Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

Klart han var god de 18 månedene, men han hadde et godt stykke opp til Henry (02-05) synes nå jeg.

 

De lagkameratene RvP hadde rundt seg i sin skadefrie periode var nok noen divisjoner under de Henry hadde rundt seg i perioden 02-05. Det er lettere å briljere medspillere som Bergkamp, Vieira og Pires enn det er med Gervinho, Chamakh og co.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

van Persie er og var en klassespiss. Men han har vært for skadeutsatt, det var ikke så lang tid Arsenal tikk nytte av ham i forhold til hvor lenge han var der. Og vi har jo nå sett tilløp til det samme i ManU. Og hvis vi ser på både avslutteregenskaper og evnen til å skape noe for andre, så fremsto Henry som en mer komplett spiss, selv om van Persie i toppslag har noen ekstremferdigheter som få matcher. Og Henry leverte varene år etter år, og var mye mindre skadet enn van Persie. Og selv om det var sårt også når Henry reiste til Barca, så er det jo rått parti i forhold til integritet. Henry er kanskje historiens største spiller i Arsenal, både i rene fotballferdigheter og i form av bidrag til trofeer. Han hadde sine beste år hos oss. van Persie på sin side fikk all den oppfølgingen og støtte han trengte gjennom flere år med skadeproblemer, for så å stikke av med halen mellom beina ved første og beste anledning da han endelig nådde sitt maksimumsnivå, uten å levere noe tilbake i form av trofeer. Ytterst ynkelig spør du meg.

 

jeg er enig med deg i alt Piscator. Jeg elsker fortsatt Henry og jeg kan ikke utstå van Persie. Henry er en legende, van Persie er en parentes. Til tross for dette kan jeg dessverre ikke underslå at van Persie var helt fantastisk i de skadefri 18 månedene før han reiste til Manu.

Link to comment
Share on other sites

De lagkameratene RvP hadde rundt seg i sin skadefrie periode var nok noen divisjoner under de Henry hadde rundt seg i perioden 02-05. Det er lettere å briljere medspillere som Bergkamp, Vieira og Pires enn det er med Gervinho, Chamakh og co.

 

Så kan man også ta i betraktning av at absolutt alt skulle gå gjennom van Persie og hele laget var 100% lagt opp for han mens Henry var del av et helvetes stort stjernegalleri og allikevel så skinte han sterkest. Man har jo sett hvordan van Persie er veldig avhengig av at alt skal være lagt opp rundt han for å fungere optimalt. Som f.eks. i første sesongen i United drakta hvor spillet var lagt opp rundt han og i andre sesongen hvor ting ikke gikk helt på skinner. Mannen er en klassespiller og en fantastisk avslutter, men i motsetning til Henry så plukker han ikke opp ballen og gjør ting som det her. Henry var noe helt helt spesielt.

 

https://www.youtube.com/watch?v=REqjIGZ8f4E

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 months later...

Clarke treffer spikeren på hodet her. Mulig "lykkejegere" som van Persie fint klarer å leve med det? Han har jo fått sitt ligagull og sine penger. Fair enough, men han kommer aldri til å gå inn i historien som en spiller som vil bli husket, verken i Arsenal eller i ManU. Og han måtte jo vite at når han selv gjorde et slik valg, så åpnet han selv for å bli "behandlet" på samme måten, man høster som man sår som kjent. Eller mangler spillere som RvP evnen til å innse dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kunne vært en av våre aller største spillere gjennom tidene. Valgte å tenke kortsiktig og brenne absolutt alle bruer med klubben som fostret han gjennom mange år med skadeplager. Kommer nå til å bli husket for ingenting annet enn å være en gedigen cunt.

 

Er også "artig" å tenke på at om kødden ikke hadde forsvunnet og vært lojal så hadde vi trolig vunnet ligaen for noen sesonger tilbake også.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

og det er vel få som så raskt har gått fra å være rangert som en av verdens beste angripere til å bli fullstendig glemt....? Kan knapt tro at ManU fansen har noen spesielt sterke følelser overfor RvP, til det var jo deres forhold alt for kortvarig. Ligagullet var neppe nok alene. Og for oss, hvor han hadde muligheten til å bli en legende, valgte han å brenne broene. I dag er han vel nesten glemt av oss, men jeg sliter fortsatt med å forstå hans valg rent psykologisk. De hang ikke på greip rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...