Jump to content

Gabriel


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hummels er en fantastisk stopper. Men det er nok mange som er minst like gode, og har mye bedre fysiske forutsetninger enn Hummels. Skadehistorikken hans er ikke akkurat noe som taler for at han nødvendig vis ville fått 50 kamper per sesong for laget som oftest har flest og de mest langvarige skadene. Men jeg hadde gjerne sett han komme til klubben vår, og i tillegg lagt skadeproblemene igjen i Tyskland. Men nå kan vi bare håpe at Gabriel viser seg å være et varp, og at Wenger har gjort det rette. Er vel mye å tro at han ser muligheter i at Bould kan gjøre spilleren til en kvalitetsstopper. For det er overhodet ingen tvil om at han per dags dato er svært uferdig i forhold til det som trengs for å kunne prestere på høyt nivå i PL og CL.

Sitter bare å gleder meg til å se hvilken spiss som kommer inn :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at vi er ferdig handlet i dette vinduet.

 

Tre dager igjen (stenger ved midnatt norsk tid mandag 2, feb), så overraskelser er selvsagt en teoretisk mulighet, men i motsetning til sommervinduet så står jeg nok over medias dekning av vinduets siste kveld denne gang. Det blir nok mye prat, men minimal "action" når det gjelder Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

FA har i dag opphevet det røde kortet som Gabriel fikk i kampen mot Chelsea, men den andre saken han er "siktet" for som gjelder hans oppførsel etter det røde kortet er ennå ikke avgjort. Gabriel fikk i utgangspunktet freis til torsdag ettermiddag til å svare på den anklagen så jeg antar at den saken ikke blir avgjort før fredag. Uansett så er Gabriel kan Gabriel nå spille i kampen mot Tottenham hvis Wenger ønsker det.

Link to comment
Share on other sites

Her skal FA faktisk ha kudos. Hadde virkelig ikke tro på at de kom til å oppheve det røde kortet. Oppførselen etter kortet ble slengt opp kan forsvares at han siktes for og muligens til og med fortjener straff for(selv om det jo også kan forsvares at han reagerte som han gjorde når han ble feilaktig utvist). Blir spennende å se hva "verdict" blir med tanke på Costa nå.

Link to comment
Share on other sites

I så mange år har våre gutter blitt ansett som kasteballer/korgutter/pyser og dette har mostandere utnyttet seg av lenge. Det er godt å se at spillere som Gabriel ikke lar seg pelle på nesen. Jeg forsvarer ikke den puslete hælen i leggen til Costa, men jeg setter pris på at man ikke finner seg i Costas tull. Gleder meg til returoppgjøret på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

I så mange år har våre gutter blitt ansett som kasteballer/korgutter/pyser og dette har mostandere utnyttet seg av lenge. Det er godt å se at spillere som Gabriel ikke lar seg pelle på nesen. Jeg forsvarer ikke den puslete hælen i leggen til Costa, men jeg setter pris på at man ikke finner seg i Costas tull. Gleder meg til returoppgjøret på Emirates.

 

 

Forsvarer heller ikke den puslete hælen...Burde vært mye hardere, rett i fjeset!

Link to comment
Share on other sites

Likern bedre og bedre. God forsvarer også

Meget bra, hadde ikke helt trua på han etter forrige sesong. Ble fort liggende nede og virket mye forvirret. Mener han og Koscielny bør være førstevalg på stopperplass fremover.

Rask, sterk, god på hodet og flink til å lese spillet med en herlig aggressivitet, slenger seg villig inn med kroppen først for å blokkere også. - Har alle kvalitetene Per mangler og spesielt farta gjør at vi kan stå høyere og presse fra første spark uten samme kontringsfaren.

Link to comment
Share on other sites

Soner til helgen, trodde han sonet mot tott? Er det slik at Costa fikk avskrevet en kamp i midtuken og Gabriel ikke?

 

Som Ulfagrafr skriver så ble ikke utestengelsen avgjort før idag (fredag) og derfor kan ikke onsdagskampen mot tottene regnes som soning og ja det stemmer at Costa fikk brukt en av sine suspensjonskamper på onsdag siden utestengelsen var avgjort dagen før. Det samme hadde vært tilfelle for Gabriel hvis det røde kortet hadde blitt stående.

 

Selv om det er synd at han i det hele tatt skal straffes, så kan man forstå av Wengers kommentarer i forkant av høringen at han forventet en utestengelse og at det bare ble en kamp sier meg at Gabriel sannsynligvis har fått en god del sympati i FA-panelet. I tillegg så viser uttalelsen fra FA at Gabriel "sa seg skyldig i tiltalen" så derfor skulle det mye til å unngå en utestengelse.

Sånn rent hypotetisk så er det kanskje bare bra at Gabriel ikke kom helskinnet fra episoden. Selvsagt så ligger ansvaret for farsen rundt det røde kortet helt og holdent på Costa og dommer Dean, men forhåpentligvis så har Gabriel nå fått en ekstra erfaring med engelsk fotball og "straffesystemet" som kan være en god erfaring på sikt.

 

Siden Per nå er tilbake så er det ingen katastrofe at Gabriel må stå over kampen mot Leicester men kan være klar til til ny dyst i CL-kampen på tirsdag.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Siden Per nå er tilbake så er det ingen katastrofe at Gabriel må stå over kampen mot Leicester men kan være klar til til ny dyst i CL-kampen på tirsdag.

Gabriel ville vært en langt bedre fit til denne kampen enn Per, Vardys aggressivitet og fart og Mahrez sin fart og uforutsigbarhet er noe som Gabriel har langt bedre forutsetninger for å stoppe enn Mertesacker.

Link to comment
Share on other sites

Gabriel ville vært en langt bedre fit til denne kampen enn Per, Vardys aggressivitet og fart og Mahrez sin fart og uforutsigbarhet er noe som Gabriel har langt bedre forutsetninger for å stoppe enn Mertesacker.

Greit nok det, å vurdere spillerne på motstanderlaget er selvsagt en aktuell og viktig del for å vurdere hvilke av våre spillere som passer best i den enkelte kamp og det er en "kvalitet" innen fotballanalyse som har vært, er og fil forsatt være "fremmed" for meg. Jeg må innrømme at jeg med årene bryr meg mindre og mindre om så "studere" våre motstandere og konsentrerer meg mer og mer om våre egne (det samme gjelder aktuelle kandidater på overgangsmarkedet). Dette betyr at mine meninger gjerne kommer ut fra min egen (gode/dårlige) logikk om hva som til enhver tid kanskje er best for våre egne spillere. Dette vil selvsagt av og til "krasje" totalt med det mer "kunnskapsrike" forumister (når det gjelder andre klubber/spillere) vil legge til grunn for sine vurderinger O_O

 

Så derfor må jeg leve med mitt handicap ;D når det gjelder å vurdere mine valg satt opp mot motstander og da står jeg jeg fremdeles ved det jeg skrev i mitt forrige innlegg :D .

 

Misforstå meg ikke, svaret mitt er ikke ment å være hverken ironisk eller "surt", men bare en erkjennelse av at vi alle har forskjellige forutsetninger/interesser og våre vurderinger/meninger kommer ut fra de forutsetningene hver enkelt har. Og av den grunn så er det sunt (også for meg) å lese andre (uenige) vurderinger :genius: .

Link to comment
Share on other sites

Og av den grunn så er det sunt (også for meg) å lese andre (uenige) vurderinger :genius: .

Er et debattforum, ville vært kjedelig om alle hadde samme mening.

Forøvrig er jeg enig med deg mtp. at det ikke er noen katastrofe at Gabriel er ute nå som Per er tilbake, men er et handicap til denne kampen.

Chambers bør hvertfall få seg en pause etter en litt selvmålstendens i det siste (Til tross for en fin kamp sist.)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...