy på rangstigen i klubben.

 

Når det gjelder Gibbs så er jeg enig med deg.

Når det gjelder Holding, så er jeg usikker.

Xhaka/Elneny har jeg ingen problemer med.

OX? Tja, Kanskje.

Iwobi (istedet for Giroud) er helt greit for meg.

Lucas på topp, har jeg egentlig små problemer med, men etter lang motstand mot Alexis på topp så var det vanskelig (på søndag) å komme med argumenter i mot bruken av han i denne kampen :shy:

 

Basel har hatt et bra grep på engelske klubber de siste årene, hva det skyldes vet jeg ikke. Jeg har heller ikke det store grunnlaget til å bedømme deres spillerstall i de kampene, sett i forhold til dagens spillerstall.

 

Spiller for spiller (i ditt lagoppsett) har jeg som nevnt varierende meninger om, men da jeg skrev mitt svar til deg søndag så følte jeg at helheten i dine endringer var i meste laget, og jeg har vel ikke endret mening der (med mine små kunnskaper ;D )

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hvem som skal starte kampen, men vi burde ikke ta lett på dette. Xhaka og Elneny har vel en del inside-information, uansett mener jeg vi burde ta dette på hjemmebane. Rullering er greit, feks Perez fra start, men for mange utkiftninger er sikkert ikke lurt. Gibbs burde muligens få en mulighet, Elneny og Xhaka burde få muligheter. Blir spennende å se hva Wenger gjør, men tipper vi stiller forholdsvis likt som mot chelsea, bortsett fra at le coq og cech ikke spiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...