Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Dette har ikke noe med Alexis å gjøre. Good riddance.

 

BE

 

Statistikken taler jo for seg.

Vi har solgt 3 spillere som har bidratt med endel mål/målpoeng i form av Alexis, Giroud og Walcott...

 

https://www.tv2.no/sport/9716848/

 

Usikker på hvor seriøst det innlegg fra tv2 er, men legger det ut allikevell.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser på de siste par månedene før de tre nevnte herrer ble solgt så tipper jeg på at målpoengene deres ikke er allverden.... Jeg har ikke sjekket noen kilder, men jeg tipper på at de fleste målpoengene kom i første del av høstsesongen.

 

Arsenal laget var ikke så all verden mot slutten av 2017,og det som var dårlig da har bare blitt dårligere nå, og jeg tror ikke de tre nevnte ville hjulpet oss så mye i denne håpløst tunge vinterperioden.

Link to comment
Share on other sites

Det skjærer meg i hjertet. I Arsenalhjertet. Det vi er blitt til. Det vi fremstår som akkurat nå.

 

En klubb med mange gode spillere. Men bare et fåtall som fortjener å bære drakta vår. Emblemet vårt. Null lagfølelse. Spillere som ikke kjemper for drakta, spillere som ikke en gang kjemper for hverandre.

 

En manager som er langt over middagshøyden. En manager som ikke vet hva han skal gjøre for å snu dette. En manager som fortsetter på samme måte som ved flere anledninger har vist seg å være totalt feil måte. Jeg mener fortsatt han burde ha gitt seg på topp etter den første av de tre FA-cupseirene. I fjor fikk han enda en mulighet til å gi seg på topp. En fantastisk revolusjonerende manager da han kom til oss. Men nå begynner ettermælet hans å bli ødelagt. Det er fryktelig leit å se på..

 

 

Et styre som ikke virker å bry seg. Eller kanskje de bare er redde? Baller til å ta viktige avgjørelser har de iallefall ikke.

 

Noe av det verste er eieren. En eier som absolutt ikke bryr seg. Gir totalt faen så lenge han tjener penger. En eier som ikke gidder å møte opp på kamp.

 

Hvis det i det hele tatt skjer noen endringer de neste sesongene er jeg redd for at det likevel vil ta lang tid før vi kan konkurrere mot de beste igjen. Vi er for langt bak. Og med en slik eier og et slikt styre er det for få som har hjertet i klubben til at vi skal klare å komme oss fort igjen.

 

Hele fundamentet er rett og slett for dårlig, og jeg tror verken det å bytte ut spillere eller manager vil gjøre at vi kan konkurrere med de aller beste. Iallefall ikke de neste 2-3 sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Florerer litt ironi på nett rundt harde tider for Arsenal fans.

 

- 4 days since last cup final.

- 1 years since a major trophy.

- Transfer record broken a month ago.

- 20 years in the champions league.

- Could still win Europa league

 

Got it tough them Gooners.

Link to comment
Share on other sites

Florerer litt ironi på nett rundt harde tider for Arsenal fans.

 

- 4 days since last cup final.

- 1 years since a major trophy.

- Transfer record broken a month ago.

- 20 years in the champions league.

- Could still win Europa league

 

Got it tough them Gooners.

Hvis målet/ambisjonene kun var å være på øvre halvdel av tabellen og å bare 'være med' i Europa hadde jeg sett på den ironien/sarkasmen som reell. Men nå var hele planen med å flytte fra Highbury til Emirates at vi skulle ta steget opp blant de aller beste. Pr dags dato ligger vi på en liten 'øy' mellom de beste og de ikke fullt så gode.

Link to comment
Share on other sites

Dette er relativt. Man gleder seg over det som skiller seg positivt ut, utfra det man er vant til, og motsatt.

 

Er man Brighton-fan vil man kunne glede seg over 17. plass i PL og kanskje hvertfall forsøke å spille eget spill mot et av topplagene i ligaen. Tar man en skalp, som nå mot Arsenal, er det en dag som gjerne blir husket lenge.

 

Slik er det ikke for oss godt vante Gooners, og det går sikkert an å kritisere oss for akkurat det. I samme slengen bør jo absolutt Brighton-supporteren ha stor forståelse for at Wrexham-supporteren syntes han var en velfødd sytepave da han klagde over mid table i Championship for er par år siden.

 

Motsatt er det sikkert mange Gooners som ikke har stor sympati for sytende Chelsea eller Real-supportere fordi de sliter litt akkurat nå.

 

Slik kritikk florerer, men kan i bunn og grunn rettes mot alle bare klubben du støtter er liten nok, eller fattig nok på suksess, og er derfor ikke spesielt interessant annet enn som et eksempel på alle de teite tingene vi fotballsupportere bruker energien vår på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk litt misunnelig på Brighton supporterne.

 

Sånn rett "objektivt" sett (jeg misbruker da begrepet objektivt) så er det lettere å være fornøyd med noen triumfer i ny og ned når man er ett nyopprykkede lag, sannsynligvis med mindre økonomiske evner og som kanskje leverer over forventning.

 

Jeg er kanskje en bortskjemt supporter, men det er ikke sjetteplass på tabellen, det er ikke mangelen på CL spill og det er heller ikke det at vi forsvant ut av FA cupen i første kamp som frustrerer meg mest.

Det som er hovedproblemet mitt er at "min klubb" i alle ledd i klubbkjeden ikke klarer å levere ut i fra de forutsetningene den har. Med utgangspunkt i både økonomiske og menneskelige ressurser så underpresterer denne klubben min så alt for mye.

 

Jeg har selvsagt ikke tenkt å skifte klubb, men jeg har flere ganger tenkt på hvor mye "lettere" det hadde vært å være supporter av en klubb som ligger lenger nede i systemet, men som i større grad er der hvor den ressursmessig hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Josh Kroenke, styremedlem i Arsenal og sønn til vår tyste eier, stilte opp til intervju på en amerikansk podcast (The Woj Pod), der det meste av samtalen handler om den amerikanske delen av sportsimperiet. Kroenke jr kommer også så vidt inn på Arsenal i dette intervjuet og noe av det han sa høres så veldig fornuftig ut, men jeg sitter samtidig med en følelse av at en ting er å si det noe annet er å leve etter det som sies.

 

"‘We have a saying over at Arsenal, victory through harmony. ‘I think that victory through harmony can take a lot of different meanings, but for me victory through harmony comes from communication. ‘You got to have open and honest dialogue about the reality that we are on because if we are sugar coating anything about ourselves, about our team, about our direction, we’re only kidding ourselves and we’re only going to be worse off for it in the long run.’

Min rent subjektive vurdering av situasjonen i Arsenal er at det er for liten ærlig dialog, det er for mye "sugar coating" og de som styrer klubben er så absolutt "kidding themself".

Kilder: The Woj Pod (arsenaldelen er ca 33 minutter ut i sendingen) og Metro (den skriftlige delen av sitatet)

.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

The stats behind Arsenal's abysmal away record: - No other club in England's top five leagues has failed to pick up a point away from home in 2018. - No Arsenal side has lost five successive away league matches since December 1984.

 

Imponerende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvis man leser alle postene på denne nedover, ser man hvor elendig ting har blitt styrt av Stan, Gladizis og Wenger siste årene. Klubben sliter veldig for tiden, og mytene om at vi driver sundt og har enorm omsettning knuses. Selv tottenham seiler forbi oss nå, til tross for nybygget stadio til x ant milliarder. Triste greier.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tja hva er galt? Idag kan vi ikke skylde på Arteta, eller forgjenger(e). Det er spillergruppa selv som nok engang ikke møter opp til kamp. Hva de tenker med aner jeg ikke, men det er en grunn til at ikke lag som City eller Liverpool møter opp slik på hjemmebane i siste avgjørende kamp. Hos Arsenal har vi sett dette fler enn en gang, og under forskjellige managere.

Arteta burde ha erfaring for hvordan city klarte å aldri slippe seg for langt ned i kamper, han må snarest identifisere spillerne som sprer denne «pesten» og få de vekk. Evt gjøre konsekvenser for de han mener er ansvarlige.

Personlig er jeg dritt lei slikt, når jeg vet vi hadde lett vært videre hvis man bare hadde gitt alt fra første stund. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også ganske lei.
Jeg er ikke lei for at vi røk ut av EL, men på grunn av måten det skjedde.
Jeg er ikke lei for at vi sannsynligvis ikke klarer CL, neste sesong, for det har jeg gitt opp for lenge siden.
Jeg er heller ikke lei for at Arteta ikke klarer å snu skuta på kort tid, for det forventet jeg heller ikke.

Hvorfor er jeg da lei? Tja det er ikke lett å sette fingeren på det, men det har kanskje noe med at det vi så i går mot Olympiacos, det så vi også under Emery og vi så det under Wenger, jeg er kanskje lei fordi jeg begynner å tro på at dette nå er på vei til å bli det nye "Arsenal DNA'et".  Hva jeg mener med  ordet "dette" i den sammenheng jeg brukte det i den foregående setningen klarer jeg heller ikke å konkretisere. Jeg er bare lei, og jeg klarer dessverre ikke i like stor grad som enkelte andre her på forumet å glede med så mye over enkelte oppturer når jeg selv ikke ser den store positive fremgangen.
Men det eneste positive med det som skjedde i går må i så fall være at de jeg kaller "enkelte andre her på forumet" ikke lenger kan bruke begrepet "ubeseiret i 2020" for å forsvare deres uforståelige optimisme (PS!! dette var satt på spissen, for intet i forbindelse med gårsdagens kamp ser jeg på som positivt).

Link to comment
Share on other sites

Arteta har en lang vei å gå for å få oss ut av uføret , Polljen.  Det har sittet et DNA i veggene i lang tid. Startet med Wenger som fikk holde på alt for lenge og hvor vi måtte anskaffe spillere som ikke har nivået som skal til. 

Vi får se hvor lang tid Arteta får med spiller materialet han har til rådighet. Uteblir resultatene så får vel flere av disse middelmådighetene fortsette i klubben , mens Arteta må gå. 

Spørsmålet er om klubben støtter opp om Arteta i neste vindu og får inn spillere som har det rette nivået. Inntil det skjer så blir det flere nedturer som i går.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

Men det eneste positive med det som skjedde i går må i så fall være at de jeg kaller "enkelte andre her på forumet" ikke lenger kan bruke begrepet "ubeseiret i 2020" for å forsvare deres uforståelige optimisme (PS!! dette var satt på spissen, for intet i forbindelse med gårsdagens kamp ser jeg på som positivt).

Hvorfor er det positivt at de som er optimister, fratas en grunn til å være optimist? Bare så det er sagt, er vi fortsatt ubeseiret i PL i 2020 :)  

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Verminator5 said:

Hvorfor er det positivt at de som er optimister, fratas en grunn til å være optimist? Bare så det er sagt, er vi fortsatt ubeseiret i PL i 2020 :)  

Er nok ingenting positivt med det, men de enkelte som faktisk mente vi skulle vinne både EL og komme minst top4 fikk seg en reality check. En realitet endel andre har poengtert i lengere tid, til døve ører til de enkelte. Uansett er det først i mail vi kan summere opp sesongen, selv om vi allerede nå kan konkludere med at vi røyk ut av EL i slutten av februar.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Verminator5 said:

Hvorfor er det positivt at de som er optimister, fratas en grunn til å være optimist? Bare så det er sagt, er vi fortsatt ubeseiret i PL i 2020 :)  

Som jeg selv skrev så var dette satt på spissen 😋, og selvsagt skal den enkelte selv få vurdere hva de finner positivt og de skal selvsagt få være optimister. 

Men etter en kamp der en er i "affekt" så blir det lett å komme med slike kommentarer. Den var tildels også rettet mot de som elsker å komme med replikker til de av oss som er i den mer skeptiske delen av forumet når vi har kommet med bastante påstander som ikke helt slår til. Samtidig så var det et snev av alvor i kommentaren for av og til kommer det "positive" og "overoptimistiske" synspunkt som svar på mer skeptiske uttalelser fra de av oss som anser oss for å se mer realistisk på ståa i klubben (og før noen påpeker at vårt syn ikke er så realistisk, så er min påstand selvsagt av den særdeles subjektive typen). 

Link to comment
Share on other sites

For første gang siden 2002 så har vi tapt penger. Ja da er det stor sjanse for at Kroenke familien vil spytte inn penger for en klubb som ikke spiller i Europa i 2020/2021 sesongen. Vi må selge mange spillere til blodpris til sommeren. Win win, men skjer det? Nope

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, sas2002 said:

For første gang siden 2002 så har vi tapt penger. Ja da er det stor sjanse for at Kroenke familien vil spytte inn penger for en klubb som ikke spiller i Europa i 2020/2021 sesongen. Vi må selge mange spillere til blodpris til sommeren. Win win, men skjer det? Nope

Har vi tapt penger? Kan du legge ved link?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...