Jump to content

Lucas Pérez


Umlaut

Recommended Posts

3 hours ago, Noname said:

På den andre siden er han 29 år og scoret 8 mål på 31 kamper for et Deportivo som rykket forrige sesong. 

 

Skjønner ikke helt hvor "alle" har dette svake punktet for Lucas fra. Ser mange som skriver det samme på sosiale medier. Men for all del, en grei squadplayer kan han bli.

Greit å ta med at han var den spilleren i La Liga som skapte flest sjanser bortsett fra Lionel Messi. Ikke så dårlig det for et lag som var skikkelig ræva.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
5 hours ago, Stefanb said:

Greit å ta med at han var den spilleren i La Liga som skapte flest sjanser bortsett fra Lionel Messi. Ikke så dårlig det for et lag som var skikkelig ræva.

Han skapte tydeligvis jævlig dårlige sjanser siden laget hans rykket ned ??

 

BE

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marius- said:

Nå var han lånt ut deler også, hvor andre betalte lønn. Men ja, elendig av Wenger ...

Syns du er litt i overkant ivrig med ordet «elendig». Vi manglet spisser, Wenger kjøpte Perez til en relativt billig penge og han underpresterte. Sånt skjer alle klubber og managere. At Perez ble solgt billig kan ikke Wenger klandres for.

Link to comment
Share on other sites

Der er vi uenige, han kjøpte en middelaldrende spiller uten å bruke han i særlig grad. Syntes personlig han ikke gjorde seg vekk de gangene han fikk sjansen i motsetning til enkelte andre spillere som fikk mange fler sjanser.

 

Ikke uenig i at kjøpet var ræva, men når man missbruker en spiller i så stor grad som jeg mener han ble, blir det uforståelig handel. Wenger hadde neppe fått mer i ettersalg også. Og som vi vet styrte Wenger alt når det gjelder kjøp/salg. 

 

Uansett er han nå vekk, tap eller ikke. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Verminator5 said:

Syns du er litt i overkant ivrig med ordet «elendig». Vi manglet spisser, Wenger kjøpte Perez til en relativt billig penge og han underpresterte. Sånt skjer alle klubber og managere. At Perez ble solgt billig kan ikke Wenger klandres for.

Underpresterte Perez?

Etter min mening så fikk Perez aldri sjansen av Wenger  til å vise seg fram i Arsenal drakta. Andre etablerte spillere fikk nærmest klippekort selv om de Underpresterte, Perez fikk få sjanser selv om han egentlig var mye mer arbeidsom enn flere av de etablerte. 

Det er godt mulig at Perez ikke burde vært kjøpt av Arsenal. Dette fremstod som et "panikkjøp", der det betalte beløpet kanskje var for stort. 

Du har rett i at Wenger ikke kan klandres for salgsbeløpet. Men kjøpet skjedde "pre-Mislantat" da Wenger fremdeles hadde makt. Så kjøpet av og bruken av Perez har Wenger et stort ansvar for. 

Perez var kanskje ikke så mye verdt nå, men når det gjelder det "økonomiske tapet" så har også Wenger et klart ansvar. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Der er vi uenige, han kjøpte en middelaldrende spiller uten å bruke han i særlig grad. Syntes personlig han ikke gjorde seg vekk de gangene han fikk sjansen i motsetning til enkelte andre spillere som fikk mange fler sjanser.

 

Ikke uenig i at kjøpet var ræva, men når man missbruker en spiller i så stor grad som jeg mener han ble, blir det uforståelig handel. Wenger hadde neppe fått mer i ettersalg også. Og som vi vet styrte Wenger alt når det gjelder kjøp/salg. 

 

Uansett er han nå vekk, tap eller ikke. 

Han hadde noen friske innhopp og kamper i Europa, absolutt. Men jeg føler meg ganske sikker på at det ligger mer bak situasjonen til Perez. Kan det ha vært holdningsproblemer? Dårlig prestasjoner på trening? Ikke vet jeg, men jeg nekter å tro at Wengers vurdering av Perez er basert på stahet/fandenskap som enkelte antyder.

Dette blir selvfølgelig spekulativt fra min side.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

Underpresterte Perez?

Etter min mening så fikk Perez aldri sjansen av Wenger  til å vise seg fram i Arsenal drakta. Andre etablerte spillere fikk nærmest klippekort selv om de Underpresterte, Perez fikk få sjanser selv om han egentlig var mye mer arbeidsom enn flere av de etablerte. 

Det er godt mulig at Perez ikke burde vært kjøpt av Arsenal. Dette fremstod som et "panikkjøp", der det betalte beløpet kanskje var for stort. 

Du har rett i at Wenger ikke kan klandres for salgsbeløpet. Men kjøpet skjedde "pre-Mislantat" da Wenger fremdeles hadde makt. Så kjøpet av og bruken av Perez har Wenger et stort ansvar for. 

Perez var kanskje ikke så mye verdt nå, men når det gjelder det "økonomiske tapet" så har også Wenger et klart ansvar. 

Vi ser spillere 90 minutter i uka, kanskje 180 om man er heldig. Wenger så Perez flere timer daglig. Vurderingsgrunnlaget Wenger besatt var langt større enn vårt. Uavhengig av hva man mener i denne saken blir det spekulasjon. Jeg lar tvilen komme Wenger til gode og tror derfor at Perez ikke var den spilleren Wenger trodde. Bomkjøp, ja. Men når kjøpet ble gjort støttet jeg det hele. Det gav mening på det tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente egentlig ikke at Perez er så ræva, men slik det ble i Arsenal fremstår det som en veldig dårlig handel. Sånt skjer. Jeg leste et eller annet om at Perez egentlig ble presset på Wenger, pre-Mislintat eller ikke, og at spilleren derfor egentlig aldri var noen Wenger-mann, med de konsekvenser det fikk. 

Vi får kanskje noen uttalelser fra Perez som kan kaste lys over dette framover. Og når kommer boken din, Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg finner det, og har funnet det i mange år, noe merkelig at mange tydeligvis hadde det synet på Wenger at hvis noe var bra i Arsenal så var det hovedsaklig Wengers fortjeneste og hvis det som skjedde ikke var så bra så var det egentlig noen annens skyld (det være seg styret/eier, Ivan, spillerne eller andre årsaker). 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Jeg finner det, og har funnet det i mange år, noe merkelig at mange tydeligvis hadde det synet på Wenger at hvis noe var bra i Arsenal så var det hovedsaklig Wengers fortjeneste og hvis det som skjedde ikke var så bra så var det egentlig noen annens skyld (det være seg styret/eier, Ivan, spillerne eller andre årsaker). 

Det er ikke noe nytt. Sånn tenker jeg om meg selv også ?

 

BE -mr. Perfect

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Vi ser spillere 90 minutter i uka, kanskje 180 om man er heldig. Wenger så Perez flere timer daglig. Vurderingsgrunnlaget Wenger besatt var langt større enn vårt. Uavhengig av hva man mener i denne saken blir det spekulasjon. Jeg lar tvilen komme Wenger til gode og tror derfor at Perez ikke var den spilleren Wenger trodde. Bomkjøp, ja. Men når kjøpet ble gjort støttet jeg det hele. Det gav mening på det tidspunktet.

Jeg skal ikke motsi deg når det gjelder hva Wenger så eller ikke så på trening. 

Det som derimot ikke stemmer helt for meg er at i en (kortvarig) periode der Perez kom inn som innbytter i PL og startet kamper i mindre cuper der han gjorde et brukbart inntrykk, så mener jeg å huske at andre offensive spillere som i samme periode (i gjentatte kamper) var ganske så revva, likevel fikk tillit fra start i kamp etter kamp i PL.

Rent subjektivt sett fra min side så fikk jeg et relativt godt inntrykk av Perez i de fleste kampene der jeg fikk se han på banen, men i rettferdighetens navn så erindrer jeg også at også han var ganske så dårlig i sin aller første kamp i Arsenaltrøya. 

PS! jeg mente også da han ble kjøpt at kjøpet hadde en mening da de fleste av oss skrek etter ett spisskjøp. Der vi nok er uenige er om Wenger gav han nok sjanser til å vise hva han hadde inne. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Polljen said:

Jeg finner det, og har funnet det i mange år, noe merkelig at mange tydeligvis hadde det synet på Wenger at hvis noe var bra i Arsenal så var det hovedsaklig Wengers fortjeneste og hvis det som skjedde ikke var så bra så var det egentlig noen annens skyld (det være seg styret/eier, Ivan, spillerne eller andre årsaker). 

Er for så vidt sant det, men dette går begge veier. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...