Jump to content

Granit Xhaka


Ulfagrafr

Recommended Posts

Med tanke på at bildene er lekket, synes jeg det virker veldig uprofesjonelt at det tar så lang tid å i det hele tatt komme med en uttalelse. Mulig det at bildene ble lekket gjorde at han ikke ble presentert med de nye draktene? Ikke vet jeg, men en uttalelse fra klubben burde vært mulig å få til selv om de ikke nødvendigvis ville vært nødt til å gi en spesifikk dato for når han blir presentert.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg håper for all del at Coq ikke forsvinner, vi har såpass mange spillere med offensiv legning at laget må ha råd til en slik spiller. Vi får nå en ypperlig fleksibilitet på midten der vi f.eks kan kjøre Coq/Xhaka når vi trenger muskler defensiv eller f.eks Xhaka/Cazorla nå laget kan være litt mer offensivt. Cazorla kan vikariere i Özil-rollen, Ramsey kan vikariere på kant o.s.v. Den jeg sliter mest med å plassere i dagens spillestil er Wilshere.

 

Med tanke på at alle våre stoppere til tider har slitt bak så trenger vi en spiller som Coquelin i laget.

Eg ser, ut i frå det eg har lest, for meg Xhaka i ein box-to-box-spelar som tek mykje defensivt ansvar. I dagens stall ville han tatt rolla til Ramsey/Cazorla sentralt. Elneny vil nok oppleve å bli ein rotasjonsspelar mens Wilshere eller Ramsey blir "skvist ut" i den grad at Dei er overflødig (Ramsey) eller skadeplaga, menn gull verdt for enkelte klubber (Wilshere). Som eg sa forrige sumar, det er ikkje vits å ha ein spelar som Wilshere som hevar gigantløn, men som knapt spelar kampar.

 

Som andre påpeiker mot antatt "lettare" motstandere kan ein bruke han i rolla som lè Coq for å ha større gjennomslag offensivt. Blir spanande å sjå kva Wenger gjer, men eg føler ein må ut og sida vi er skadeplaga og Wilshere spesielt bør vi cashe inn hans ekstra verdi som homegrown for lag som City.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi ikke har jinxet noe ved å opprette denne tråden før offisiell bekreftelse

 

Dersom det skjer skal eg personleg få fram ein avtale mellom Arsenal og Barcelona om overgang for Messi! Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

En spiss nå, også en erstatter for Per. Da snakker vi litt stamme i laget igjen. Meget fornøyd med signeringen, han skal være god.. Hvor god får vi se til høsten! En ny og følge med på i EM

 

_____

 

Koscielny - Xhaka - Özil - Morata som en evt sentrallinje? Ser ikke så ille ut det.

Link to comment
Share on other sites

 

_____

 

Koscielny - Xhaka - Özil - Morata som en evt sentrallinje? Ser ikke så ille ut det.

 

 

Skjønner ikke hvorfor alle maser sånn om Morata.... Han scorer mye mindre enn Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor alle maser sånn om Morata.... Han scorer mye mindre enn Giroud.

 

Fordi Morata er trolig en av verdens meste talentfulle spisser. Klarer ikke å se for meg at om han hadde blitt hentet hit at han ikke hadde scoret langt flere mål enn Giroud.

 

Men, dette er en tråd om Xhaka!

 

Velkommen skal du være! Veldig fornøyd med dette kjøpet! :)

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

 

 

Skjønner ikke hvorfor alle maser sånn om Morata.... Han scorer mye mindre enn Giroud.

______

 

Spilte kun 1456 min i fjor i serien, scoret 7 mål og 7 assist. Spilte 1990 min totalt i fjor scoret 12 og 9 assist. Rimelig bra goal pr mins det..

 

Ser du bare på mål/kamp får du et veldig dårlig bilde av spilleren. Han er tross alt et av verdens største spisstalent. Mye av historien hans så langt kan minne litt om en viss franskmann vi hentet fra samme klubb han er i nå..

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Spilte kun 1456 min i fjor i serien, scoret 7 mål og 7 assist. Spilte 1990 min totalt i fjor scoret 12 og 9 assist. Rimelig bra goal pr mins det..

 

Ser du bare på mål/kamp får du et veldig dårlig bilde av spilleren. Han er tross alt et av verdens største spisstalent. Mye av historien hans så langt kan minne litt om en viss franskmann vi hentet fra samme klubb han er i nå..

-------------

egentlig imponerende statistikk dette; enten scoring eller assist omtrent hvert 100. minutt, eller med andre ord, enten en assist eller et mål i hver kamp...

 

og for øvrig enig i at å se på mål per kamp alene kan gi et feilaktig bilde.

Link to comment
Share on other sites

______

 

Spilte kun 1456 min i fjor i serien, scoret 7 mål og 7 assist. Spilte 1990 min totalt i fjor scoret 12 og 9 assist. Rimelig bra goal pr mins det..

 

Ser du bare på mål/kamp får du et veldig dårlig bilde av spilleren. Han er tross alt et av verdens største spisstalent. Mye av historien hans så langt kan minne litt om en viss franskmann vi hentet fra samme klubb han er i nå..

Spilletiden tatt i betraktning er dette bra, men hvorfor spiller han ikke mer?

Link to comment
Share on other sites

Spilletiden tatt i betraktning er dette bra, men hvorfor spiller han ikke mer?

_____

Mest sannsynlig fordi han har Mandzukic og Dybala foran seg i køen. Og Dybala har imponert mer i år. Ofte har Morata vært nødt til å spille ute av posisjon, på vingene. Men Morata fikk vist litt av hva som bor i ham i den italienske cupfinalen ved å komme innpå og score seiersmålet på overtid mot AC Milan.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til topic da. ;)

Av det lille jeg har sett av Xhaka og det som sies om ham, virker han som et mulig kapteinsemne i fremtiden. En mer defensiv playmaker med krigerinnstilling. Forhåpentligvis en blanding av Pirlo og Schweinsteiger. Spørsmålet fremover blir om han klarer å omstille seg til Premier League fotball og måten vi spiller på. Et annet spørsmål er, hvem vil passe best som hans makker på midten? Personlig håper jeg på Coquelin, men om Wilshere eller Ramsey kan fungere der sammen med ham også etterhvert sier jeg ikke nei takk til det. Kanskje Xhaka er spillertypen som får Ramsey til å blomstre igjen?

Link to comment
Share on other sites

Tenker Wenger får ham til å slutte å skyte jeg, men han har en fantastisk venstrefot. Ikke er han redd for å slå langt heller. Ser for meg at han kan finne Sanchez eller Özil på løp og at vi får litt færre småpasninger på midten som oftest fører til nada eller balltap i farlig område.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...