IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Alexis Sanchez

159 replies to this topic

#41 Overmars

Overmars

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 808 posts

Posted 21 April 2015 - 05:57 AM

Alexis har vært eksepsjonell denne sesongen. Hans bidrag har vært uvurderlig. En teknisk løpemaskin som også kan å fyre av skudd!

Det er mange spiller på Arsenal som kan lære av Alexis kampinnsats!

Arsenal only finished in fifth place in 1919, but were nevertheless elected to rejoin the First Division at the expense of local rivals Tottenham Hotspur, by reportedly dubious means.

#42 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 21 April 2015 - 01:21 PM

Alexis har vært eksepsjonell denne sesongen. Hans bidrag har vært uvurderlig. En teknisk løpemaskin som også kan å fyre av skudd!

Det er mange spiller på Arsenal som kan lære av Alexis kampinnsats!

Enig. Imponerende innsats i kampene av chileneren og han løper utrolig mye, bare frykter en sinnsyk strekk i det 93. minutt i stort sett hver kamp når han tar et av sine max løp.....

#43 Overmars

Overmars

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 808 posts

Posted 21 April 2015 - 06:57 PM

Sitter med samme følelsen. Merkelig nok har han ikke blitt rammet av Arsenal sitt porselen-syndrom.

Vi får gi han litt tid, så kommer det nok en skade. Har jo blitt et varemerke at spillerne er skadeplaget i Arsenal......

Arsenal only finished in fifth place in 1919, but were nevertheless elected to rejoin the First Division at the expense of local rivals Tottenham Hotspur, by reportedly dubious means.

#44 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 22 April 2015 - 12:39 PM

får håpe at han tyske fitness-coachen holder styr på skadene, her er kanskje en årsak til alle skadene?:

http://www.arsenal.c...ather-forecast-

"The general plan is to play in training like you do in the game, or even harder"

Edited by Innbytterbenken, 22 April 2015 - 01:42 PM.

#45 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 22 April 2015 - 01:27 PM

får håpe at han tyske fitness-coachen holder styr på skadene, her er kanskje en årsak til alle skadene?:

http://www.arsenal.c...ather-forecast-

"The general plan is to play in training like you do in the game, or even harder"

Feilaktig link! kommer bare til forumets hovedside!!!  Denne linken derimot

Edited by Polljen, 22 April 2015 - 01:28 PM.

#46 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 22 April 2015 - 01:42 PM

Feilaktig link! kommer bare til forumets hovedside!!!  Denne linken derimot

Takk for det, jeg fikla noe innmari med det der.... Linken ser jo bra ut, men funka tydeligvis ikke.

#47 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 11 June 2015 - 12:44 PM

Alexis kåret til sesongens spiller på Arsenal.com, helt fortjent. Han har gjort en imponerende førstesesong.

En følelse jeg sitter med: Når Øzil kom til klubben hadde han noen fantastiske kamper i starten av forrige sesong hvor han tydelig viste at han er en verdensklassespiller, han hadde vel en drøss med assists i starten av sesongen og så synes jeg han senket seg ned et lite nivå i kvaliteten på spillet. Han kom fra stjernestatus i RM og skulle i utgangspunktet komme og ta PL med storm. Det synes jeg i for liten grad han har gjort. Har han slappet litt av etter at han kom til Arsenal? Har Wenger brukt han på feil måte? Har han for dårlige spillere rundt seg nå enn da han var i RM slik at han også ser mer "middelmådig" ut? (JEg synes Øzil er god, altså, men på en måte synes jeg ikke han har løftet laget i den utstrekning jeg håpet på).

Alexis derimot kom som delvis innbytter på Barca, blomstrer i starten av sesongen og klarer mer eller mindre å holde trykket oppe hele sesongen (en liten dipp midt på). Han er spilleren som virkelig synes på Arsenal og er den verdensklassespilleren han viste f.eks. i forrige VM og delvis i Barca. Han er vår soleklare nr 1.

noen synspunkter på dette? og hvorfor er det slik? (burde kanskje stått i Øzil-tråden men....)

Øzil uttaler seg om Alexis (derfor jeg kom på dette innlegget):

http://www.arsenal.c...ven-by-ambition

Edited by Innbytterbenken, 11 June 2015 - 12:45 PM.

#48 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 11 June 2015 - 02:49 PM

Özil hadde en down, det hadde Alexis også andre halvdel av første sesong. Alexis sin var mindre dårlig om man vil.

I andre halvdel iår har Özil vært bedre enn Alexis i min mening. Han har virkelig trappet opp spillet sitt. Han var banens gigant i finalen også.

To gode spillere der Alexis har hatt en imponerende første sesong til tross for en normal (alle toppspillere virker få det) down andre halvdel.

#49 Wojciech53

Wojciech53

Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPipPip
  • 7,168 posts

Posted 11 June 2015 - 03:30 PM

noen synspunkter på dette? og hvorfor er det slik? (burde kanskje stått i Øzil-tråden men....)

Alexis har en fysikk som gjør det enklere å markere seg i PL mens Özil kom til årets sesong litt mett og fikk en skade når han begynte å finne formen, i andre halvdel har han  vært vår tredje beste (Etter Coq og Santi)

For noen spillere tar det lengre tid å tilvenne seg et nytt land mens det går fort for andre (Cazorla slo til fra første spark på ballen, Monreal har først blitt ordentlig god siste halvåret)

Alexis er også en spillertype som gjør mer på egenhånd enn Özil, der Alexis er en bra målscorer som skyter mye foretrekker Özil å spille frem lagkamerater og vi hadde ikke nok spillere som tok initativ og hadde hurtighet rundt han forrige sesong, det bedret seg med kjøpet av Alexis.

Håper de finner formen sammen neste sesong for det er de to eneste virkelige verdensklassespillerne vi har (Koscielny ikke langt unna i min bok) og vi er avhengig av at de er i form store deler av sesongen om vi virkelig skal true.

Posted Image

"In Arsene we trust! "
"Once a Gooner, forever a Gooner!"

#50 Pirès#7

Pirès#7

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,205 posts

Posted 04 July 2015 - 07:13 PM

Noen som vet av en måte å se vår kjære Alexis forhåpentligvis skyte Chile til gull idag? Noe med en tendens til kvalitet
Posted Image
Victoria Concordia crescit

#51 Tapapa

Tapapa

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 4,970 posts

Posted 04 July 2015 - 11:50 PM

Gratulerer med Copa America tittel
In Moyes we trust!
Han er mannen som skal lede ManU ut av CL.

#52 Tapapa

Tapapa

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 4,970 posts

Posted 04 July 2015 - 11:51 PM

Han scoret på siste straffen også!
In Moyes we trust!

#53 Simbad

Simbad

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,201 posts

Posted 05 July 2015 - 01:02 AM

Alexis Sanchez baby, Alexis Sanchez ooh!
"Sports teaches you character, it teaches you to play by the rules, it teaches you to know what it feels like to win and lose-it teaches you about life. Sports are a microcosm of society." — Billie Jean King

#54 elx

elx

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,497 posts

Posted 05 July 2015 - 10:40 AM

Klasse! Nå håper jeg de hadde en god fylle og at Alexis har fått Vidal til å skrive under for Arsenal :D

#55 Noname

Noname

Juniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPip
  • 282 posts

Posted 05 August 2015 - 09:21 PM

Noen som vet om Sanchez er klar til sesongåpningen? 

#56 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 05 August 2015 - 10:11 PM

Wenger knows!

BE

#57 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 05 August 2015 - 10:44 PM

Noen som vet om Sanchez er klar til sesongåpningen? 

Pre Emiratescup så uttalte vel Wenger at Sanchez var usannsynlig i de første serierundene, men det er vel hva han viser på trening denne uken som avgjør den saken. Mitt tips er at han ikke er i startoppstillingen på søndag, men med en liten sjanse for at han er på benken.

Wenger knows!

BE

Tja, kanskje det  ;D

#58 Oivster

Oivster

Prøvespiller

• Arsenal Norway
  • Pip
  • 39 posts

Posted 10 August 2015 - 04:05 PM

Mulig dette har skjedd før, jeg har hvertfall aldri lest om andre etablerte stjerner gjøre dette.

http://www.hitc.com/...-at-the-emirat/

#59 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 10 August 2015 - 04:55 PM

Mulig dette har skjedd før, jeg har hvertfall aldri lest om andre etablerte stjerner gjøre dette.

http://www.hitc.com/...-at-the-emirat/

Det viser i alle fall at det er en spiller som virkelig VIL! 

Det er sannsynlig at matchformen til Alexis ikke er på topp ennå, men jeg er ganske sikker på at vi MÅ ha han med fra start kommende søndag rett og slett p.g.a. viljen.

Edited by Polljen, 10 August 2015 - 04:55 PM.

#60 Tapapa

Tapapa

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 4,970 posts

Posted 10 August 2015 - 06:19 PM

Det viser i alle fall at det er en spiller som virkelig VIL! 

Det er sannsynlig at matchformen til Alexis ikke er på topp ennå, men jeg er ganske sikker på at vi MÅ ha han med fra start kommende søndag rett og slett p.g.a. viljen.

Jeg syns nå det var mange som viste for mye vilje til å gjøre ting på egenhånd. Samhandlingen derimot var begredelig.
In Moyes we trust!

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users