Jump to content

2016.09.24 Chelsea (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 chelsea.png?2016-2017 Chelsea


Lørdag 24. september 2016, kl 18:30. Emirates Stadium


Premier League, 6. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Når det gjelder skadesituasjonen så er Gilberto klar (for benken?) etter å ha spilt hele kampen i Ligacupen mot Nott. Forrest. Ramsey er ikke aktuell til Lørdag og Giroud vil bli vurdert når det nærmer seg kampdag, men det er en stor sjanse for at han ikke blir klar til den kampen.



Det å ha Chelsea på motsatt banehalvdel er noe Arsenal har slitt med i flere år, under flere Chelseamanagere, så jeg forventer en vanskelig kamp på lørdag. Vanskelig, men på ingen måte umulig når det gjelder poengfangst (tre poeng).



Når det gjelder laget som jeg mener bør starte så tenkte jeg at det "sier" seg selv, men ved nærmere ettertanke så er det ikke fullt så lett likevel å sette opp det rette laget.


De fem bakerst er greie. Når det gjelder midtbanen så vil jeg ha med Xhaka, men skal det være sammen med Cazorla eller Coquelin? Jeg velger sistnevnte, Wenger velger kanskje å ikke ta med Xhaka.


Men det største spørsmålet gjelder spissplassen. Giroud er sannsyligvis ikke klar etter skaden, og jeg hadde sannsynligvis ikke valgt han selv om han var skadefri. I forkant av kampen mot Forrest på tirsdag så vurderte jeg å gå mot min egen overbevisning og sette Alexis på topp, men jeg satser på at Lucas Perez har fått litt "godfølelse" etter tirsdagen og velger han.


Ved å sette Lucas på topp, så flytter jeg Alexis Sanchez ned i den posisjonen jeg hele tiden har hevdet at han bør spille, men da skaper jeg samtidig et problem ved at jeg må droppe enten Iwobi eller Walcott. Iwobi har vært god i det siste når det gjelder hans offensive spill, men ikke like bra når de gjelder å hjelpe til defensivt. Walcott har vist at han er på rett vei, selv om han ikke har imponert like mye som Iwobi. Jeg synes likevel at Walcott (i motsetning til sist sesong) er flinkere til å hjelpe sin back enn Iwobi og det er grunnen til at jeg mot en så vanskelig motstander som Chelsea velger å starte med Walcott og "vrake" Iwobi.



Mitt lag:


Cech


Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal


Xhaka - Coquelin


Walcott - Özil - Alexis


Lucas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

En ekstremt viktig kamp så tidlig i sesongen for begge lag. 2 lag som står på 10 poeng. Vinner city i helgen så er det 8 poeng opp for laget som taper, før sesongen virkelig er i gang. Jeg har troen, Arsenal virker på vei mot godformen, Chelsea har ikke imponerte meg overhode,Fikk seg 120 minutt i beina i går også .

Link to comment
Share on other sites

En ekstremt viktig kamp så tidlig i sesongen for begge lag. 2 lag som står på 10 poeng. Vinner city i helgen så er det 8 poeng opp for laget som taper, før sesongen virkelig er i gang. Jeg har troen, Arsenal virker på vei mot godformen, Chelsea har ikke imponerte meg overhode,Fikk seg 120 minutt i beina i går også .

Arsenal er så absolutt på vei opp og Chelsea har kanskje "slitt" litt mer de siste ukene, men begge lagene har tapt en kamp hver, på hjemmebane mot Liverpool.

 

Jeg har lyst til å være positiv, men jeg vet også at vi sliter mot Chelsea, kanskje er det her som det i sin tid var mot ManU at det er i topplokket hos våre problemet er mot slike lag.

Statistsikker er til for å brytes, men hvis jeg husker rett (artikkelen jeg las tidligere i dag) så har vi ikke slått Chelsea på de siste ti kampene og vi har tapt syv av de og vi har kun klart å lage to mål på de ti kampene.

 

Jeg har håpet, og som sagt statistikker er til for å brytes, men.....

Link to comment
Share on other sites

Røde kort, kontringer, Mourinho og AW som har kranglet.

Spent på hvordan vi stiller til denne kampen. Håper på noe som likner på 5-3-seieren mot AVBs Chelsea, selv om Conte nok legger seg en del dypere...

Mitt lag:

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Monreal

---------Coquelin---Xhaka

Walcott-------Özil----Alexis

---------------Lucas---------

 

Cazorla er den tregeste spilleren vi har i troppen, basert på hans egen uttalelse om at han kom sist i tester forrige sesong og har ikke evnen til å slå langballene Xhaka klarer, Coquelin viktig ved siden av for å dekke rom.

Walcott, Özil og Alexis er nydelige kontringsspillere som kan bli viktig i en storkamp som denne.

Velger Lucas på topp da han er en del hurtigere enn Giroud, men vi kan trenge musklene til franskmannen også...

 

Forsvarsfireren sier seg selv, vil gjerne at Bellerin skal ha friheten til å gå mer fremover mens Monreal heller blir litt igjen slik at vi kan sideforskyve for å få Hazard mot Mustafi på kontringer (Tar ikke mange sekundene før Bellerin er tilbake for å hjelpe uansett)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er redd vi får se samme lag som foregående a-lags kamper. Blir nok Alexis på topp, og ingen xhaka heller. Virker som Wenger er fast bestemt på at dette skal fungere uansett.

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så negativ til at de nye spillerne blir matchet forsiktig i begynnelse. Alexis har jo scoret godt med mål også, så det at han ikke fungerer som spiss er jeg uenig i. Han utfyller rollen på en annen måte. Når Iwobi/Walcott er flinke til å gå på løp inn i boksen klarer vi allikevel å true bakrom, hvilket vi så gode eksempler på sist helg.

Link to comment
Share on other sites

Det må være lov til å mene at vi ikke stiller det beste laget jeg mener vi kan stille. Alexis fungerer ikke som spiss i særlig grad. Han scoret noen mål sist kamp, ellers han han kun spilt godt når innbyttere har gjort at han kommer seg ut på kanten igjen. De foregående kampene har Monreal også blitt avkledt på venstresiden da Iwobi knapt jobber bakover. Her er også Alexis bedre da han spiller i den posisjonen.

Taper vi lørdag pga venstresiden vår nok en gang vil jeg nok påstå at det var helt legitimt å være negativ til at de nye blir matchet for forsiktig. Jeg mener også det kan være gunstig med en skytter utenfor 16m hvis Chelsea parkerer bussen under angrep, kontra at vi skal tråkkle igjennom en mur av spillere og tilslutt bli tatt på kontra.

 

Missforstå ikke jeg liker både Iwobi og Alexis ;) Men jeg mener vi bør spille med en SPISS, ikke en som later som han er det i enkelte kamper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er redd vi får se samme lag som foregående a-lags kamper. Blir nok Alexis på topp, og ingen xhaka heller. Virker som Wenger er fast bestemt på at dette skal fungere uansett.

Hvis Xhaka skal inn, så må noen ut. Coquelin har da vært glimrende og Cazorla har vært god. Jeg har troa på at Xhaka spiller seg inn på laget, men selv om han er dyrkjøpt, så skal ikke det medføre at han skal rett inn.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Xhaka skal inn, så må noen ut. Coquelin har da vært glimrende og Cazorla har vært god. Jeg har troa på at Xhaka spiller seg inn på laget, men selv om han er dyrkjøpt, så skal ikke det medføre at han skal rett inn.

Jeg er enig i at Coq og Cazorla har vært gode og selvsagt så må Xhaka "spille" seg inn en "rett" til å bli valgt fra start.

 

Problemet på vår midtbane (og da problem med positivt fortegn) er at vi nå har fire gode alternativer og faktisk enda flere når f.eks. Ramsey blir frisk til å dekke en av de to posisjonen bak playmaker/kanter. Dette positive problemet gjør at vi egentlig må prøve å gå litt bort i fra tankegangen om at enkelte spillere (automatisk) spiller seg inn i en posisjon. Vi har nå spillere med forskjellig "styrker" som gjør at det er muligheter til å velge de to som bør starte også ut i fra hvem vi møter og ikke bare ut i fra "form".

 

Nå er ikke jeg "dummere" enn at også jeg forstår at det kan være noen av de som imponerer så mye at det ikke er noen vei utenom å gi vedkommende et "klippekort" i en av disse to posisjonene.

 

Ja Cazorla og Coquelin har gjort bra figur så langt denne sesongen, det har også Xhaka gjort med de mulighetene han har fått, så derfor har jeg ingen problemer med å vrake Cazorla til fordel for Xhaka i denne kampen da jeg (rent subjektivt) har større tro på han enn Caz mot Chelsea, Coquelin er for meg bankers mot Chelsea siden han er vår beste defensive midtbanespiller. Neste helg mot Burnley så ville jeg kanskje tenkt Cazorla og Xhaka fra start.

 

Når det gjelder Cazorla så mener jeg at det ikke bare er i "boks til boks" han er aktuell i løpet av en sesong, jeg mener at også Özil trenger å hvile inn i mellom og da bør Cazorla være den mest aktuelle som vikar.

 

Som sagt vi har nærmest et "luksusproblem" på DM/bokstilboks, så det å spille seg inn/ut av laget i den lagdelen er ikke like aktuelt lenger som det var bare en sesong tilbake. (selvsagt kan man spille seg ut hvis man er "rævva" i en kamp. Men det å bli satt på benken etter en god kamp bør ikke lenger bety at man har spilt seg ut, med dagens mannskap)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig redd for at en sentral midtbane med Cazorla der blir overkjørt. Sett at dette har skjedd mot langt dårligere lag enn Chelsea for å si det slik. Elsker Cazorla som spiller, men han er litt "lightweight".

 

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal

Coquelin - Xhaka

Iwobi - Özil - Alexis

Perez

Link to comment
Share on other sites

Alexis har ikke blitt utskjelt, men det finnes enkelte av oss som mener han er enda bedre i sin "gamle" rolle!!!!

Alexis har ikke blittt utskjelt, men Wenger har blitt latterliggjort for å bruke han i den rollen. "Latterlig" brukes kast i vending. Jeg er enig i at hans beste rolle er på vingen, men når Giroud er ute er det forståelig at han bruker Alexis. Lucas fortjener å bli integrert i England og troppen. Å kaste han rett ut til ulvene kan ha negative ringvirkninger på selvtilliten. Et slikt trekk har Wenger blitt kritisert for å gjøre tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Laget ser bunnsolid ut. Utskjelte Alexis som spiss har vel scoret fire mål på seks kamper.

 

Du er så dramaqueen Tapapa.

 

Ingen her inne som mener Alexis er ræva (selv om du har påpekt det de siste kampene), men de fleste av oss her inne mener at Alexis som spiss gjør at vi som et lag kanskje ikke fungerer like bra. Alexis er ikke akkurat bra som oppspillspunkt og vi blir derfor tvinget lengre ned i banen enn hva vi hadde blitt hvis Giroud f.eks. spiller (når han er i form vel og merke..).

 

Alexis er også soleklart best når han vandrer ut til venstresiden og trekker inn fra venstrekanten enn det han er rent sentralt. Får i mine øyne mer ut av han som venstrekant. Selv om han selvfølgelig også fungerer som spiss.

 

Alexis er alltid en måltrussel så lenge han er i nærheten av motstanderens mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...