Jump to content

2016.09.20 Nottingham Forest (B) (Ligacup)


Polljen

Recommended Posts

Nottingham Forest nottinghamforest.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Tirsdag 20. september 2016, kl 20:45. City Ground


EFL Cup (Ligacupen) 3. runde


Kampen vises sannsynligvis ikke på norske kanaler (finner ingen info hos TV2, Viasat eller TVNorge/Discovery)




EFL Cupen aka Ligacupen (eller aka "Mikke Mus Cupen" hos noen av oss ;D ) starter for Arsenal sin del kommende tirsdag og Arsenal går inn i turneringens 3. runde.


Vi møter Nottingham Forest (som ligger midt på tabellen i Championsship) borte.



Dette er en type kamp der vi ofte bruker mange Academyspillere, men jeg mener at vi her trenger å prioritere førstelagsspillere med lite matctrening.



Ospina eller Martinez i mål, jeg er usikker på om det er behov for å spille med Ospina siden han fikk "godfølelsen" mot PSG og nok skal stå i mål igjen mot Basel uken etter denne kampen.



I midtforsvaret så er Holding en selvfølge og hvis Gabriel er spilleklar så er han mitt andre valg.


På midten så tar jeg med Elneny, men er usikker på om vi skal sjanse Xhaka i forkant av Chelseakampen. Ramsey bør være med hvis han er klar.


På topp så trenger Lucas både spilletid og en mulighet til å få godfølelsen.


Hvilke Academyspillere/"førstelagsspillere utenfor benken" som skal med er jeg usikker på, men jeg antar at spillere som Jeff, Akpom,Bielik og Zelalem er med nordover.



Mitt "ukvalifiserte" (jeg har for liten kunnskap om våre lovende unge) forslag til lag er: (usikre spillere skademessig merket med et ?)



Martinez


Debuchy - Holding - Gabriel? - Gibbs


Ramsey?- Elneny


Akpom - Jeff - OX


Lucas



Valget av OX på kant er ikke gjort med overbevisning fra min side, men jeg er ikke sikker på hvem som er det beste alternativet fra den unge/lovende stallen,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Tvilsomt at han roteter såpass mye på laget som dere foreslår men, vi får se! Tipper 3-5 bytter, ikke 11 :P

Her er jeg uenig med deg, rett og slett fordi Wenger (historisk sett) har lagt liten vekt på Ligacupen. I en periode så var dette en turnering der Arsenal brukte mange "ukjente" spillere (ikke minst i de tidlige rundene), men det har vel blitt flere førstelagsreserver med de seneste sesongene.

 

Med tanke på kampen mot Chelsea kommende helg så er jeg sikker på at rotasjonen blir stor fra Hull-kampen til Forrest-kampen og jeg tror faktisk vi kan få 11 utskiftninger når vi ser på startoppstillingen mot Hull. Hadde dette derimot vært en kamp i FA-cupen så ville jeg vært enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Om vi ønsker å gå videre i denne cupen tror jeg ikke vi må satse for urutinert, må nok ha med en del førstelagsspillere om vi skal klare å slå et decent championshiplag. Ellers blir det gjensyn med tre ex-arsenal spillere i form av Armand Traore, Henri Lansbury og Nicklas "Lord" Bendtner. Blir lite overrasket om SuperNick putter mot oss :P

Link to comment
Share on other sites

Om vi ønsker å gå videre i denne cupen tror jeg ikke vi må satse for urutinert, må nok ha med en del førstelagsspillere om vi skal klare å slå et decent championshiplag. Ellers blir det gjensyn med tre ex-arsenal spillere i form av Armand Traore, Henri Lansbury og Nicklas "Lord" Bendtner. Blir lite overrasket om SuperNick putter mot oss :P

Med deltakelse i PL, CL og FA-cup, så tror jeg at jeg ikke er den eneste som ikke vil prioritere denne unødvendige (min påstand) turneringen. Når det er sagt så bør de forslagene som har kommet lenger oppe i tråden inneholde lagoppstillinger som bør være gode nok til å vinne mot et middels lag i Championship. Blir vi slått ut med de spillerne på laget så har vi enten dårlig kvalitet på de som ikke er klare førstelagsspillere eller så går det på dårlig innstilling/taktikk,

Link to comment
Share on other sites

Bytt plass på Iwobi og Ox så har vi en deal, Ox er vel blant de dårligste pasningsspillerne vi har der fremme? :)

Tja, Ox sin beste kamp som jeg kan huske var når han spilte sentralt mot AC Milan. Da var han visstnok kraftig forkjølet også :-)

Link to comment
Share on other sites

Mener det er på tide at Ox viser oss hva han er god for. Han har spilt sentral offensiv midtbane før, som Tapapa referer til, og gjort en bra jobb der. Jeg føler han mister veldig mye når han spiller på kanten. I en ligacupkamp som denne bør Oxen klare å vise hvor god han faktisk kan være, og jeg stoler klart mer på Ox når det gjelder å være midtpunktet i angrepet vårt. En av de viktigste grunnene til at Iwobi har gjort det så bra som han har er fordi han har hatt spillere som Özil og Alexis ved siden av seg. Da tror jeg det blir feil å gi ham såpass mye ansvar i en slik posisjon når ingen av de kommer til å spille.

Oxen er best når han kan vandre og ta med seg ballen forbi ledd. Jeg tror vi vil få se glimt av spilleren vi alle håper Oxen kan bli om vi lar ham få noen kamper(i ligacupen) fra start som sentral offensiv midt,

Link to comment
Share on other sites

Problemet er ikke at OX ikke kan, han beveger seg smart og alt det der. Men av hundre raid oppover siden tipper jeg at nitti av de ender med at han tupper ballen for langt forran seg og søler vekk det gode han har gjort i forkant. Det er nesten blitt komisk å se alle gangene han presterer å gjøre dette.

 

Han spillte vel en kamp sentralt for lang tid tilbake med bravur, godt mulig det faktisk er en bedre posisjon for han men tror neppe han er bedre enn alternativene vi har der. Kanskje det hjelper på når han er forkjølet slik at han ikke skal prøve det "umulige"? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsåvidt ingen mening om OX eller Iwobi er best skikket til den sentrale rollen, men når OX blir trukket fram i en enkelt kamp i en annen sesong, så et det vel verdt å nevne at Iwobi gjorde en god jobb sentralt som «vikar» for Özil i en/flere kamp(er) sist sesong. Jeg husker ikke konkret hvem vi spilte mot da, men jeg er sikker på at han bekledte den rollen minst en gang sist sesong.

 

Uansett hvem som eventuelt måtte bli valgt så har begge en stor uvane med å gå inn sentralt for ofte når de bekler kantrollen.

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng Polljen. Men jeg mener det er på tide at Ox viser oss mer jevnlig hva som bor i ham. Og da tror jeg rollen sentralt vil passe ham bedre. Klarer han å vise gode takter mot Forest tenker jeg det kan være lurt å la ham få noen sjanser sentralt når Özil trenger hvile/er skadet/suspendert.

 

Det vil settes større krav til Ox om han spiller sentralt enn til Iwobi, det er derfor jeg vil se ham der i morgen. Jeg vil at han skal ta/få ansvar å kanskje til og med lære seg at han kan?

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder et håp om streaming av kampen tirsdag, så viser Sky Sports Leicester v Chelsea den dagen (ManU sin kamp på onsdag). Så jeg tviler på at det blir tilgang på live stream fra vår kamp (selvsagt er det en liten sjanse for at den blir vist live i TV i et annet land)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...