Jump to content

Mohamed El-Neny


Stefanb

Recommended Posts

Mohamed Elneny to Arsenal is a done deal, says Arsene Wenger

 

Velkommen skal du være!

 

Ikke så ofte at Wenger bekrefter overganger på pressekonferanser, men han slo til etter Liverpool kampen i dag (går).

Synd han ikke ble klar tidligere. Tror han hadde vært bra å ha på banen mot Liverpool i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I'm hoping we'll win the premier league, cup and the champions league this season"

 

Mangler ikke ambisjoner iallefall!

Har troa, velkommen mohamed!

 

Han heter elneny, ikke el-neny btw :P pirkpirk. En moderator kan vel fikse det når han kommer på om en 4-5 år.

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Spent på hvilken rolle han er tiltenkt og når vi kan forvente å se at han bidrar inn i laget. Av en eller annen grunn tenker jeg at han må ha noen uker med tilpasning til tempo og spillestil og så lenge Flamini funker sånn noenlunde er jeg usikker hvor mye vi får se vår nye mann med det første...

Link to comment
Share on other sites

Han heter elneny, ikke el-neny btw :P pirkpirk. En moderator kan vel fikse det når han kommer på om en 4-5 år.

Hvis vi skal pirke så er det ikke så godt å vite hva som er riktig skrivemåte :gimme: .

 

Elneny. El-Neny, El-Nenny og El Nenny er flere varianter jeg har sett brukt når det gjelder denne personen.

Nå er ikke jeg så vel bevandret i arabisk skrivmåte (oversatt til vestlig alfabet selvsagt), men det virker på meg (ut fra en rask googling) som at benevnelsene "al" eller "el" i et navn ofte blir brukt med bindestrek eller mellomrom foran resten av navnet. Al- eller El- skal slik jeg forstår det vere et prefix som sier at denne personen tilhører den familien eller klanen som da står skrevet etter prefixet. Et eksempel som blir brukt på nettet er etternavnet "al Saud" (den Saudiarabiske kongefamilien) som betyr "fra familien Saud" .

Det blir vel på mange måter slik som "van" (holland) og "von" (tyskland) som står foran familienavnet. For eksempel vår utskjelte ex-spiller "van Persie"

 

Så det er nok ikke gjort så store feil fra trådstarer, men personlig så sløyfer jeg nok bindestreken og skriver "Elneny" ;D

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Skysports hadde ei lita analyse om kordan Elneny kan passe inn i Arsenal der dei påpeiker hans gode skot, løpskapasitet og er ein god fysisk spelar.
Dei ser han i ei ankerrolle og som ein box-to-box-spelar pga løpskrafta.

http://www.skysports.com/football/news/11096/10119138/mohamed-elneny-how-will-the-basel-midfielder-fit-in-at-arsenal

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Om Elneny bør starte mot Stoke er jeg usikker på, men jeg håper at han er på benken og får litt spilletid.

 

Denne sesongen gjør vi det brukbart mot "gode" lag, men vi sliter tildels mot de mindre bra lagene, og kampen som kommer etter Stokekampen er mot et slikt lag (Chelsea).

Selv om Chelsea nå er et "bunnlag" så har vi ikke brutt "Chelsea-komplekset" (slik som vi har gjort mot Manchesterlagene) så jeg vil gjerne ha en ekstra ballvinner med i troppen når vi får besøk fra "Brua".

 

Det blir nevnt at han bør få tid til å "aklimatisere" seg til engelsk fotball, og i prinsippet er jeg helt enig, men med dagens skadesituasjon så må vi fravike enkelte prinsipper, det er litt sent å ha Elneny kampklar når Coq og Cazorla er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Han heter elneny, ikke el-neny btw :P pirkpirk. En moderator kan vel fikse det når han kommer på om en 4-5 år.

 

"Mohamed Elneny. Elnenny… El-Neny? El-Niño? Before we talk about him, let’s figure out how his name is supposed to be spelled, and pronounced to understand his name, you have to understand that El in Arabic means ‘the’; hence why Elneny or his preferred Elnenny make no sense in many ways: it’s like saying theArsenal. The confusing nature of this is that he’s registered for the Egyptian national team as Elnenny, for Basel as Elneny, and for the U-23 national team as El-Neny. Personally, I prefer using El-Neny or El-Nenny, due to the reason mentioned above. For those interested in trivia, Neny/Nenny in Arabic means ‘pupil’. (As in, eyes) For the purpose of brevity, I’ll call him El-Neny."

 

Derfor jeg har skrevet El-Neny. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tapapa er heldigvis en ekspert på arabisk også, så her kommer fasiten.

 

Navnet burde vært skrevet Alnenny. Al er en bestemt artikkel, som The på engelsk. Nenny er pupillen i øyet. Det bør være dobbeltkonsonant fordi det skal være en kort vokallyd på bokstaven "e".

 

Sånn, da var sett avgjort. Hvis noen har andre spørsmål, som implikasjonene av relativitetsteorien, om gud finnes osv. så er det bare å spørre ?

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Tapapa er heldigvis en ekspert på arabisk også, så her kommer fasiten.

 

Navnet burde vært skrevet Alnenny. Al er en bestemt artikkel, som The på engelsk. Nenny er pupillen i øyet. Det bør være dobbeltkonsonant fordi det skal være en kort vokallyd på bokstaven "e".

 

Sånn, da var sett avgjort. Hvis noen har andre spørsmål, som implikasjonene av relativitetsteorien, om gud finnes osv. så er det bare å spørre

 

Hva har du å si til ryktene om at gravitasjonsbølger skal ha blitt observert? Det vitenskapelige miljøet har ventet i omtrent 110 år på at teknologien vår skulle bli avansert nok til å kunne oppdage disse bølgene. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det virket ikke som om debattantene her på forumet var så veldig fornøyde med Elneny. Arseblog derimot, han var meget godt fornøyd.

 

Tapapa så ikke kampen og mener derfor ikke så mye enda.

 

http://news.arseblog.com/2016/01/elneny-impresses-in-fa-cup-debut-by-the-numbers/?utm_source=feedburner.com%2Farseblognews&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arseblognews+%28Arseblog+News+-+the+Arsenal+news+site%29

Link to comment
Share on other sites

Syntes han hadde en solid debut. God i pasningsspillet, bevegelig og god teknikk.

Trenger å bli tøffere i duellspillet, men ellers syntes jeg han så god ut. Spilte dog ikke rollen som defensiv midtbane, men mer en boks-til-boks rolle. Blir interessant hvordan han er på det defensive.

 

Tror han trenger å "bulke opp" litt, men ellers syntes jeg han ser ut som et bra kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I disse dritkjedelige landslagspausene der vi blir linket til Xhaka tenkte jeg at jeg ville berømme vår nye box til box guru fra Egypt. Makan til blodseriøs arbeidshest med uendelig kondis har jeg sjeldent sett. Så ut som om han har sjefet på midtbanen i 15 år mot Barcelona.

 

Har virkelig trua på fyren!

Link to comment
Share on other sites

Det ser bra ut og endelig brukes han også. Men igjen handler dette mye om innsats og vilje. Mot Barca (begge kamper) ser vi ett Arsenal som viser de kan. Motivasjon og innsatsen er til stede. Ferdighetene forran mål er fremdeles for dårlig men jeg er rimelig sikker på at tilsvarende innsats ville enkelt hamlet opp med PL lagene. Elneny så bra ut sammen med flere andre.

 

Så er spm hvorfor vi ikke kan gjenskape innsatsen. Det er dette de beste også er best på!

Link to comment
Share on other sites

Han ble månedens spiller for oss og Wenger kjøpte han for en fillesum fra en filleklubb. Jeg mener jeg leste at Wenger uttalte at vi fikk han så billig for det var bare vi som var interesserte i han.

 

Gutten et bare 23 år. I siste kamp løp han vel nesten to kilometer lenger enn neste mann på listen.

 

Vi har fått en fantastisk spiller som jeg gleder meg å følge i årene som kommer.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20160330/elneny-is-vitality-player-of-the-month

Link to comment
Share on other sites

Han ble månedens spiller for oss og Wenger kjøpte han for en fillesum fra en filleklubb. Jeg mener jeg leste at Wenger uttalte at vi fikk han så billig for det var bare vi som var interesserte i han.

 

Gutten et bare 23 år. I siste kamp løp han vel nesten to kilometer lenger enn neste mann på listen.

 

Vi har fått en fantastisk spiller som jeg gleder meg å følge i årene som kommer.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20160330/elneny-is-vitality-player-of-the-month

Det er godt å se at Wenger fortsatt har en god nese for talent og gode avtaler. Her ser han ut til å ha dratt atter en kanin opp av hatten.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...