Jump to content

2016.08.27 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

Watford watford.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 27. august 2016, kl 16:00. Vicarage Road

Premier League, 3. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Så vidt jeg kan se så er ikke det noen endringer i skadesituasjonen siden sist helg. Det har dessverre heller ikke skjedd noe på overgangsfronten som gir oss flere alternativer til denne kampen.

Özil og Giroud bør (etter min mening) være klare til å starte denne kampen. Dette er siste kamp før vinduet stenger, første helgen i september er det "kampfri", men når vi kommer mot midten av september så er vi i gang med et kampprogram som også inneholder CL-kamper i midtuka (vi starter borte mot PSG). Forhåpentligvis kommer det inn de nødvendige to (minst) oppgraderingene vi savner, de nærmeste dagene, og det kan da være godt med en spillefri helg slik at de får litt tid til å bli kjent med laget.

Jeg ser ingen grunn til å endre så mye på det laget som startet mot Leicester, men for meg er det en selvfølge at Özil kommer inn fra start, Alexis flyttes bak til sin rette posisjon, så derfor velger jeg også å starte med Giroud på topp. Når det gjelder den andre kanten så klarer jeg ikke å velge mellom OX og Walcott. Begge har vist noen "positive tendenser", men uten å overbevise.

På DM/"boks til boks" så velger jeg de samme som mot Leicester, men jeg vurderte å flytte Cazorla bak sammen med DM.

Mitt forslag:

Cech

Bellerin - Holding - Kos - Monreal

Xhaka - Coq

Walcott/OX - Özil - Alexis

Giroud/Walcott

Edit: Ifølge Wengers pressekonferanse i dag så sier han: "Giroud is still a little fraction behind physically", dette gjør at jeg setter Walcott opp som et alternativ på spissplassen.

Det viktigste er at Alexis ikke blir "misbrukt" i enda en kamp. Kanskje blir Perez klar i løpet av dagen, men det er vel kanskje litt vel optimistisk å håpe/tro på det!

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt "spennende" å se Xhaka som må ta hele den defensive "belastningen" på midten. Coq gjorde en flott innsats mot Leicester og hjelp forsvaret en god del. Samtidig så gjør komboen Cazorla/Xhaka sammen med Özil fra start at vi i utgangspunktet stiller et ganske offensivt lag. Dessverre så er jeg (ikke overraskende) skuffet over at Alexis blir dyttet på topp, en posisjon han har virket ukomfortabel med i de to første kampene. Selv om Walcott ikke har vist optimalt så er jeg overbevist om at vi hadde blir farligere hvis de to hadde byttet posisjon (da tenker jeg først og fremst på at vi hadde fått mer ut av Alexis)

Link to comment
Share on other sites

Latterlig, da er det faen meg bedre med Chuba eller Walcott på topp, Alexis er (desverre) ubrukelig på topp, men en av verdens beste vinger, så kjør han som ving! HVordan kan ikke Wenger se at han ikke fungerer på topp ?!?!

Link to comment
Share on other sites

Heller Walcott på topp enn Alexis ja. Heller Akpom enn begge de to andre (men Akpom spilte for U23 i går så visste jo at han ikke kom til å bli involvert mot Watford).

 

Alle ser at Alexis ikke funker på topp bortsett fra Wenger. Forhåpentligvis så er Lucas Perez en done deal og blir vår nye spiss som kan danke ut Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg elsker å se Xhaka spille fotball!

Løser rollen på en helt annen måte enn Coquelin, flink til å trekke ned og finner raskt det beste pasningsalternativet. Enten det er kort eller langt slåes pasningen også med kirurgisk presisjon.

Der Coquelin ble en ren defensiv "hjelper" som tok lite ansvar i det oppbyggende spillet har Xhaka gjort seg sentral i begge deler og er "alltid" i posisjon til å motta en pasning.

Om partnerskapet mot Cazorla er rett derimot, gjenstår å se, de har ikke noen klar forståelse av hverandre enda og jeg tror Ramsey eller Wilshere ville passet Xhaka bedre pdd.

 

Når det gjelder Holding er det tydelig at hans manglende rutine gjør han usikker. Går alt for tett oppi Ighalo ved et par anledninger og blir lett drillet av.. Ikke akkurat en spiller med et tungt skudd så jeg ville nok latt han få litt mer plass før han kommer til "blokka".

 

 

Veldig fornøyd med hvordan laget fremstår uten ballen også, aggressive og henger på, alle som en, Cazorla med en nydelig, susende takling i stad mens Xhaka i større grad dekker viktig rom, selv Theo har vært med hjem.

Med ball er vi flinke til å variere med kort og å spille ballen opp i bakrom.

Watford har tatt seg opp litt nå og vi bør nok helst ha et mål før pause for å trygge dette...

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg elsker å se Xhaka spille fotball!

Løser rollen på en helt annen måte enn Coquelin, flink til å trekke ned og finner raskt det beste pasningsalternativet. Enten det er kort eller langt slåes pasningen også med kirurgisk presisjon.

Der Coquelin ble en ren defensiv "hjelper" som tok lite ansvar i det oppbyggende spillet har Xhaka gjort seg sentral i begge deler og er "alltid" i posisjon til å motta en pasning.

Om partnerskapet mot Cazorla er rett derimot, gjenstår å se, de har ikke noen klar forståelse av hverandre enda og jeg tror Ramsey eller Wilshere ville passet Xhaka bedre pdd.

 

Når det gjelder Holding er det tydelig at hans manglende rutine gjør han usikker. Går alt for tett oppi Ighalo ved et par anledninger og blir lett drillet av.. Ikke akkurat en spiller med et tungt skudd så jeg ville nok latt han få litt mer plass før han kommer til "blokka".

 

 

Veldig fornøyd med hvordan laget fremstår uten ballen også, aggressive og henger på, alle som en, Cazorla med en nydelig, susende takling i stad mens Xhaka i større grad dekker viktig rom, selv Theo har vært med hjem.

Med ball er vi flinke til å variere med kort og å spille ballen opp i bakrom.

Watford har tatt seg opp litt nå og vi bør nok helst ha et mål før pause for å trygge dette...

 

 

Veldig enig i det du skriver, men vi er veldig svake på venstresiden i dag. Monreal blir rundlurt ved et par anledninger, om det er Monreal sin feil eller om det går på at Oxlade ikke hjelper vet jeg ikke, men svakt spill på venstresiden flere ganger:/

 

Er AKKURATT det Sanchez skal gjøre, komme inn fra venstre og score/slå gode pasninger.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i det du skriver, men vi er veldig svake på venstresiden i dag. Monreal blir rundlurt ved et par anledninger, om det er Monreal sin feil eller om det går på at Oxlade ikke hjelper vet jeg ikke, men svakt spill på venstresiden flere ganger:/

 

Er AKKURATT det Sanchez skal gjøre, komme inn fra venstre og score/slå gode pasninger.

 

Helt enig. Lurer på hva som skjer med Monreal. Ja Chambo kunne hjulpet han litt mer, men i flere 1 mot 1 dueller har han rett og slett blitt rundlurt. Virker ikke å være nivået som han var i fjor helt ennå.

Link to comment
Share on other sites

Man kan klage når det er grunn til det og man bør skryte når det er grunn til det. De første førtiseksminuttene gir grunnlag til en god del skryt. Det er ikke perfekt, men hvor inn i hel**te godt det er å se ett Arsenallag som viser mange gode tendenser.

 

Alexis er kanskje spiss i denne kampen (på papiret), men han ligger så dypt at han kommer med i spillet i en helt annen grad enn når han lå mer på topp i de to første kampene.

Link to comment
Share on other sites

Alexis er kanskje spiss i denne kampen (på papiret), men han ligger så dypt at han kommer med i spillet i en helt annen grad enn når han lå mer på topp i de to første kampene.

Er akkurat slik vi MÅ spille med dette laget mot et lag med 3 stoppere også. Vi har ingen ren spiss i kampform og slik det er nå har vi Walcott og Alexis som jakter i ledig rom fra vingbackene mens stopperne deres blir usikre og arbeidsløse.

Theo ser endelig ut som han har funnet touchen igjen, har aldri hatt den beste teknikken, men det vi så i fjor var LANGT unna Tippeliga-nivå fra Theo.

Link to comment
Share on other sites

Vel utført førsteomgang. Watford tannløse. Alexis involvert i alle målene. ('Skaffer' straffen) og mål og assist. Vandrer mye mer enn han gjorde de to første kampene og er oftere ute på venstrekanten. Nesten så vi spiller med to venstrevinger og ingen spiss. Men Watford gir oss mye rom og vi takker og bukker.

Walcott jobber bra i dag også. Klarer vi å holde intensiteten oppe i andreomgang og spille på oss selvtillit for videre spill?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...