Jump to content

Gabriel


Stefanb

Recommended Posts

 

Chambers bør hvertfall få seg en pause etter en litt selvmålstendens i det siste (Til tross for en fin kamp sist.)

Chambers som jeg i utgangspunktet var ganske så positiv til har jeg fått ett litt mer ambivalent forhold til.

 

Der jeg ser Gabriel som en naturlig del av en fremtidig stopperduo (først sammen med Kos) så sliter jeg nå med å se Chambers i den samme rollen på sikt. Jeg ser kvaliteter i Chambers, men for meg så er farten et ankepunkt. Per har også hatt noe av det samme problemet, men der har fotballforståelse og erfaring vært en god kompensasjon for den manglende hurtigheten. Jeg er usikker på om Chambers klarer det like godt eller om jeg i det hele tatt ønsker en slik spiller som et førstevalg i fremtiden. Jeg har ingen problemer med å beholde Chambers som et tredje/fjerdevalg på sikt, men jeg sliter å se han som et første/andrevalg når først Per og på sikt Kos gir seg. Jeg har ingen tro på en fremtidig duo i Gabriel & Chambers sammen.

Jeg tviler vel også på at Chambers selv vil bli i klubben på lang sikt som et tredje/fjerdevalg.

 

Forhåpentligvis er jeg langt på viddene og tar fullstendig feil, men jeg tror ikke Chambers er god nok til å ta over arven til den duoen vi har (har hatt) de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Liker Gabriel bedre og bedre for hver kamp han spiller! Og den taklingen på Lukaku i sluttminuttene.. Med litt skolering og erfaring har han ihvertfall innstillingen til å bli en stor leder bak hos oss, litt som Kos, bare at han lar det smelle litt hardere til tider. Noe jeg egentlig har litt sansen for så lenge det lykkes :)

 

https://twitter.com/ReadArsenalFC/status/657987237372665856

Link to comment
Share on other sites

Blir også mer og mer glad i denne spilleren! Liker midtstoppere som både har bra med fart og er duellsterke. Gleder meg for så vidt til at det har gått litt tid og han har gjort disse last-minute-tackles så mange ganger at det ikke er behov for å juble for dem, men at det er mer en selvfølge som hans jobb som forsvarer... (er lenge siden vi har sett John Terry knytte nevne og juble for en tackling...)

Link to comment
Share on other sites

Blir også mer og mer glad i denne spilleren! Liker midtstoppere som både har bra med fart og er duellsterke. Gleder meg for så vidt til at det har gått litt tid og han har gjort disse last-minute-tackles så mange ganger at det ikke er behov for å juble for dem, men at det er mer en selvfølge som hans jobb som forsvarer... (er lenge siden vi har sett John Terry knytte nevne og juble for en tackling...)

Det er fordi Terry bommer og Chelsea slipper inn masse mål. De suger ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Den siste uken har det vært rykter om at Gabriel kunne være på vei til Valencia, og nå ser det ut som at denne overgangen kan bli en realitet.

 

De siste ryktene sier at Gabriel ankom Valencia torsdag kveld for å gjennomgå den "obligatoriske" medisinske undersøkelsen og overgangen kan bli offentliggjort fredag kveld.

 

The Sun har offentliggjort bilder som skal vise Gabriels ankomst til Valencia

Link to comment
Share on other sites

Den siste uken har det vært rykter om at Gabriel kunne være på vei til Valencia, og nå ser det ut som at denne overgangen kan bli en realitet.

 

De siste ryktene sier at Gabriel ankom Valencia torsdag kveld for å gjennomgå den "obligatoriske" medisinske undersøkelsen og overgangen kan bli offentliggjort fredag kveld.

 

The Sun har offentliggjort bilder som skal vise Gabriels ankomst til Valencia

Jeg har regnet det som sikkert i flere dager nå. Gabriel hadde en beintøff innstilling, men var dessverre ikke god nok i mine øyne. Lykke til videre i Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Da var Gabriel bekreftet til Valencia. Ikke den første squad spilleren eg ville hatt ut. Er nesten så jeg forventer en stopper inn, Chambers er ikke brukene. Du hadde en herlig mentalitet Gabriel , av og til stod ferdighetene i i stil , da var du fantastisk. Lykke til i Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Du hadde en herlig mentalitet Gabriel , av og til stod ferdighetene i i stil , da var du fantastisk. Lykke til i Valencia.

Med Per sitt hode ville han vært en av verdens ypperste stoppere. Ganske rask, grei med ball, fantastisk i taklingene og meget aggressiv. Kommer til å gjøre det bra i Spania. Flyttes til "nostalgi"

Link to comment
Share on other sites

Latterlig å selge han egentlig. Spilte langt flere svært gode kamper enn dårlige..

Problemet er vel det at vi sliter med å bli kvitt de som først bør ut, så da går istedenfor de som ligger i "grenseland"

Link to comment
Share on other sites

Og det stilles lite kritiske spm vedr dette. Noen ganger stusser jeg på at ikke Wenger blir mer utfordret på alle de rare valgene hans. Holding og per blir droppa for at en ving skal spille forsvar. Samtidig blir en høyreback satt på venstreback uten at det stilles spm.

 

Alt skal være så fint å flott i vår klubb der udugelige spillere sitter på lønninger de aldri får i andre klubber. Men stilles det spm til klubben om dette ? Ikke som jeg hører.

Link to comment
Share on other sites

Alt skal være så fint å flott i vår klubb der udugelige spillere sitter på lønninger de aldri får i andre klubber. Men stilles det spm til klubben om dette ? Ikke som jeg hører.

 

Jeg får av og til følelsen av at det for noen så er det Arsene som er det viktigste i "vår fotballverden", d.v.s. Arsene > Arsenal, og når Arsene blir satt foran alt og blir ansett som ufeilbarlig så er det vel vanskelig å stille spørsmål med hans valg.

Link to comment
Share on other sites

Amatørmessig av klubben å ikke ha signert eller sluppet(og funnet evt erstattere) de tre spillerne som har kontrakten på siste året før sesongen starter. Like amatørmessig å selge en stopper når vi ender opp med å spille to venstrebacker på stopperplass og høyrebackene på venstreback i de to første seriekampene.. Ikke noe snakk om å endre formasjon for å tilpasse spillerne som er tilgjengelige.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

×
×
  • Create New...