Jump to content

Let's all laugh at Stoke


Safe Hands

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Denne testen er så godt som ufeilbarlig. En av mine favoritter.

 

......og Tony Pullis er en av Englands beste managere. Not. Hvis jeg noensinne treffer den fyren så er det en viss fare for at han gyver løs på meg. Jeg er temmelig sikker på at jeg, en godt voksen mann, faktisk talt vil slite med å besinne meg. Jeg vil komme til å si noe. Og da vil jo dette IQ geniet av en manger etter alle solemerker enten slå eller skalle. Du verden.......

Link to comment
Share on other sites

......og Tony Pullis er en av Englands beste managere. Not. Hvis jeg noensinne treffer den fyren så er det en viss fare for at han gyver løs på meg. Jeg er temmelig sikker på at jeg, en godt voksen mann, faktisk talt vil slite med å besinne meg. Jeg vil komme til å si noe. Og da vil jo dette IQ geniet av en manger etter alle solemerker enten slå eller skalle.

 

he he, tror du ikke er alene om å se det på denne måten. Og det verste er jo at Pulis fremstår som en hyggelig og oppegående PERSON, mens hans fotballfilosofi er så destruktiv og syk som det vel er mulig. Det mest tragiske er at dommerstanden ikke evner å ta mer tak i dette. For når de slipper unna med griseriet får jo folk som Pulis bekreftet at det de gjør er helt legitimt og bra. Målet helliger midlet...! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tony Pulis lærer oss igjen om rett og galt: "If it was a really bad challenge and you get caught, and I've seen some of them this year, then you can say that was a really poor, poor tackle, you've caught him and he stays down then fair enough.But when you see him doing that, the referee might have reacted a little differently today if the kid had got up and been honest about the challenge."

 

Det er dette vi kaller for kumulative vilkår. Det er ikke nok å bare treffe motstander med din susende takling, du må også treffe så godt at han blir liggende.. Da, og bare da, er rødt kort "fair enough"... Jommen sa jeg smør!

 

Highlights

Link to comment
Share on other sites

Tony Pulis lærer oss igjen om rett og galt: "If it was a really bad challenge and you get caught, and I've seen some of them this year, then you can say that was a really poor, poor tackle, you've caught him and he stays down then fair enough.But when you see him doing that, the referee might have reacted a little differently today if the kid had got up and been honest about the challenge."

 

Det er dette vi kaller for kumulative vilkår. Det er ikke nok å bare treffe motstander med din susende takling, du må også treffe så godt at han blir liggende.. Da, og bare da, er rødt kort "fair enough"... Jommen sa jeg smør!

 

Highlights

 

Pulis har ennå ikke skjønt at fotballen har utviklet seg. Det som var regnet som en helt grei takling på 70-tallet kan være være en karriereødeleggende takling i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

Pulis har ennå ikke skjønt at fotballen har utviklet seg. Det som var regnet som en helt grei takling på 70-tallet kan være være en karriereødeleggende takling i dag.

Det var karriereødeleggende tacklinger på den tiden også. Spillere pådro seg langt flere benbrudd på den tiden enn nå og mange kom aldri tilbake. Men, forskjellen var at det var akseptert og ble ansett som en del av spillet. Vi har heldigvis kommet lengre i dag

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det Ivanovic gjør er vitterlig ingenting å gi rødt kort for. Det får være måte på hva slags pyse-sport vi skal gjøre fotballen til også!

Helt enig! Ivanovic gjør faktisk ingenting galt i denne situasjonen etter min mening.

-Ja, han takler, men han er aldri i nærheten av å kunne utgjøre noen fare for å skade Fuller.

Link to comment
Share on other sites

Taklingen er til en viss grad en takling med knottene først og foten langt over bakken. I tillegg ser man at Ivanovic tar en liten ettersleng etter at han har fått satt taklinga. Summerer man dette etter boka så er det rødt kort, men jeg synes et gult kort kunne vært forsvarlig.

Link to comment
Share on other sites

Joviale Tony Pulis har samlet en sympatisk spillergruppe på Britannia. Ryan Shawcross er selvfølgelig ikke "that kind of player". Ei heller Abdoulaye Faye og Glenn Whelan, selv om førstnevntes skotøy åpenbart provoserer voldsomt.

 

Kvakk.

Dette åpningsinnlegget er klasse og et av de beste jeg har sett på forumet her!

Link to comment
Share on other sites

De er ufin gjeng med ufine spillere men jeg har mye respekt for Stoke egentlig. De har kanskje den mest forutsigbare spillestillen i premier league men likevel er de et av de tøffestene lagene å slå. De spiller steinhardt, kompakt defensiv og er ekstremt farlige på dødball. Det er oppskriften til Pulis. Ikke akkurat glamorøst, og langt fra være underholdene, men det har funket. Det er imponerende for en klubb som Stoke å klare å etablere seg i PL etter mange år på lavere nivå. Pulis har bygget et lag med rejects fra storklubber, røverkjøp fra lavere nivå og større kjøp fra andre på samme nivå i PL, og det funker jo. Selv om det ikke er så veldig pent å se på.

Link to comment
Share on other sites

Ironisk nok ser jeg på Kenwyne Jones(som er deres største signering) som en av de verste spillerne i troppen deres pdd. Var vel Roy Keane som en gang uttalte at han ikke ville byttet Jones mot Henry, men Jones har hverken førstetouch eller avslutningsegenskaper, merkelig at han har fokusert sin karriere som spiss sånn sett.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...