Jump to content

David Ospina


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Innbytterbenken:

 

Jeg mener Ospina er en god nok keeper for oss og en keeper vi kan benytte oss av i mange år. Jeg synes han har baller, god forståelse (har knapt sett ham feilplassert), offensiv i stilen og en likandes fyr.

Ja, han feilberegner innlegg innimellom, og jeg er helt trygg på at timingen bedrer seg etterhvert som han får flere kamper. Nå som vi har Ospina i mål savner jeg ikke lenger Polens førstekeeper, Fabianski, like mye.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Innbytterbenken:

 

Jeg mener Ospina er en god nok keeper for oss og en keeper vi kan benytte oss av i mange år. Jeg synes han har baller, god forståelse (har knapt sett ham feilplassert), offensiv i stilen og en likandes fyr.

Ja, han feilberegner innlegg innimellom, og jeg er helt trygg på at timingen bedrer seg etterhvert som han får flere kamper. Nå som vi har Ospina i mål savner jeg ikke lenger Polens førstekeeper, Fabianski, like mye.

 

BE

Når det gjelder Ospina er jeg enig med ben elfen, jeg synes han blir sikrere og sikrere, bedre og bedre, omtrent for hver kamp. Når det gjelder Fabianski så er jeg særdeles uenig med ben elfen, jeg har ikke savnet polakken et eneste sekund!

 

Når det er snakk om det er Cech eller en annen målvakt som skal/bør inn så har jeg ikke noen stor mening om akkurat det, men at det skal/bør inn en ny målvakt som erstatter dagens andrevalg har jeg en særdeles klar mening om (JA!).

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er en av premier leagues beste keepere. All stats tyder på det.

 

BE

Du har sikkert rett i det, men jeg leser ikke statistikker og jeg klarer heller ikke å glemme da han fikk kallenavnet "Flabbianski".

Uansett hvor god han måtte være (rent objektivt) NÅ, så står jeg på at jeg (rent subjektivt) ikke savner han :shy:

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Du har sikkert rett i det, men jeg leser ikke statistikker og jeg klarer heller ikke å glemme da han fikk kallenavnet "Flabbianski".

Uansett hvor god han måtte være (rent objektivt) NÅ, så står jeg på at jeg (rent subjektivt) ikke savner han :shy:

 

Jeg savner han heller ikke. Fabianski ga meg aldri en trygghetsfølelse. Til hans forsvar fikk han aldri muligheten til å spille nok til å selv bli trygg, før det var for sent.

Synd er det, for talentet hans var og er helt rått.

Link to comment
Share on other sites

Innbytterbenken:

 

Jeg mener Ospina er en god nok keeper for oss og en keeper vi kan benytte oss av i mange år. Jeg synes han har baller, god forståelse (har knapt sett ham feilplassert), offensiv i stilen og en likandes fyr.

Ja, han feilberegner innlegg innimellom, og jeg er helt trygg på at timingen bedrer seg etterhvert som han får flere kamper. Nå som vi har Ospina i mål savner jeg ikke lenger Polens førstekeeper, Fabianski, like mye.

 

BE

OK, ja, jeg regner med at han har baller og ikke er en evnukk! Enig at han er en stabil keeper som kommer til å bli enda tryggere i Arsenal når han har vært der over en sesong. Nå har jo hele den bakre femmeren til Arsenal skjerpa seg etter nyttår, så det har gjort det enklere for Ospina. Men jeg mener fortsatt at Cech er et steg opp i kvalitet og skal vi bli bedre så må vi ha mer kvalitet inn i laget. Det kan godt hende at vi kan vinne PL neste år med Ospina i mål, men jeg tror sjansen er større for det med Cech som i større grad kan være en matchvinner for oss.

Link to comment
Share on other sites

Ospina er langt fra god nok til å spille for et topplag som Arsenal! Ikke har han høyde og rekkevidde nok heller!

 

Wenger bør kvitte seg med polakken i mål, sette Ospina på benk, og kjøpe inn en kvalitetskeeper.

 

Cech er en helt klart bedre keeper, og hvis muligheten byr seg så må Wenger bla opp pengene!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at Ospina er løsningen på alle verdens problemer, men å ikke gi ham noe cred for at forsvarsfireren fungerer er rett og slett urettferdig. Det er utrolig viktig for et forsvar å ha en stabil og trygg keeper bak seg. Det har de fått og dermed har de blitt mer stabile selv

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke hatt en god nok keeper siden den gale tyske kjempen stod i mål.

 

Av alle keepere må det forventes at de skal ha oversikt, og styre forsvarslinjen. Selv målvakter i norsk 3.divisjon klarer det.

 

Ospina skal ha sin del av æren for at forsvarslinjen til Arsenal har blitt bedre, men den er langt i fra god nok!

Link to comment
Share on other sites

Ospina har vært svært god, rolig konstant og har matchvinnende redninger hver kamp, rart han er blitt kåret til banens beste ved flere enn en anledning?

I fjor hadde han ett av de høyeste redningsprosentene i de 5 største ligaene, og det for ett middelmådig lag som Nice.

 

I VM slapp han inn minst mål av alle keeperne og hadde her også blant de høyeste redningsprosentene.

Feltarbeidet kommer seg fort, garantert.

 

At vi har en toppkeeper med over 50 landskamper i en alder av 26 er det lite tvil om, han blir garantert stående i forhåpentligvis mange år.

 

At vi skal ha en overbetalt, overvurdert og gammel Tsjekker som ikke har vært blant de beste på flere år er for meg helt unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er en av premier leagues beste keepere. All stats tyder på det.

 

BE

Pantillimon og Green var vel de statistisk beste sist jeg sjekket. Fabianski er en bra keeper, men fikk skader på feil tidspunkt og var tidvis klønete. Glad vi har Ospina nå.

 

Ospina er langt fra god nok til å spille for et topplag som Arsenal! Ikke har han høyde og rekkevidde nok heller!

Uttalt selv at han er 1.84, Casillas er 1.85 - kan ikke huske ett mål han slapp inn pga. dårlig rekkevidde.

 

Ospina har vært svært god, rolig konstant og har matchvinnende redninger hver kamp, rart han er blitt kåret til banens beste ved flere enn en anledning?

I fjor hadde han ett av de høyeste redningsprosentene i de 5 største ligaene, og det for ett middelmådig lag som Nice.

 

I VM slapp han inn minst mål av alle keeperne og hadde her også blant de høyeste redningsprosentene.

Feltarbeidet kommer seg fort, garantert.

 

At vi har en toppkeeper med over 50 landskamper i en alder av 26 er det lite tvil om, han blir garantert stående i forhåpentligvis mange år.

Agreed

Minus siste delen, man diskuterte vel om Cech var på vei ned i '11-12, så hadde han et par meget solide sesonger før Courtois kom inn. Mener at Cecheren er en klassemålvakt fortsatt og at om man har sjansen bør han hentes inn.

Link to comment
Share on other sites

Om man nå klager på Ospina... Hva skal man si om junior polakken som har stått foregående år? Jeg syntes det er rart det hyles om keeper som knapt har tapt en kamp etter han fikk tilitt.

 

Det er godt mulig Ospina ikke er god nok, men det har vi altså ikke fått sett ennå. Iallefall har ikke jeg sett det.

Minne igjen om De gea sin første sesong i PL, der han ble latterliggjort på enkelte felt, dette fikk han rettet opp og er god nok nå?

Link to comment
Share on other sites

Ospina er en særdeles god keeper. Hans beste egenskap, er å stoppe skudd. Der er han på nivå med Lehmann i sine beste år. Og på å stoppe skudd var det han i ypperste verdensklasse. Ser svært gjerne at Ospina blir satset på i mange år.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...