Jump to content

Alex Iwobi


Simbad

Recommended Posts

Full name Alex Iwobi
Date of birth 3 May 1996 (age 19)
Place of birth Lagos, Nigeria
Height 1.80 m (5 ft 11 in)

Playing position Winger, striker

(Fra Wikipedia)

 

 

Jeg fant ikke noen egen tråd for vår nye uslepne diamant, men føler at han fortjener en egen tråd etter hans siste prestasjoner.

 

Liker veldig godt det jeg ser, en spiller med nærteknikk få spillere har. Samt at han som 19-åring(snart 20) ser ut til å være utrolig moden i spillestilen. Han har fysikken i orden, ok fart og så videre, men det jeg blir mest imponert over er overblikket hans mens han blir presset av 2-3 motspillere. Klarer han å fortsette utviklingen skal vi ikke se bort i fra at vi har en liten juvel her.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne at Iwobi blir "groomet" til venstrekant rollen. Kan potensielt være en ordentlig arvtager etter Pires (kanskje litt vel forventningsfullt?). Pluss at det gjør at vi kan dytte Alexis over på høyre der han virker å passe hakket bedre enn på venstre.

 

Gutten har fantastisk teknikk og en veldig veldig god pasningsfot. Litt "beskjeden" pdd. med å vise den frem, men det kommer etterhvert. Mangler innimellom litt på det å ta avgjørelser, men det er ikke så rart mtp. alderen. Er kanskje også den spilleren i laget som "klikker" best med Özil. Sier vel kanskje litt?

 

Håper bare at Wenger gir Akpom en sjanse neste sesong som han har gjort med Iwobi. Tror også han er god nok til å bli førstelagsmateriell. Passer også spillestilen vår veldig bra med en mobil, rask og teknisk spiss på topp. Da vil vi også ha 2-3 "egne" spillere fra akademiet i førstelaget. Det hadde vært moro!

Link to comment
Share on other sites

Iwobi er flink til å spille ballen direkte videre og jeg liker kroppsspråket hans. Fortsatt litt "uferdig" og barnslig i spillestilen, skulle absolutt dra den flikken 3-4 ganger uten å gjøre det suksessfullt en gang.

 

Imponerte meg mot Barca og Everton, med fin stå-på-vilje og fint overblikk. Definitivt større potensiale enn Campbell (Som kan bli en MEGET bra rotasjonsspiller for oss, har vanskelig for å se at han noen sinne blir god nok til å spille fast for et lag som ønsker å vinne PL)

Link to comment
Share on other sites

Campbell er iallefall stabilt god, selv om han kanskje mangler det helt ekstraordinære. Men et lag trenger slike spillere som Campbell som er gode og jobber hardt samtidig som at de kan skape noe offensivt.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting med Campbell er at han veldig sjeldent mister ballen. En av få spillere vi har som faktisk evner å holde ballen under press uten å miste den. Han er også en av de med best pasningsfot i siste fase av spillet. Og at han jobber knallhardt er også bare herlig.

 

En meget god squadspiller. Personlig håper jeg at vi beholder han ovenfor blant annet Walcott. Er så utrolig lei av å se han bare sluntre rundt på banen uten å gidde å gjøre en dritt.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting med Campbell er at han veldig sjeldent mister ballen. En av få spillere vi har som faktisk evner å holde ballen under press uten å miste den. Han er også en av de med best pasningsfot i siste fase av spillet. Og at han jobber knallhardt er også bare herlig.

 

En meget god squadspiller. Personlig håper jeg at vi beholder han ovenfor blant annet Walcott. Er så utrolig lei av å se han bare sluntre rundt på banen uten å gidde å gjøre en dritt.

 

Amen

Link to comment
Share on other sites

Debuterte vel i 2015 for å være pirkete! Skjønner godt at han velger Nigeria. Fortsetter han utviklingen kan han bli like gudebenådet som sin onkel

Du har helt rett. Han har gjort to opptredener tidligere. Jeg antok at det var hans debut da FA har prøvd å overtale han om å representere England de siste ukene. Jeg forstår valget mtp. muligheter for spilletid. Nigeria er jo også en sterk nasjon som leverer i mesterskap.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

For et talent denne gutten er! En ordentlig fotballspiller. Nydelig slepen teknikk, god fart, veldig god spilleforståelse, bra pasningsfot og en god skuddfot også.

 

Satser på at Iwobi etterhvert blir "mainstay" på en av kantene sammen med Alexis. Han er rett og slett et fantastisk talent.

Link to comment
Share on other sites

For et talent denne gutten er! En ordentlig fotballspiller. Nydelig slepen teknikk, god fart, veldig god spilleforståelse, bra pasningsfot og en god skuddfot også.

 

Satser på at Iwobi etterhvert blir "mainstay" på en av kantene sammen med Alexis. Han er rett og slett et fantastisk talent.

Enig. Han var vel min motm forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Iwobi er et veldig stort talent. Om han burde spille på venstre, høyre, sentralt eller potensielt til og med spiss (han var veldig god som spiss for u21 for noen år tilbake) er litt av problemet.

 

Han har blitt skiftet mye rundt og har vel egentlig slitt med å finne sin naturlige rolle i laget. Han har så ekstremt mange gode kvaliteter, men ubesluttsomheten hans (når han burde skyte, når han burde sentre etc.) er en av hans største svakheter. Da hjelper det heller ikke at manageren heller ikke er besluttsom og har funnet hans beste rolle.

 

Personlig mener jeg han kan være effektiv i absolutt alle offensive roller. Med nærteknikken, fysikken og fotballforståelsen hans så er han et våpen uansett hvor han spiller. Jeg liker tanken på å ha han som en playmaker på kanten, men dette er fordi jeg alltid kommer til å drømme om at vi får vår neste "Bobby" ute på venstrekanten..

 

Uansett: Iwobi er en spiller jeg håper blir i Arsenal karrieren ut og virkelig får ut potensialet sitt. For det er absolutt et potensial i verdenstoppen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
×
×
  • Create New...