Jump to content

Alexis Sanchez


Simbad

Recommended Posts

Ser ikke helt problemet med at Chile ikke skal til VM. Han har vel fast plass på det laget der uansett.

 

Problemet er at han nå kommer til å sutre og prøve å få en overgang til et annet landslag siden han absoutt MÅ spille på det øverste nivået

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Det var kanskje feil å skrive at han har prøvd å snakke seg bort, men det har kommet noen utspill fra agenten og som Polljen skriver noen twitter-meldinger. Og så var det saken med at han ble igjen i Chile litt lenger etter sommeren pga sykdom (kunne tolkes som han prøvde å presse på for en overgang). Er i hvert fall en del ting rundt han som virker litt usikkert... Han er for så vidt profesjonell, men når alle sitter og vet at han vil bort så føles det irriterende (for min del vel å merke).

 

Kanskje han klarer å få til en overgang til et annet landslag også, ja.... Good one! ;D

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på mediet som skriver og hva slags agenda de har. Så kampen på sports net (Canada) og de skrøyt av alexis for at han forsøkte. At det var med mindre hell i denne kampen kan så være, hadde vår største sjanse som han skapte alene i første omgang.

 

Ozil var mer usynlig for å si det mildt i denne kampen.

 

Tips: se kamp og gjør opp egen mening enn å lese medier som lever av å male sin egen agenda, uansett hvordan agendaen er.

 

Tilslutt kan vel alle se at alexis ikke er i toppform ennå, men han prøver. Så lite av misnøye eller klaging idag også.

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på mediet som skriver og hva slags agenda de har. Så kampen på sports net (Canada) og de skrøyt av alexis for at han forsøkte. At det var med mindre hell i denne kampen kan så være, hadde vår største sjanse som han skapte alene i første omgang.

Den overnevnte statistikken kan jo tolkes på flere måter. Fikk ikke sett kampen selv, men virker som om vi stod høyt med forsvarstreeren og at Swansea lå dypt. Dermed trenger ikke Alexis spurte så mye, mens Mertesacker må det. Det sier ingenting om hva de fikk utgjort i kampen. Det med distance covered er heller intet nytt. Özil løper som regel mer enn Alexis per spilte minutt, men Alexis "redder" det inn igjen med et par helte-spurter bakover.

 

Er vel ikke antall spurter og hvor mye distanse han dekket vi dømte Henry eller Bergkamp for heller...

 

Forsvinner nok etter sesongen og får en kjempesesong..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Helt greit at han stikker slik som ting blei. Har vært svak siste året, noen lyspunkt har dog vært. Snart 30. Skjønner argumentene for hvorfor han stikker som er penger, hadde der vært pokaler hadde han gått til City. Hadde svidd midre om han gjorde det, men når han først velger United må han gjerne brekke leggen tvers av i debuten, uten at jeg kommer til å felle en tåre

Link to comment
Share on other sites

føler egentlig mest likegyldighet overfor hele denne sagaen. Lenge siden jeg så på spillere som dro til andre klubber som "svikere". Etter mange slike sagaer opp gjennom årene har jeg mistet alle illusjoner. Samtidig er det jo klart at spillernes integritet og vilje til å blø for Arsenal (og ingen andre) har enorm betydning for deres ettermæle. Sanchez, van Persie, Cesc med flere KUNNE ha blitt klubblegender, men de valgte heller å fremstille seg selv som griske fotballspillere uten sjel... som man reder ligger man... O_O

Link to comment
Share on other sites

føler egentlig mest likegyldighet overfor hele denne sagaen. Lenge siden jeg så på spillere som dro til andre klubber som "svikere". Etter mange slike sagaer opp gjennom årene har jeg mistet alle illusjoner. Samtidig er det jo klart at spillernes integritet og vilje til å blø for Arsenal (og ingen andre) har enorm betydning for deres ettermæle. Sanchez, van Persie, Cesc med flere KUNNE ha blitt klubblegender, men de valgte heller å fremstille seg selv som griske fotballspillere uten sjel... som man reder ligger man... O_O

Jeg ser at mange hevder at klubben har vært uprofesjonell og siden mange har skrevet det, så er det nærmest blitt vedtatt som en sannhet.

 

Hva består denne angivelige `manglende profesjonaliteten i? Består den i at klubben burde solgt Sanchez i sommer for derav maksimere fortjenesten? Hvis det er svaret, så undres jeg over alle de som klager over at vi ikke bruker nok penger. Situasjonen var vel at Wenger ønsket å beholde Sanchez og han tenkte han kunne overtale han til å signere en ny kontrakt. Var det virkelig så dumt? Og, er det så sikkert at dette hadde vært lønnsomt for oss? Wenger ville ikke selge, før han fikk inn en erstatning og han ønsket angivelig Lemar som denne erstatning. Han var ikke en billig mann og skal man basere seg på overskriftene i avisene så kunne vi solgt Sanchez for £60 mill og kjøpt Lemar for £90 mill. Nå har vi fått inn Mkhitaryan for samme sum som Sanchez og jeg er ikke så sikker på om Lemar er en bedre spiller enn Mkhitaryan. Han har vel vært heller middelmådig i år, etter det jeg leser.

 

Klubben får også kjeft for at vi ikke har forlenget med Wilshere enda. Han var konstant skadet og ble lånt ut til Bmouth for kamptrening. Han startet greit på låneoppholdet, men endte med å bli skadet igjen og kom derfor hjem til oss. Der brukte han lang tid på å komme seg i matchform, noe det ikke var noen garanti for at han skulle klare. Han har klart det, og nå får han tilbud om ny kontrakt som han kan velge å signere eller la være. Hva skulle klubben ha gjort for å angivelig være profesjonelle? Gitt han en lukrativ kontrakt når det var uvisst om han ville komme tilbake i toppform?

 

Øzil har kort tid igjen. Er det uprofft av klubben å prioritere det sportslige ved å beholde han og samtidig risikere å miste han gratis til sommeren. Meg bekjent har klubben forsøkt å forlenge med han i lang tid. Hva skulle de gjort?

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

 

Nå har vel både du og Ben Elfen vært ganske negative til Sanchez helt fra sommervinduet stengt 1. September og det har på meg virket som at det har vært et ønske (kanskje sterkest fra BE) om at Sanchez generelt sett burde vært benket eller plassert på tribunen bortimot hele sesongen.

 

Jeg har ingen problemer med å forstå eller akseptere et slikt synspunkt med utgangspunkt i de følelsene dere har vist ovenfor "sviket" til Sanchez.

 

Det jeg derimot sliter med å forstå er at du nå ser ut til å forsvare klubben når andre her kritiserer klubben for ikke å ha solgt han i sommer.

 

Jeg beklager hvis jeg har oppfattet deg feil når det gjelder Sanchez fra september til nå, men uten nå å gå gjennom utallige tråder i den perioden så sitter jeg med det inntrykket at du gjerne har ønsket å benke Sanchez i forkant av mange av de kampene han har spilt. Og med det i tankene så er det vanskelig å forstå at du forsvarer at Sanchez ble beholdt selv om vi ikke fikk inn en erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer at jeg har hatt Sanchez langt oppi halsen og personlig hadde jeg solgt han for lenge siden. Men, klubben skal ikke være som en ustabil supporter. Hvis Wenger virkelig ville beholde Sanchez, så var det greit å prøve til det ubønnhørlig ikke gikk lenger.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo frem fra fler og fler, Wenger inkludert: At Alexis har oppført seg profesjonelt og eksemplarisk frem til siste dagen. Altså er alt skriveriet om primadonna nykker og fientlig stemning i garderoben og troppen rett og slett oppsinn. Da lurer jeg egentlig på hvorfor Ozil ikke får mer tyn enn han gjør? Det kan vel være med at han ikke er like ettertraktet som Alexis har vært, og dermed ikke offer for like mye spekulasjoner og oppspinn i media. Men jaggu har tyskeren forferdelig kroppsholdninger når ting butter, og han suttrer minst like mye som Aleixs gjør på banen. Tyskeren nekter også å signere kontrakt, noe han kunne gjort for lenge siden om han var interissert. Misstenker han også er opptatt av en siste kontrakt der han sikrer seg selv og familien sin livet ut, og samtidig ønsker å spille på høyeste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo frem fra fler og fler, Wenger inkludert: At Alexis har oppført seg profesjonelt og eksemplarisk frem til siste dagen. Altså er alt skriveriet om primadonna nykker og fientlig stemning i garderoben og troppen rett og slett oppsinn. Da lurer jeg egentlig på hvorfor Ozil ikke får mer tyn enn han gjør? Det kan vel være med at han ikke er like ettertraktet som Alexis har vært, og dermed ikke offer for like mye spekulasjoner og oppspinn i media. Men jaggu har tyskeren forferdelig kroppsholdninger når ting butter, og han suttrer minst like mye som Aleixs gjør på banen. Tyskeren nekter også å signere kontrakt, noe han kunne gjort for lenge siden om han var interissert. Misstenker han også er opptatt av en siste kontrakt der han sikrer seg selv og familien sin livet ut, og samtidig ønsker å spille på høyeste nivå.

Gode spørsmål Marius, som jeg dessverre ikke har noe godt svar på. Jeg merket selv at jeg fikk Sanchez noe så vanvittig i halsen, mens det samme ikke har skjedd med Øzil. Cesc har jo fått et judasstempel blant mange goonere for at han gikk tilbake til sin barndomsklubb, som også var verdens beste lag. Husker jeg ikke feil, så gikk han ned i lønn også. Thierry Henry, som gikk til samme klubb, som ikke er i hans hjemby eller barndomsklubb, når han vær kaptein for oss som nylig hadde signert en ny kontrakt med en stor sign on fee og i en fase hvor klubben hadde mistet mange stjerner og ikke hadde økonomi til å erstatte fra øverste hylle. Salgssummen hans var også latterlig lav, ansees fortsatt som en stor legende for oss. Jeg har aldri møtt en gooner som har kalt han for judas.

 

Jeg vet ikke hvorfor det blir sånn.

Link to comment
Share on other sites

synes vel uansett at ordet "judas" er i overkant strengt, uansett hvem vi snakker om. Når det er sagt, er det jo noen forskjeller som gjør en episode mer eller mindre spiselig enn en annen. Henry hadde jo levert varene så til de grader før han dro, og han reiste til utlandet. Cesc reiste også utenlands, men valgte likevel å returnere til en rival. van Persie og nå Sanchez reiste også til en sterk rival, nærmest med halen mellom beina. Det blir hakket mer uspiselig enn det Henry gjorde, i tillegg til at alle tre; Cesc. van Persie og Sanchez åpenbart hadde potensial å bli legender de også; men det var altså ikke så viktig for noen av dem. Nettopp derfor er det heller ingen av disse tre som når Henry til anklene, uansett hvor sårt det var at Henry dro.

Link to comment
Share on other sites

synes vel uansett at ordet "judas" er i overkant strengt, uansett hvem vi snakker om. Når det er sagt, er det jo noen forskjeller som gjør en episode mer eller mindre spiselig enn en annen. Henry hadde jo levert varene så til de grader før han dro, og han reiste til utlandet. Cesc reiste også utenlands, men valgte likevel å returnere til en rival. van Persie og nå Sanchez reiste også til en sterk rival, nærmest med halen mellom beina. Det blir hakket mer uspiselig enn det Henry gjorde, i tillegg til at alle tre; Cesc. van Persie og Sanchez åpenbart hadde potensial å bli legender de også; men det var altså ikke så viktig for noen av dem. Nettopp derfor er det heller ingen av disse tre som når Henry til anklene, uansett hvor sårt det var at Henry dro.

 

 

Helt enig, setter ord på følelser jeg har hatt/tenkt lenge.

Kaller forsåvidt ingen av de Judas, men de svikter oss når vi trenger dem som mest, desverre...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig det er greit at hver enkelt av oss vurderer enkelte spillere som er i samme situasjon forskjellig når vi vurderer nye kontrakter eller ikke, det finnes ingen fasit slik situasjonen er i klubben vår.

 

Det enkleste ville selvsagt vært å si at spillere som nekter å forlenge kontrakt før de går inn i sitt siste kontraktsår SKAL selges, uten unntak. Det ville nok sannsynligvis også skapt enkelte problemer det også.

 

Når det så gjelder det at Sanchez og Özil har blitt "behandlet" forskjellig av deler av forumistene, selv om begge egentlig er/var i samme båt kontraktsmessig så har jeg null problemer med det.

Selv om begge har nektet å skrive under så mener jeg det også er klare forskjeller.

Der Sanchez og hans "entourage" klart har gitt signal om at han vil bort (noe som startet sist vår, så har Özil og hans følge holdt kjeft. Dette er grunnlag for fansen å ha forskjellig holdning til de to.

 

Personlig så har jeg et ganske "nøytralt" syn når det gjelder Sanchez, men jeg forstår de som er betraktelig mer skeptiske/negative.

 

Når det gjelder Jack, så er det fullt forståelig at klubben måtte vente med å tenke på en forlenging av kontrakten før han nå har fått en lenger periode på banen.

 

Når det gjelder eventuelle "Judas-stempel" så er dette noe som jeg sliter med å bruke.

 

Selvsagt så misliker jeg at Sanchez og RvP gikk til ManUre, men i begge tilfeller så kunne klubben vært litt mer aktive. I begge tilfeller så kunne klubben gått inn i nye kontraktsforhandlinger tidligere og når det ble nei så kunne klubben vært mer aktiv med å få solgt de til klubber utenfor England.

 

Når det gjelder Fabregas så kom vel overgangen til Barcelona mye av at en litt umoden mann ble satt under ett massivt press fra de spanske spillerne i Barcelona. Hvis jeg har forstått det rett så ville han tilbake til alondon av familiære grunner, og når Arsenal tydeligvis ikke ville ha han så har jeg få problemer med å forstå at han havnet i Chelsea.

 

Alle disse tre spillerne mener jeg har respektert Arsenal etter de dro fra klubben, jeg har derimot større problemer med spillere som Cashley Cole og Nasri som var mer værbalt uerbødige etter at de forsvant fra Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok det rundt sine egne preferanser for judaser eller annet. Men du sier at Sanchez og hans «entourage» har klart gitt signal om at han vil vekk over lang tid. Det stemmer hverken med hva Wenger sier eller hva Pires som ofte er med på treninger og kjenner klubben sier. Det er media som skriver at man har krevet det ene og andre. Noe som viser seg å være feil. Selv Coq har avfeid disse påstander i ett nylig intervju.

 

Faktum er vel at grunnen til at Wenger har messet med at han fremdeles kan signere, er vel at han nettopp kunne gjort det på flere stadier. Det var jo også en ubeskrevet sannhet at han skulle til city, det stemte heller ikke. Her er det nok mye mer enn vi vet om i kulissene.

 

Poenget mitt er at media skaper det man tror er fryktelig mye støy rundt hva en spiller angivelig skal mene. Hadde Ozil vært like ettertraktet som Sanchez ville de fabrikert like mange historier om støy fra den fronten også. Sånn sett er man der at vi har (hadde) to verdensklasse spillere som begge nekter å signere ny kontrakt. Der den ene hele veien blir hoggestabbe for sine holdinger, mens den andre går fri.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok det rundt sine egne preferanser for judaser eller annet. Men du sier at Sanchez og hans «entourage» har klart gitt signal om at han vil vekk over lang tid. Det stemmer hverken med hva Wenger sier eller hva Pires som ofte er med på treninger og kjenner klubben sier. Det er media som skriver at man har krevet det ene og andre. Noe som viser seg å være feil.

Vi kan gjerne anklage media for mye med god grunn, men det betyr ikke at alt som skrives er løgn.

 

Nå er det vel slik i Arsenal som i de fleste klubber at det skal noe særdeles graverende til for at spillere og ledere kommer med uttalelser som kan virke negative for andre spillere.

 

Wenger (som de fleste andre managere) er nærmest programforpliktet til å holde en slik tone (noe jeg respekterer) overfor både spillere som er i klubben og som har forlatt oss.

 

Jeg skal ikke påstå at Sanchez har sagt til medspillere eller ledelsen at han skulle bort fra klubben for enhver pris, men at det finnes eksempler på smådrypp i sosiale media som tyder på at han hadde et ønske om å komme til en ny klubb.

Det kan vel ikke være den store tvilen om at Sanchez var meget skuffet over at overgangen til City gikk i vasken rett før sommervinduet stengte.

 

Selv om mye som skrives av spekulasjoner i media er feil, så betyr ikke det at manglende bekreftelse fra en manager betyr at alt som skrives er feil. Informasjonsflyten fra fotballklubber, om det nå er Arsenal eller en annen klubb, er ofte liten eller ingen.

 

Der man skal ta det som blir skrevet i nettmedier med en gigantisk klype med salt, så bør man også bruke en slik klype (om enn en merkbart mindre en) når det gjelder infoen fra fotballklubbers ledelse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...