Jump to content

2013.03.30 Reading H


Stefanb

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13v,reading.png?2012-13

Arsenal v. Reading

Barclays Premier League

Lørdag 30. mars 2013, kl. 16:00. Emirates Stadium

Kun seier er godt nok.

 

Laget jeg ønsker å se:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Diaby - Arteta

Chamberlain - Ramsey - Cazorla

Podolski

------------------------------

Laget vi trolig får se:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Diaby - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Får jeg spørre hvorfor du vil flytte Ramsey frem i den offensive midtbanerollen, Stefan, når han nå endelig har funnet tilbake til go'formen i den dypere rollen? Jeg synes at han pdd. er vår beste spiller i akkurat denne posisjonen, og da er det "dumt" og flytte han bort. Cazorla er mye mer bekvemt i den rollen og Chamberlain, Podolski og Gervinho (under tvil) kan kjempe om kantrollen.

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Får jeg spørre hvorfor du vil flytte Ramsey frem i den offensive midtbanerollen, Stefan, når han nå endelig har funnet tilbake til go'formen i den dypere rollen? Jeg synes at han pdd. er vår beste spiller i akkurat denne posisjonen, og da er det "dumt" og flytte han bort. Cazorla er mye mer bekvemt i den rollen og Chamberlain, Podolski og Gervinho (under tvil) kan kjempe om kantrollen.

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Giroud

 

 

Satt egentlig opp laget i 4-1-2-3 og da passet Ramsey bedre inn, skulle flytte over til 4-2-3-1 og da skulle egentlig Rosicky inn, men det gikk i glemmeboka.

 

Er usikker på hvorvidt jeg vil se en midtbane med Diaby, Ramsey eller Arteta. Diaby og Arteta har vært veldig solide når de har spilt sammen og verken Arteta eller Diaby passer spesielt godt med Ramsey heller.

Link to comment
Share on other sites

Ikke negativ til gerv på banen. Men som spiss og goalgetter vil jeg ikke. Synd Walcott er borte, han kunne spilt midtspiss og gerv på kanten. Syntes ox også har vist bittelitt bedring i det siste, bør bygges videre på. Ramsey i midten er fint mtp form.

 

Diaby/Arteta - ramsey

Gerv/ox - cazorla - podi

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Gervinho er ekspert på å skape rom for andre. Vi kommer til å trenge det mot et Reading som garantert legger seg lavt og satser på å holde nullen lengst mulig.

 

Gervinho på kant og Podolski på topp tror jeg kunne fungert bedre i så fall. Å starte med Giroud mot Reading trpr jeg blir rimelig håpløst mtp. hvor dypt de vil ligge. Vedder dog på at han blir å finne fra start.

Link to comment
Share on other sites

Gervinho på kant og Podolski på topp tror jeg kunne fungert bedre i så fall. Å starte med Giroud mot Reading trpr jeg blir rimelig håpløst mtp. hvor dypt de vil ligge. Vedder dog på at han blir å finne fra start.

Tror at en Gervinho eller Podolski som skaper rom og holder liv i ballen i angrepet ville vært best, men en Giroud-type er helt klart å foretrekke foran en Walcott-type mot et lag som ligger så dypt som Reading. Reading har jo veldig svake backer så at vi kommer rundt der er ikke utenkelig, men at vi prøver på å komme rundt kanten og slår innlegg på en høy spiss og fyller opp boks er ikke akkurat Wengerball

Link to comment
Share on other sites

"Game plan". Det er spessielt her jeg mener Wenger har mistet det totalt. Ofte vet vi hvordan dårligere motstandere kommer til å spille mot oss, men Wenger gjør ikke motgrep avhengig av hvilken motstander som kommer. Var vel noe av dette RVP hyller Ferguson for, og funker det for dem kan det vel være en idea for oss også :) Desverre ser vi at vi ofte stamper og stamper, som resulterer i poengtap.

 

Funket iallefall mot Bayern der de hadde lagt en klar plan på hvordan de skulle skride til verks.

Link to comment
Share on other sites

Tror at en Gervinho eller Podolski som skaper rom og holder liv i ballen i angrepet ville vært best, men en Giroud-type er helt klart å foretrekke foran en Walcott-type mot et lag som ligger så dypt som Reading. Reading har jo veldig svake backer så at vi kommer rundt der er ikke utenkelig, men at vi prøver på å komme rundt kanten og slår innlegg på en høy spiss og fyller opp boks er ikke akkurat Wengerball

Godt å se at flere har en del tro på Gervinho. Han har spesielle egenskaper som gagner oss. Initiativ og uforutsigbarhet. Han trenger egentlig bare senke skuldrene, ikke stresse, såkommer prestasjonene.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til denne kampen. Sitter på Emirates da;-) Satser på dette laget. Fab i mål. Forsvarsrekken med Jenkinson-Per og Kos..Usikker på om vi skal bruke Nacho eller Gibbs. Monreal virker hakket vassere defensivt. Midtbanen med Arteta og Diaby/Ramsey-Cazorla-Poldi-Ox. Giroud på topp. Satser på en stor seier i denne kampen;-)

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at flere har en del tro på Gervinho. Han har spesielle egenskaper som gagner oss. Initiativ og uforutsigbarhet. Han trenger egentlig bare senke skuldrene, ikke stresse, så kommer prestasjonene.

Helt enig, håper forøvrig Gibbs starter på backen, trenger mest mulig offensiv kraft; er veldig lite redd for mål i mot så vi kan like godt stille litt offensivt. Har forøvrig heller ikke troa på Adkins som PL-manager pdd(selv om han har bra potensial), man ser et Southampton-lag med en mye bedre og klar spilleplan nå, så spørs om Southampton trada opp der. Tipper nok likevel han er hakket bedre enn McDermott, men er jo en av de svakeste stallene jeg har sett i PL siden Derby drev på sist..

Link to comment
Share on other sites

"on other injuries…

We have a little problem with Diaby but I cannot tell you more. But he is out for the weekend. Gibbs is sick and in bed. I don't know if he'll be involved or not. At the moment we don't know. We haven't seen him in the last three days."

 

Hehe. Abou Diaby. "I cannot tell you more" lover absolutt ikke godt. Tror dessverre det går mot slutten for hans Arsenal-karriere. I tillegg kjedelig med Wilshere-skaden som begynner å bli skummel, først neste uke kan han begynne å løpe igjen, vi trenger Jack tilbake så snart som mulig.

 

Uansett mannskap bør vi slå Reading komfortabelt, og det må vi også, om vi skal ha sjanse på 4. plassen.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er det bare å kaste på huet og ræva ut av klubben. Tenkte at han muligens ville bidra litt i sesonginnspurten, men neida. Verdens minst pålitlige spiller. Gibbs er også nesten likedan, men han har vi i det minste en erstatter for nå.

 

Håper da istedet på:

Fabianski

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Gervinho

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Meget skuffet over at Sagna starter ovenfor Jenkinson og ditto det samme med Rosicky og Giroud over Chamberlain og Podolski.

 

Her starter man tydeligvis ikke spillere i form, men i form av rykte og tidligere meritter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...