Jump to content

Francis Coquelin


Stefanb

Recommended Posts

39. Francis Coquelin

 

gun__1328537773_player_coquelin.jpg

 

Fullt navn: Francis Coquelin

Kallenavn: "Le Coq" (høhø)

Nasjonalitet: Fransk

Født: 13 mai 1991 (20 år)

Fødested: Laval, Frankrike

Posisjon: DM, CM, RB, LB

Høyde: 178 cm

Vært Arsenal spiller siden: 2008

 

Syntes denne gutten fortjente en tråd.

 

Mener han er et av våre klart største talenter og i fraværet til Arteta så er det han som burde spille rollen ved siden av Song. En spiller med store kvaliteter og med et driv som ikke ligner grisen. En Flamini teknikk har han blitt kalt ved flere anledninger når folk har prøvd å sammenligne han med noen.

 

Stor tro på at denne gutten kan bli noe stort!

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mente selv han hadde en egen tråd, men den fant jeg ikke. Sjekket også tilbake til september/november uten å se snurten av en Coquelin-tråd.

 

Som Kim nevnte i Sagna-tråden så ser jeg helst at Jenkinson kommer inn på backen mens Coquelin kommer inn sentralt. Enten det er 4-4-2 eller 4-3-3.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin sentralt på midten neste helg - ja takk! Han er såpass god at han gjøre en grei jobb på både høyre og venstrebacken, men det er på midten han hører hjemme. Hvis han nå klarer å riste av seg skadene som har holdt han tilbake de gangene han har levert noen gode kamper...

Link to comment
Share on other sites

Blir regelrett sjokkert hvis Coquelin ikke starter den siste kampen. Virker pdd. som et langt bedre prospekt enn Ramsey og er også en bedre spiller enn Jenkinson. Burde være en no-brainer, men frykter at Ramsey sitt klippekort er intakt.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson satt hvertfall på benken for en måneds tid siden og har spilt et par reservekamper etter det. Er han skadet så er det i så fall nyheter for meg. Har ei heller ikke hørt noenting om at han er skadet eller utilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Engelske kommentatorer uttaler navnet hans "kåkke-læ". Wenger, som burde ha greie på det, sier "kokk-linn".

Sant, trodde også at det var "læ"-ending, men Wenger har uttalt med "lin"-endelsen optil flere ganger, regner(som du også gjør) med at Wenger vet bedre enn kommentatorene.

Link to comment
Share on other sites

Spurte en kompis som er fra Frankrike, og han sa at det var "-læ" ending. Kanskje det er noen dialektlignende forskjeller inne i bildet?

Vet det er "læ" på fransk, men siden det er egennavn og Wenger burde klare den franske uttalen regner jeg med at han har slekt fra et annet land eller noe slikt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Arsenal ask Francis Coquelin to end their midfield hunt

 

Skrevet av Jamie Sanderson, men vet ikke hvor troverdig dette er. Syntes ikke Coquelin er en ren defensiv midtbane, men mer den som spiller en rolle mer som hva Arteta gjør. Kanskje han etterhvert kan modnes nok til å ta ansvaret alene, men pdd. så tror jeg ikke han vil klare det. Er hvertfall få spillere jeg ser på som mer spennende enn Coquelin på tross av posisjonen han spiller på banen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg tror vi kommer til å se mye av Coquelin i år, og han har nok rett når han sier han ikke kan vente noe særlig lengre. Forhåpentligvis tar han sjansen denne sesongen nå som Alex Song er borte.

 

"In July, I met the coach and he told me I am a full member of the team and he relies on me. Looking at who we have signed, they have trust in me.

"Alex Song left for Barcelona and they didn't (sign) another defensive midfielder.

"When I didn't play in the first three matches it made me think about it. But I know I will get an opportunity and I will seize it.

"Arteta, Diaby and Cazorla are great players, who have more experience than me. But during training sessions every morning I am not behind them.

"I am 21-years-old, I know I cannot be patient any more. This year is the right season to make a name for myself at Arsenal.

 

"I have given myself six months and then I will take stock. If I see it is blocked, I will go somewhere else. But for now I know I have the qualities to make a name for myself at Arsenal."

 

 

 

http://www1.skysports.com/football/news/11670/8064812/Arsenal-midfielder-Francis-Coquelin-hoping-to-impress-but-could-consider-move

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi kommer til å se mye av Coquelin i år, og han har nok rett når han sier han ikke kan vente noe særlig lengre. Forhåpentligvis tar han sjansen denne sesongen nå som Alex Song er borte.

 

Det er bullshit. Gutten er 21 år gammel og det er ytterst få midtbanespillere som er fast inventar på et lag som Arsenal i den alderen. Er dog under den oppfatningen at han burde ha fått et innhopp allerede i løpet av sesongen så det er litt skuffende, men at han ikke kan vente noe særlig lengre blir bare helt feil i mine øyne. Han hadde sitt gjennombrudd i fjor og nå har han fått et lavere draktnummer og blitt fortalt at han er en del av førstelagsplanene. Da må man minst gi det en sesong eller halvannen før man begynner å snakke om å fortjene plassen sin.

 

Coquelin er en av mine aller største favoritter sammen med Miyaichi og Afobe, men han må bare gi det litt mer tid før han begynner å prate til media. Det er noe som Wenger virkelig ikke liker. Ei heller en fan av det selv for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Det er bullshit. Gutten er 21 år gammel og det er ytterst få midtbanespillere som er fast inventar på et lag som Arsenal i den alderen.

Vel, det kommer jo helt an på hva som er viktig for Coquelin. Det er ikke sikkert det er viktig for han å bygge seg ett navn i akkurat Arsenal, eller en annen toppklubb. Det kan jo hende han vil ha fortgang i karrieren, og da kan han jo gjøre som Lass Diarra. Ta ett steg ned for å spille mye fotball og så utvikle seg som spiller og forhåpentligvis gå videre til en klubb som kjemper om trofeer. Det er vanskelig for oss Gooners å forstå, men for spillerne er det nok ikke så viktig hvilket lag man spiller for, så lenge man når sine personlige mål.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det kommer jo helt an på hva som er viktig for Coquelin. Det er ikke sikkert det er viktig for han å bygge seg ett navn i akkurat Arsenal, eller en annen toppklubb. Det kan jo hende han vil ha fortgang i karrieren, og da kan han jo gjøre som Lass Diarra. Ta ett steg ned for å spille mye fotball og så utvikle seg som spiller og forhåpentligvis gå videre til en klubb som kjemper om trofeer. Det er vanskelig for oss Gooners å forstå, men for spillerne er det nok ikke så viktig hvilket lag man spiller for, så lenge man når sine personlige mål.

 

Skal man ta utgangspunkt i Lassana Diarra så har man virkelig ikke store ambisjoner. Stort stort talent i Chelsea før han gikk til Arsenal og fikk jobbet litt under Wenger. Endte opp med å gå til Portsmouth under et halvt år senere og imponerte stort før han gikk videre til Real Madrid hvor han ikke ble mer enn en squadplayer og til slutt stagnerte. Nå spiller han i Russland.

 

Hadde han vært snart 24 år gammel så kunne jeg skjønt kommentarene hans, men når han såvidt har fylt 21 og virker å være på vei til å spille seg inn i laget så syntes jeg det er tåpelige kommentarer. Gutten må ha litt tålmodighet. Det gjør han til en bedre spiller når han jobber ræva av seg for å vise seg frem.

 

Påstår også at han er like god som Diaby og Arteta på trening så veien til førstelaget er da tydeligvis ikke så langt unna. Er nok bare erfaringen det står på.

Link to comment
Share on other sites

 

Skal man ta utgangspunkt i Lassana Diarra så har man virkelig ikke store ambisjoner. Stort stort talent i Chelsea før han gikk til Arsenal og fikk jobbet litt under Wenger. Endte opp med å gå til Portsmouth under et halvt år senere og imponerte stort før han gikk videre til Real Madrid hvor han ikke ble mer enn en squadplayer og til slutt stagnerte. Nå spiller han i Russland.

 

Hadde han vært snart 24 år gammel så kunne jeg skjønt kommentarene hans, men når han såvidt har fylt 21 og virker å være på vei til å spille seg inn i laget så syntes jeg det er tåpelige kommentarer. Gutten må ha litt tålmodighet. Det gjør han til en bedre spiller når han jobber ræva av seg for å vise seg frem.

 

Påstår også at han er like god som Diaby og Arteta på trening så veien til førstelaget er da tydeligvis ikke så langt unna. Er nok bare erfaringen det står på.

Jeg syns Lass er ett godt eksempel. Han vant trofeer med begge klubbene han spilte for etter han forlot oss, og det er jo kun trofeer og penger spillerne i dag bryr seg om og det har han fått i massevis.

 

Jeg forstår kommentaren hans, uten at jeg setter noe pris på den. Han vil opp og frem i laget, på en sårbar posisjon. Han er sulten og vil kjempe seg frem med alle mulige midler. Jeg føler meg rimelig sikker på at det viktigste for Coquelin er å spille fotball. Hvilken drakt han tar på seg er nok irrelevant for han.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er bullshit. Gutten er 21 år gammel og det er ytterst få midtbanespillere som er fast inventar på et lag som Arsenal i den alderen.

 

Det stemmer, men han kan sikkert spille fast i mange andre klubber og utvikle seg en bedre spiller enn han ville blitt av å sitte på benken vår. Når det er sagt tror jeg ikke det er så sort/hvitt som det, og jeg forventer at han kommer til å spille en del uten å nødvendigvis bli fast inventar enda. Szcezzern sa det samme for et par år siden, og jeg liker den offensive innstillingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Syntes det er på høy tid at denne gutten får mer spilletid. Syntes det er sårt synlig at Arteta ikke klarer det defensive arbeidet alene. Med Diaby/Song ved siden av seg var han strålende, men nå syntes jeg hans mangel på fart og fysikk blir veldig klar. Særlig når han også ikke er en utpreget god takler når det kommer til å utføre sklitaklinger.

 

Han er best som en dyp playmaker med høyt defensivt ansvar, men han skal som oftest ikke være den dypeste midtbanespilleren vår. Det burde pdd. være Coquelin eller forhåpentligvis senere en annen spiller med litt større navn til tross for at jeg har meget stor tro på denne unge mannen.

 

Under kampen i dag så kunne Everton bare slå ballen langt opp mot Fellaini/Jelavic grunnet at midtbanen var særdeles svake i å ligge korrekt posisjonert (mest Arteta da han er vår "DM") og når Fellaini vant ballen i lufta kunne han bare heade rett tilbake til Naysmith/Gibson siden Arteta og Wilshere da var på vei tilbake mot eget forsvar og havnet i ingenmannsland.

 

Ser gjerne at vi stiller opp som dette i neste kamp:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Arteta/Wilshere

Walcott - Arshavin/Wilshere - Chamberlain/Arshavin

Podolski/Giroud

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Coquelin klarer å etablere seg i Arsenal. Dette er nok hans siste sesong i klubben, med mindre vi opplever en vanvittig skadekrise på midten i år, og han kommer inn og storimponerer.

En ting jeg la spesielt merke til da jeg gikk i gjennom Olympiakos-kampen i reprise, var hvor ubrukelig Coquelin var. Han er dessverre alt for uintelligent både med og uten ball. Kommer aldri til å bli noen spiller her.

 

Savner til og med Song når jeg ser le Coq i aksjon.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...