Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

Tenkte å starte en egen tråd for dette, siden dette er noe som engasjerer de fleste. Den andre tråden skal jo egentlig omhandle canal+, som denne saken ikke handler om lenger. Selv bor jeg i et sameiet som er låst mot Canal Digital. Verneverdig fasade gjør at det ikke er lov med antenner eller paraboler på veggen. Og jeg er ikke veldig lysten på å koble pc'n til tv'n for å se PL.

 

Fant disse to ganske motstridige artiklene angående forhandling mellom CD og TV2;

My Webpage

 

My Webpage

 

Blir spennende å følge dette videre. 84 dager til seriestart..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser egentlig ikke at dette problemet ikke kan bli løst. Altså tv2 er nødt til å kunne tilby kanalen til alle for å tjene nok penger. Canal Digital blir vel pressa av forbrukerne til å tilby kanalen. Det er rett og slett en tragedie hvis man ikke har mulighet til å se Premier League i sitt eget hus. Aftenposten gikk ut i dag og sa at forhandlingene mellom Canal Digital og Tv2 bare var en løgn. Noe som ikke er bra for oss forbrukere.

Link to comment
Share on other sites

Som du sier, jeg kan heller ikke forstå at det ikke vil bli enighet. Men det virker å være meget steile fronter akkurat nå. Men det er såpass mye penger som står på spill, så det løser seg forhåpentligvis!

Link to comment
Share on other sites

En eller annen TV2 topp har vel idag på en måte sagt at noe avtale med Canal Digital er uaktuelt.. ?

 

skal se om jeg finner link.

 

Edit: http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/art...?artid=10007095

 

legger til en liten tekst: TV 2-direktør Rune Indrøy hevder overfor VG at han nærmest kan fastslå at det ikke blir Premier League-fotball på Canal Digitals plattform kommende sesong.

Link to comment
Share on other sites

Dere finner noen tråder her fra AV-Forum hvor bl.a. dette diskuteres:

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/

 

En del av konflikten er vel at TV2 og de største kabelselskapene er uenig om markedsprisen for ulike kanaler og rettigheter. De største kabelselskapene har selvfølgelig en del makt fordi de har 1/4 av Norges befolkning som abonnenter, mens TV2 er kjent for å ta godt betalt for sine kanaler/rettigheter.

Samtidig er vel TV2 rimelig sur på Telenor fordi de kjøpte seg inn i TV4-gruppen/Canal+. So what...sier jeg.

 

Selv kan jeg ikke skjønne hvordan TV2 skal tjene penger hvis de ikke kommer til enighet med de store selskapene. Tror ikke de får noen særlig økning på Sumo-abonnementene heller siden det finnes mye gratis streaming på nett. For meg virker det som de likegyldig om de får avtale med CD/Get/Viasat.

 

Folk bytter ikke til RiksTV bare pga. PL. Spesielt når RiksTV tilbyr en brøkdel av de andre selskapene og har samtidig knapt kapasitet til å sende HD. Pr. i dag tilbyr de kanskje to HD-kanaler og mener jeg hørte de bare kan tilby en av de tre nye HD-kanalene også.

 

Regner med kommer til enighet i løpet av sommer, men det kan fort dryge ut helt til PL-start.

Link to comment
Share on other sites

Hvis TV2 har planer om å få igjen noen av de pengene som de har betalt for PL rettighetene, så syns jeg de bør formulere seg på en helt annen måte i media. Hva er vitsen med å spre såpass negative utsagn i media? dette burde de heller tatt seg imellom med canal digital hvis de mener at de holder på med løgn. I media burde de heller avvise Canal digital sitt utsagn i såfall på en seriøs og ordentlig måte, i stedet for å begynne å beskylde dem rett ut for løgn.

 

Det er lenge til PL start og de har god tid på seg til å bli enige. Canal digital sitter faktisk på en ganske så stor kunde masse, og det kommer de garantert til å gjøre når PL starter og om de har PL eller ei da også. Derfor syns jeg TV2 skal være litt forsiktige med å beskylde de for løgn offentlig når man vet at en avtale med canal digital faktisk kan gi en god del penger tilbake. Jeg kommer til å være canal digital kunde selv når PL starter, men jeg kommer ikke til bestille meg noe nytt abonnement utenom. I såfall blir det kamper på nett for meg på kinesiske kanaler og det funker helt fint det. Billig er det også.

Link to comment
Share on other sites

For et forbanna sirkus. Nesten utrolig at de ikke har klart å komme til enighet allerede. Muligens mye prestisje som står på spill? Blir dårlig butikk for alle parter om de ikke kommer frem til en løsning.

 

En ting er i alle fall sikkert. Helt uaktuelt å satse på en jallaløsning via web-tv.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noe nytt å komme med i denne saken?

Jeg må si at jeg er litt forvirret med tanke på hvilket tilbud vi kommer til å få.

Slik jeg har forstått det så er altibox og riks tv enig med tv2 om rettigheter/kanalpakker for sending av premier league kamper.

 

Skal vist opprettes endel ekstra tv2 sport kanaler som blir å sende kampene.

Står litt om dette på bla riks tv sine hjemmesider.

 

Selv har jeg parabol og Canal digital sin pakke,,og her står det veldig lite.

Mener jeg leste at Canal digital hadde takket nei/kom ikke til enighet med tv 2 ..så derfor lurer jeg veldig på hva som skjer nå?

 

Vist noen vet noe mer,så håper jeg de kan dele litt informasjon :P

Link to comment
Share on other sites

Uansett om de får til avtale med Get og Viasat, vil de mangle den viktigste aktøren på markedet i Canal Digital. Så lenge TV2 ikke greier å inngå avtale med Canal Digital, vil de slite med å få inn nok abonnenter til å dekke det de har betalt for rettighetene.

 

Jeg tror nok det skal være mulig å få til en avtale med Canal Digital, men da tror jeg TV2 bør trå litt mer varsomt enn de har gjort. De har fremstått som veldig kjepphøye etter at de fikk rettighetene. Virker ikke som de har tenkt så veldig mye over at de er avhengige av den største distribusjonskanalen

 

Ingenting hadde frydet meg mer enn om TV2 feilet fullstendig med dette prosjektet. Jeg mistet all respekt for TV2 og sendinger av Premier Leauge da de hadde rettighetene forrige gang. Måten de prioriterte United på den tiden har gjort sitt til at jeg hater dette TV-selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Nå har GET inngått avtale med TV2 ihvertfall:

http://www.kampanje.com/medier/article580709.ece

 

Har ikke mulighet til å få GET der jeg bor nå, men sikkert mange syns dette er bra...spesielt rundt Oslo-området.

 

Jeg kommer nok til å abonnere på kanalene hvis Canal Digital blir enige med TV2, men sendingene kommer jo jo til å bli en nedtur ift. Canal+. Og vi har ingen garanti at de viser Arsenal på disse kanalene hver helg. Der var C+ veldig pålitelige. Jeg gidder ikke å betale for TV2 Sumo I TILLEGG for å se kampene når de uansett streames gratis på andre nettsteder. Kvalitetsforskjellen er faktisk ikke så stor.

200 kr. får holde.

Nå skal det jo også sitte en hel hel tropp med Spudz-supportere i studio og som Kim sier var det nærmest en Manure-kanal når de hadde rettighetene på 90-tallet :)

Det beste med disse PL-kanalene er at alt skal sendes i HD.

 

 

Tror nok fortsatt TV2 trenger Canal Digital og at de etterhvert kommer til enighet, men det dryger nok ut en stund til.

Link to comment
Share on other sites

Jada, som Get kunde var dette gode nyheter for meg. Og prisen på 199 kr var overraskende billig.

 

Prisen er ok, men vi skal også huske på at det fort blir 500 kr. mnd. hvis flere føler behovet for å ha både disse tre HD-kanalene + Sumo. Sånn sett var Canal+ billigere som tilbød 3-4 ligaer + filmkanaler for 289.

Samtidig har jeg forstått det sånn at to av HD-kanalene kun i bruk når det er serierunde.

Link to comment
Share on other sites

Prisen er ok, men vi skal også huske på at det fort blir 500 kr. mnd. hvis flere føler behovet for å ha både disse tre HD-kanalene + Sumo. Sånn sett var Canal+ billigere som tilbød 3-4 ligaer + filmkanaler for 289.

Samtidig har jeg forstått det sånn at to av HD-kanalene kun i bruk når det er serierunde.

 

Dette spørs helt hvordan man ser det. Med Tv2 får du kun premier league, og slepper se den italienske ligaen samt spanske. Derfor fler premier league kamper. Begge hadde 3 kanaler og har et maks nivå på tre kamper. Og jeg har ikke alt for stor interesse av å se spansk eller italiensk liga, samt at jeg heller skaffer meg serier og lignende på andre måter. Så når jeg hadde canal + kun for å se premier league, så blir dette billigere, da jeg ikke skal benytte meg av tv2 sumo. Så for min del blir det akkurat det samme tilbudet for en lavere pris. Da med tanke på hva jeg ser. Men når det er sagt så skulle det bare mangle at det var billigere da man må høre på Eirik The Foreskin og Lars Bohinen. I stedetfor Fredheim og Solheim.

 

Bare så jeg har sagt det HATER jeg tv2. Men gir premier league kanalen en sjanse da de klarte utelate wathne, hoff osv. Satser på Sky kjører showet.

 

EDIT: Glemte selvfølgelig reklamen!

Link to comment
Share on other sites

Dette spørs helt hvordan man ser det. Med Tv2 får du kun premier league, og slepper se den italienske ligaen samt spanske. Derfor fler premier league kamper. Begge hadde 3 kanaler og har et maks nivå på tre kamper. Og jeg har ikke alt for stor interesse av å se spansk eller italiensk liga, samt at jeg heller skaffer meg serier og lignende på andre måter. Så når jeg hadde canal + kun for å se premier league, så blir dette billigere, da jeg ikke skal benytte meg av tv2 sumo. Så for min del blir det akkurat det samme tilbudet for en lavere pris. Da med tanke på hva jeg ser. Men når det er sagt så skulle det bare mangle at det var billigere da man må høre på Eirik The Foreskin og Lars Bohinen. I stedetfor Fredheim og Solheim.

 

Bare så jeg har sagt det HATER jeg tv2. Men gir premier league kanalen en sjanse da de klarte utelate wathne, hoff osv. Satser på Sky kjører showet.

 

EDIT: Glemte selvfølgelig reklamen!

 

Joda, forsåvidt enig hvis du ikke er intr. i italiensk og spansk serie, men det blir ikke flere PL-kamper på TV2 enn det Canal+ hadde. Ihvertfall ikke på TV. C+ viste over 300, mens TV2 skal vise 266 av 380 på TV2 PL HD 1-3 og resten/alle på Sumo og Lyse via IP-TV.

Jeg tipper derimot et fåtall kommer til å abonnere på Sumo eller har Lyse.

 

Opplegget blir nok ganske likt det C+ hadde. 3 kamper live samtidig på lørdag kl. 16. Så får vi se om de viser resten av lørdagskampene i opptak. Tidligkampene og 17.00/18.30-kampene på lørdag/søndag samt mandagskampene sendes vel også live. Men jeg er usikker på TV2 kommer til å ha like bred dekning på TV-kanalene siden de sverger så mye til Sumo. Mulig det ellers blir mer nyhetsstoff rundt PL, men kunnskapsmessig er de langt etter Solheim ihvertfall.

 

Og alt er naturligvis reklamefritt siden det er betal-tv.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg blir overrasket over hvor kjepphøye TV2 fremstår i sine uttalelser. Håper de neste tre årene er de siste årene i min levetid hvor TV2 har rettigheter til å vise Premier Leauge. For min del, kan hele kanalen brenne i helvette

Link to comment
Share on other sites

Si meg, denne TV2 Premier League kanalen, hvor mange kamper vil den sende i helga? Bare en til tre kamper for dagen?

La oss si at Arsenal spiller mot Bolton, klokken 4 og det samme gjør Chelsea mot Stoke og United mot Blackburn.

 

Vil dem da sende den beste kampen på den kanalen da?

hva med Tv2Sporten? vil dem sende noen Premier League kamper?

 

Vil det bli slik at man får sett lite av Arsenal på tv denne sesongen?

Vil det bli slik at ein må ha Tv2 PL kanalen, og viasat sport, for å følge de fleste kampene? (Arsenal)

 

Jeg har spørt pappa om vi kan kjøpe TV2 PL og tv2sporten kanalene slik at jeg får med meg PL, men vil jeg da få sett lite av Arsenal pga, jeg har kun de to kanalene ?

Link to comment
Share on other sites

Si meg, denne TV2 Premier League kanalen, hvor mange kamper vil den sende i helga? Bare en til tre kamper for dagen?

La oss si at Arsenal spiller mot Bolton, klokken 4 og det samme gjør Chelsea mot Stoke og United mot Blackburn.

 

Vil dem da sende den beste kampen på den kanalen da?

hva med Tv2Sporten? vil dem sende noen Premier League kamper?

 

Vil det bli slik at man får sett lite av Arsenal på tv denne sesongen?

Vil det bli slik at ein må ha Tv2 PL kanalen, og viasat sport, for å følge de fleste kampene? (Arsenal)

 

Jeg har spørt pappa om vi kan kjøpe TV2 PL og tv2sporten kanalene slik at jeg får med meg PL, men vil jeg da få sett lite av Arsenal pga, jeg har kun de to kanalene ?

Viasat kanalene vil ikke vise noe premierleague, kun champions leauge.

For å få sett de fleste Arsenalkampene må du enten ha Get, Riks tv, eller altibox (hva nå enn det er). Det finnes også mindre aktører som Lyse (tror jeg). Har du parabol må du ha Viasat. Uavhengig av hvilke av de nevnte leverandørene du har må du bestille tv2 sin premier league pakke. Det er etter hva jeg har forstått 3 kanaler og de vil sende kamper på alle. Nå er det slik at det spilles kamper til forskjellige tider på lørdag, søndag og mandag slik at langt fler enn 3 kamper vil bli vist pr. ligarunde. Det blir vel sånn cirka som med canal + tenker jeg. Skal du se absolutt alle kampene til Arsenal må du nok bestille Tv2 sumo i tillegg. Det er kun på nett.

 

Jeg er også rimelig sikker på at canal digital og Tv 2 kommer til enighet etterhvert. Det er nok begge avhengige av.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...