Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Guest kellex

 

 

Ikke meg i mot om Szczęsny kommer inn neste sesong som reserve keeper! Men med 20 år og ingen erfaring i PL og CL så vil det være kunstig om han begynner med Carling of FA cupen. Hvis Wenger satser på Szczęsny som første keeper så vil jeg tro at han(Wenger) har mistet fatningen fullstendig og viser at vi ikke har lært noe.

 

Tallent har han i masse vis Szczęsny! Men erfaring må man ha uansett, så og gamble med han forran et arsenal lag som lekker mål og har et strengt behov for erfaring og klasse bakerst, ville være tullete.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Han gir jo bort altfor mange cornere :)

Neida, dette ser jo riktig så bra ut, reine tigeren.

Iker Casillas blei jo brukt av Real Madrid meir eller mindre fast fra han var rundt 18-19 år, så det er ikkje meg i mot til vi får ein rutinert stjernekeeper å la Szczesny få spele.

Link to comment
Share on other sites

Ikke vanskelige å få samlet sammen 5 gode redninger over en hel sesong. Dog er det stor klasse over flere av redningene. Det er vanskelige å se om angriperne skyter han god, eller om det er syke redniner. Sykt ser det i alle fall ut, og han er flink til å komme fort opp i avslutterne. Jeg lurer på hvordan de andre sidene ved spillet hans er. Noen som vet om han er god i feltet og på igangsettinger?

Link to comment
Share on other sites

Ikke vanskelige å få samlet sammen 5 gode redninger over en hel sesong. Dog er det stor klasse over flere av redningene. Det er vanskelige å se om angriperne skyter han god, eller om det er syke redniner. Sykt ser det i alle fall ut, og han er flink til å komme fort opp i avslutterne. Jeg lurer på hvordan de andre sidene ved spillet hans er. Noen som vet om han er god i feltet og på igangsettinger?

 

Jeg har bare sett han i noen treningskamper og Ligacup kampen mot West Brom, så jeg kan ikke uttale meg så mye. Men jeg vet at han får utrolig mye skryt i Brentford. Han har vunnet mange poeng for de alene.

Er ganske så sikker på at denne karen er og se som første keeper i Arsenal om ikke veldig mange år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker Fabianski hadde en syk skrytevideo før han kom til Arsenal. Vi ser jo hvordan det går med han.

 

Uten at dette skal ha noen betydning for potensialet til polakken, men man skal ikke bedømme spillere etter skrytevideoer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker Fabianski hadde en syk skrytevideo før han kom til Arsenal. Vi ser jo hvordan det går med han.

 

Uten at dette skal ha noen betydning for potensialet til polakken, men man skal ikke bedømme spillere etter skrytevideoer.

 

 

Håper virkelig ingen bedømmer fotballspillere ut fra skrytevideoer :)

Når jeg har tro på denne gutten er det ut fra hans fysiske forutsetninger og uttalelser fra David Seaman, Pat Jennings og Bob Wilson samt fra trenerne hans i Brentford.

Link to comment
Share on other sites

Var på Griffin Park og så Brentford-Hartlepool.

 

Var ikke mange skuddene polakken fikk på seg. Likevel virket han trygg med ball i beina, plukket en del vanskelige innlegg og hadde en god redning en mot en på slutten av kampen.

 

Nå er jo dette League One, men likevel ville jeg følt meg tryggere med denne polakken i mål for Arsenal, fremfor den andre polakken, samt spanjolen.

 

Han ble byttet ut 5 minutter før slutt. Dette var nok kun for at fansen skulle få applaudere han av banen etter en strålende sesong for Brentford.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg ble meget overasket over hvor god han er som "shot-stopper". Det reportasjen ikke viste var hvordan han jobber i feltet. Engelsken han har også blitt god så kommunikasjonen med forsvaret vil nok gå bra! Blir meget spennende å følge Wojciech videre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...%28News+Feed%29

 

"I want to fight for my place, whatever that means," he told Arsenal.com after featuring against Barnet.

 

"I don't want to give up my place at Arsenal to go on loan. I went on loan last year, I have proved that I can do a job for Arsenal and now I want to see if I can really do it.

 

"If I get a chance to prove myself as an Arsenal No 1 then I will take my chances but I just want to get as many chances as I can and show everyone what I am made of.

 

"I think everybody has got the same target for the pre-season and that is get your place in the team and that is exactly what I am doing."

 

Virker som om han er klar for å kjempe om keeperplassen, og det virker mer og mer sansynlig at Almunia forlater klubben. (det er ingen nummer 1)

Med det Fabianski visste sist sesong, så ser vel vår unge polakk at det er lurt å smi mens jernet er varmt. Nå er det meget åpent om keeperplassen, og jeg forstår Szczesny meget godt.

 

Henter vi en ny keeper, eller vil Wenger gi en av (Fabianski, Mannone, eller Szczesny) muligheten? Jeg tror det vil fortsatt være et usikkert kort i laget om en av disse får tillitt, og dette kan påvirke på ny den defensive tryggheten. For all del, er vår unge polakk god nok: gi han sjansen. Vi har gitt unge spillere på andre posisjoner muligheten før, så kan vi gjøre det bakerst også.

Uansett morsomt å lese, at han er så klar for å kjempe seg til en plass.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...%28News+Feed%29

 

"I want to fight for my place, whatever that means," he told Arsenal.com after featuring against Barnet.

 

"I don't want to give up my place at Arsenal to go on loan. I went on loan last year, I have proved that I can do a job for Arsenal and now I want to see if I can really do it.

 

"If I get a chance to prove myself as an Arsenal No 1 then I will take my chances but I just want to get as many chances as I can and show everyone what I am made of.

 

"I think everybody has got the same target for the pre-season and that is get your place in the team and that is exactly what I am doing."

 

Virker som om han er klar for å kjempe om keeperplassen, og det virker mer og mer sansynlig at Almunia forlater klubben. (det er ingen nummer 1)

Med det Fabianski visste sist sesong, så ser vel vår unge polakk at det er lurt å smi mens jernet er varmt. Nå er det meget åpent om keeperplassen, og jeg forstår Szczesny meget godt.

 

Henter vi en ny keeper, eller vil Wenger gi en av (Fabianski, Mannone, eller Szczesny) muligheten? Jeg tror det vil fortsatt være et usikkert kort i laget om en av disse får tillitt, og dette kan påvirke på ny den defensive tryggheten. For all del, er vår unge polakk god nok: gi han sjansen. Vi har gitt unge spillere på andre posisjoner muligheten før, så kan vi gjøre det bakerst også.

Uansett morsomt å lese, at han er så klar for å kjempe seg til en plass.

 

 

God selvtillit er en forutsetning for å bli en stor keeper.

Arsenal har et keeperproblem om ikke Wenger tar et par grep.

 

Ikke at jeg er noen keeperekspert, men vi har ikke keeperen vi skal ha foran denne sesongen.

Om ikke Szczesny kan ta en rolle da.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke Szczesny kan ta en rolle da.

Eller om ikke Mannone slår til.

 

Eller om ikke Fabianski plutselig får ut potensialet sitt og ikke lenger virker så stressa...

 

Eller om ikke Almunia viser seg at han i en alder av 33 plutselig kan lære.

 

Føler det er altfor mange spørsmålstegn når det gjelder keeperplassen i år. Noe som jeg ikke tror kan slå positivt ut ved sesongstart om ikke en av våre 4 keepere plutselig viser seg som den keeperen vi trenger i løpet av pre-season. Uansett tror jeg ingen av våre yngre keepere er stabile nok til å klare en hel PL sesong i mål for oss...

Link to comment
Share on other sites

Føler det er altfor mange spørsmålstegn når det gjelder keeperplassen i år. Noe som jeg ikke tror kan slå positivt ut ved sesongstart om ikke en av våre 4 keepere plutselig viser seg som den keeperen vi trenger i løpet av pre-season. Uansett tror jeg ingen av våre yngre keepere er stabile nok til å klare en hel PL sesong i mål for oss...

 

nettopp. Det kan jo hende at vår frykt blir gjort til skamme, men en klubb som Arsenal kan ikke leve med så stor usikkerhet på keeperplassen. De har gjort det i alt for mange år nå allerede. Derfor må det bli slutt på eksperimenteringen, og man må få inn en "ferdig vare" som beviselig kan levere, for å skape den nødvendige trygghet bak. Og kanskje dette er det største problemet for Fabianski. Kan godt hende han har det som skal til, selv om mange av oss ikke har sett det til nå, men har vi uansett tid til å vente på at så skjer? Skal vi bli nødt til å gå enda en sesong med keepertabber, før han endelig blir så varm i trøya at han får ut sitt mulige potensiale?

Link to comment
Share on other sites

Eller om ikke Mannone slår til.

 

Eller om ikke Fabianski plutselig får ut potensialet sitt og ikke lenger virker så stressa...

 

Eller om ikke Almunia viser seg at han i en alder av 33 plutselig kan lære.

 

Føler det er altfor mange spørsmålstegn når det gjelder keeperplassen i år. Noe som jeg ikke tror kan slå positivt ut ved sesongstart om ikke en av våre 4 keepere plutselig viser seg som den keeperen vi trenger i løpet av pre-season. Uansett tror jeg ingen av våre yngre keepere er stabile nok til å klare en hel PL sesong i mål for oss...

Casillas var jo bare 19 da han vant CL med Real Madrid. Tror det er fullt mulig at Szczesny kan ha en bra sesong for Arsenal, men det vil jo være litt gambling. Føler uansett at keeperplass er gambling med mindre man legger avsindig mye penger i potten for å sikre seg en man er 100% trygg på

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Casillas var jo bare 19 da han vant CL med Real Madrid. Tror det er fullt mulig at Szczesny kan ha en bra sesong for Arsenal, men det vil jo være litt gambling. Føler uansett at keeperplass er gambling med mindre man legger avsindig mye penger i potten for å sikre seg en man er 100% trygg på

 

Nå finnes det bare en av Casillas og en av Buffon ut over tusenvis av keepere, så det skal noe spesielt til før vi får se en ligende utvikling slik de hadde!

Men man skal aldri utelukke det at Szczęsny kan gjøre det samme! Vi er isåfall en klubb som kan å få igjennom gode spillere i ung alder.

Det som taler mot Szczęsny er at vi per dags dato har et lag som ofte har et kolektivt svikt i måten vi forsvarer oss på. Vi er heller ikke gode nok til å forsvare oss på dødballer og er sårbare for kjappe motangrep. Så Szczęsny vil få litt av en oppgave forran seg hvis ikke Wenger klarer og fikse disse problemene. Buffon & Casillas hadde verdensklasse forsvar forran seg, noe vi ikke har..enda :)

 

Hvis vi skal gi plassen til Szczęsny, så håper jeg Almunia blir som reservekeeper eller at det kjøpes inn en "Mart Poom" type. Wenger må også skaffe flere erfarne forsvar spillere.

Link to comment
Share on other sites

Ser at nettsiden: "The Gunning Hawk" har en undersøkelse på hvilken keeper man ønsker skal stå i mål for Arsenal.

Etter at 1931 har avgitt sin stemme, er tallen foreløbig:

 

Manuel Almunia 5% (96 votes)

Lukasz Fabianski 4% (77 votes)

Wojciech Szczesny 46.5% (898 votes)

Vito Mannone 18.6% (359 votes)

None of the above 25.9% (501 votes)

 

 

Nå er det ikke noen stor undersøkelse dette her, og tallene kan endre seg mye. Synes likevel det er rart at kun 25,9% ønsker en ny keeper inn i laget, og at vår unge polakk har fått hele 46,5% av stemmene. Er han klar for en slik oppgave, eller vil det fortsatt skape defensiv uro i laget....?

Ellers ser man at det er flere som mener at Almunia er et bedre alternativ enn Fabianski, selv om førstnevnte har vært et yndig offer når det kommer til å dele ut skyld.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...