Jump to content

David Ospina


Umlaut

Recommended Posts

Statistikken forteller veldig lite........

Mange faktorer som spiller inn, antall kamper spilt, spillestil, forsvarsspillere, ballpress, skudd på mål, taktikk under kamper osv.osv.osv.

 

De Gea er nok 10 ganger bedre enn Ospina, selv om statistikken din sier at det er feil.

 

O

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Statistikken forteller veldig lite........

Mange faktorer som spiller inn, antall kamper spilt, spillestil, forsvarsspillere, ballpress, skudd på mål, taktikk under kamper osv.osv.osv.

 

De Gea er nok 10 ganger bedre enn Ospina, selv om statistikken din sier at det er feil.

 

O

Jeg er enig i at statistikker av og til kan fortelle veldig lite om "den virkelige verden", og at det er mange faktorer som statistikkene ikke klarer å fange opp.

Men når du påpeker "problemene" med å stole for mye på statistikk så blir det bare dumt å påstå at den ene målvakten er 10 ganger bedre enn den andre, Det betyr at enten er Ospina elendigheten selv eller så er De Gea "supermann" med uante krefter :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Poenget mitt over her var iallefall den at De gea slet første sesong (mulig de to første) i United. Han har tatt steget videre og forbedret seg på svakhetene han hadde. Det er ingen tvil om at De Gea har vært PL's beste keeper denne sesongen, særlig med det forsvaret United stablet sammen i starten av sesongen er det imponerende hvor mange ganger han reddet dem. Om han derimot er 10 ganger bedre enn Ospina :genius: ...

 

Håper Ospina utvikler seg videre der han blir ennå bedre på sine styrker og svakheter. Det er en bedre keeper enn på flere år som nå står mellom stengene våre, og det er da i det minste noe!

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke noen linke til en relevant statistikk f.eks. fra årets sesong da så får vi se på tallene!?

 

Når jeg vurderer tryggheten til en keeper så dreier det seg om en følelse når jeg ser på kampen , hvordan keeper og forsvarere kommuniserer og løser oppgavene mellom seg, hvordan keeper går ut og kontrollerer innlegg som er på vei inn i feltet og hvordan keeper agerer i ulike situasjoner. En keeper for meg kan føles utrygg, men allikevel ikke slippe inn mye mål. Ospina og forsvaret til Arsenal har sluppet inn særdeles lite mål mens han har stått mellom stengene, men allikevel gir han meg ikke trygghetsfølelsen i måten han løser de ovennevnte tingene på. Det er mulig jeg er litt mer på tuppa når Arsenal spiller og nedvurderer spillerne vi har, men f.eks. Petr Cech mener jeg er en keeper som stort sett viser trygghet, viser autoritet i feltet og er en matchvinner i en-mot-en-situasjoner. og han har vist dette i 8-10 år i England (selvf har han også gjort blemmer).

 

Som en shotstopper er Ospina veldig god, men en del av de andre momentene over synes jeg f.eks. Cech er bedre. De Gea er god, men anser ikke at han er aktuell for Arsenal på noen som helst slags måte.

Link to comment
Share on other sites

God keeper, men ikke god nok!

Kan være et godt alternativ for benkevarmer neste sesong.

 

Skulle mye heller sett at Arsenal har hatt en keeper med prima ferdigheter! Gjerne De Gea.

Fikk aldri noe svar:

Du mente høyde og rekkevidde var for dårlig - Han er 1 cm unna Casillas, er denne centimeteren virkelig så viktig at Casillas kan være i verdenstoppen i over 10 år og Ospina er dømt til å feile?

 

Personlig mener jeg vi har tredje best førstevalg i ligaen, bak United og Chelsea (Sistnevnte har strengt tatt to som jeg mener er bedre enn Ospina), noe sier meg at du heller ville hatt en Lloris eller en Valdes som ser veldig imponerende ut med TV-redningene sine.

 

For en gangs skyld har vi jo en keeper som tar ALT det han skal - og litt til.

 

Forøvrig ønsker jeg prima kvalitet i enhver posisjon og dobbel dekning. Mener vi heller burde bruke pengene våre på en ny stopper, en DM som kan alternere med Coquelin og så sende et meget godt tilbud til Dortmund på Reus.

Link to comment
Share on other sites

Casillas er en middelmådig keeper. OG JA en cm fra og til kan ha MYE å si, det kan være den ekstra fingertuppen du får på ballen så den ikke suser inn i nettmaskene.

 

Du antyder at jeg heller ville valgt Lloris eller Valdes. Nei, jeg snakket i første omgang om Cech, som fremdeles er en verdensklasse keeper, og muligens tilgjengelig på markedet for Arsenal.

Skulle selvsagt heller sett at De Gea kom til klubben, eller Neuer, men det blir vel som å tro på julenissen.

 

Arsenal har alltid hatt en stolt tradisjon med klassemålvakter som styrer forsvarsrekka, og hevder seg i verdenseliten. Nå er tiden moden igjen for å bruke penger på å hente inn TOPP KVALITET. Ut med Opsina og Polakken!

 

Her er listen av keepere jeg gjerne skulle sett i Arsenal:
Neuer

Courtois

Cech

Buffon

Claudio Bravo

De Gea

Sirigu

Link to comment
Share on other sites

Casillas er en middelmådig keeper.

Jeg har aldri vært overvettes begeistret for Iker Casillas, men det blir nesten litt dumt å kalle en keeper som har blitt kåret til verdens beste i 2008, 2009, 2010, 2011 og 2012 for middelmådig.

 

Arsenal har alltid hatt en stolt tradisjon med klassemålvakter som styrer forsvarsrekka, og hevder seg i verdenseliten. Nå er tiden moden igjen for å bruke penger på å hente inn TOPP KVALITET. Ut med Opsina og Polakken!

Vår førstekeeper før Szczeshny het Almunia, så vi har vel ikke bare hatt keepere i verdenseliten...

Link to comment
Share on other sites

og før det Lehmann, han var i hvert fall ikke ansett som en verdensklasse-keeper når han kom fra Dortmund, han var jo bak Kahn i rekken på landslaget til 2006 og ettersom jeg husker ansett som en litt løs kanon... Om man kan si at han ble verdensklasse i tiden hos Arsenal kan sikkert diskuteres, jeg mener ikke han var i den kategorien.



Casillas var veldig god en periode, men det begynner å bli en stund siden.



Jeg mener fortsatt at vi bør prøve oss på Cech, da har vi en klassekeeper i mange år og med Ospina som et meget godt andrevalg.


Link to comment
Share on other sites

Casillas er en middelmådig keeper. OG JA en cm fra og til kan ha MYE å si, det kan være den ekstra fingertuppen du får på ballen så den ikke suser inn i nettmaskene.

 

Bravo

Sirigu

Snakket ikke om hvordan han er nå, men mener selv han har vært en av tidenes keepere.

Ja. 1 cm kan være forskjellen på om ballen suser inn i nettmaskene eller ikke, men likevel vil du "oppgradere" til 1 cm høyere Bravo?

 

Sistemann på listen er eneste keeperen jeg tror vi har sjans på (Selv om jeg gjerne hadde tatt i mot Cech om vi hadde hatt muligheten, men når Mourinho nekter oss Demba Ba gir han oss ikke en Cech som fortsatt holder høyt nivå..). Føler Sirigu aldri tok det siste steget opp og er å regnes som en middels keeper, reaksjonssterk, men vanskeligheter for å være offensiv og jeg kan ikke helt se for meg hvordan han skal være så mye bedre enn Ospina.

I mine øyne er han en TV-keeper på linje med Lloris og Valdes.

 

Litt statistikk:

Ospina har 3.71 redninger per innsluppet mens Courtois har 2.28

Courtois har 10 CS på 28 kamper mens Ospina har 6 på 12

 

Selvfølgelig kan all statistikk vries og vendes på, men jeg valgte Courtois fordi det er ingen tvil om at han spiller bak et bedre forsvar og et bedre balansert lag enn Ospina.

Fant ikke noe statistikk på det, men tipper at Courtois får flere langskudd mot seg enn Ospina da Chelsea ofte ligger dypere.

 

Blir litt for dumt å kritisere en keeper som egentlig enda ikke har gjort noen feil, sier ikke at jeg hadde takket nei takk til Cech eller Leno, som jeg mener at bør holde et høyere nivå, men mener at det ikke bør være en førsteprioritet og at du er ALTFOR krass mot Ospina når du sier at han er 10 ganger dårligere enn DDG og dette:

 

Ospina er langt fra god nok til å spille for et topplag som Arsenal! Ikke har han høyde og rekkevidde nok heller!

 

Tror rett og slett at Ospina er dårlig likt av Arsenalfansen fordi han ikke ser ut som en toppatlet (+ at vi sannsynligvis er en av de fangruppene som syter mest i England, er alltid noen spillere som får masse kritikk)

Link to comment
Share on other sites

Han hadde en virkelig matchreddning på Ramirez. Det hele så fryktelig lett ut, og som Torstvedt sa i studio: Den der ville mange keepere feilet på. Ser for meg polakken hadde gjort noe rart der, men det får vi aldri vite. Ospina blir tryggere for hver gang, og bytte vi ut polakken med en bedre keeper vil vi plutselig stå med to gode keepere som kan pushe hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at Ospina er blant de 10-15 beste keeperne. Gjør sjelden feil, er god på posisjonering, har god rekkevidde og kontroll på eget felt. Men viktigst av alt, han er autoritær og skaper trygghet blant sine forsvarere. Som en bonus da, er han en av de aller, aller beste på å stoppe skudd. Topper statistikken for keeperne i PL, og jeg må nok si at kun De Gea har vært bedre. Dette fordi både Fabianski og Courtois har hatt flere brølere. Verdensklassekeepere gjør ingen store feil, og sørger for at feilene deres ikke blir avgjørende.

Så å si at han ikke er god nok, blir for tynt. Er nok å regne for en av de aller beste i verden innen kort tid. Jeg ser ikke for meg at Arsenal henter noen annen. I vertfall ikke en som er bedre. Da av den enkle grunn at keepere som Casillas, Buffon, Neuer, De Gea f.eks, ikke er tilgjengelig. Ospina bør ganske enkelt være Arsenals førstevalg fremover. I lang tid. Dette er en keeper som sørger for poeng!

Link to comment
Share on other sites

Ospina er foreløpig en helt fantastisk signering.

 

Han har gjort EN feil i hele Arsenal karrieren sin, og det er den mot Oscar i helgen som veldig fort kunne vært en straffe!

 

Utenom det, så å si flawless!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dette er andre kampen på rad han slipper inn et mål som det er mulig å ta. Ospina har vært en solid oppgradering ift Szczesny, men jeg er ikke helt fornøyd.

 

Egentlig har jeg ikke vært helt fornøyd med våre keepere siden David Seaman var på topp. Lehmann var glitrende på sitt beste, begredelig på sitt verste. Resten har strengt talt vært altfor dårlige for en klubb som oss.

 

Ergo ønsker jeg meg en oppgradering på denne plassen til sommeren. Jeg aner ikke hvem, bare vi får inn en ny topp-topp keeper.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt tagbart mål, men aldri noen keepertabbe. De fleste kan slippe inn de der, tilogmed De gea på topp. Når det er sagt så er konkuranse bra, så ja takk til en bedre keeper inn.

 

Ellers så vi jo sist motstanders flappy som hadde ett par mye grovere feil denne runden.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt tagbart mål, men aldri noen keepertabbe. De fleste kan slippe inn de der, tilogmed De gea på topp. Når det er sagt så er konkuranse bra, så ja takk til en bedre keeper inn.

 

Ellers så vi jo sist motstanders flappy som hadde ett par mye grovere feil denne runden.

En liten kommentar, dog ikke rettet mot deg men mer en observasjon av en mer generell natur.

Vi som er "fans" har ofte en tendens til å dømme målvakter som slipper inn "tagbare" skudd, men av og til blir jeg noe forundret over enkeltes definisjon av "tagbare" mål. Samtidig som vi av og til "slakter" en målvakt som selv med særdeles godt spill (og mange redninger) er "uheldig" på ett mål, så "hyller" vi spissen som etter å ha sløst bort mange opplagte sjanser klarer å "pirke" inn ett mål.

 

Når det gjelder gårsdagens Unitedmål så var det kanskje "tagbart", men skal noen lastes så er det de som har ansvaret for å markere motstandere i feltet og ikke målvakt.

 

Når det gjelder ny målvakt inn (og polakken ut) så er min mening, Ja, takk! og selvsagt skal det være en som er god nok til å være en reell konkurrent til Ospina. Om denne spilleren heter Cech eller noe annet bryr jeg meg mindre om.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...