Jump to content

Hvor ble de av?


Tusmo

Recommended Posts

Steve Bould, medlem av "The Fab Four" forlot oss i 1999. Han var da over middagshøyden, og vi trengte en erstatter. Det varte og det rakk før han kom og året etter ble han som var tiltenkt, iallefall av fansen, rollen som Bouldy's erstatter presentert. Det var på typisk Wengervis en som ingen hadde hørt om. En lang og tynn, rødhåret latvier var signert, og fikk drakt nummer 18. "unlucky eighteen". Så mye ble han ansett til å være Boulds arvtager, at han tilogmed fikk sangen hans:

 

Originalen:

"Steve Bould, Steve Bould, Steven, Steven Bould.

He's got no hair, but we don't care,

Steven, Steven Bould."

 

Den nye:

"Stepanovs, Stepanovs, Igors Stepanovs.

He's got red hair, but we don't care,

Igors Stepanovs:"

 

Noen stor suksess i den berømte rødhvie drakten ble han desverre ikke. Mest kjent er nok den horrible kampen på Old Trafford der han og Gilles Grimandi utgjorde midtstopperpar. Frem til 2003 fikk han bare 17 kamper for oss i alle turneringer, og da flest i Ligacupen.

 

I 2003 ble han sendt til belgiske Beveren, vår gamle farmerklubb. Etter en sesong der han var relativt fast, gikk han så til sveitsiske Grasshopper, der han fikk 50 opptredner de to neste sesongene. Turen gikk så tilbake til hjemlandet og Jūrmala. Der fikk han seks opptredner før danske Esbjerg snappet ham opp. Etter en sesong med røde pølser og bayere, med 17 opptredner, ble han hentet av russiske Shinnik Yaroslavl.

 

Det ble med skarve fire opptredner før han nok en gang returnerte til fedrelandet sitt og RFS/Olimps, hvor han er enda. Hvordan han gjør det der sier ikke wikipedia noenting om, men la oss alle sende noen varme tanker til den godeste Igors Stefanovs, og håpe at han har det bra.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel Oleg Luzhny som spilte sammen med Igor Stepanovs på stopperplassen da vi tapte 6-1 på Old Trafford!?

Oleg var vel på høyreback?

 

Den kampen kan jeg bare ikke glemme. Dixon var høyreback. Stepanovs og Grimandi utgjorde det dårligste stopperparet jeg noensinne har sett og Ashely Cole spilte sin dårligste kamp noensinne. Jeg lurer på hva stakkars Dixon tenkte når han så sine tre kolleger i forsvarsrekka springe rundt som hodeløse høns.

 

Det var en kamp hvor vi produserte en del bra framover på banen. Jeg tror vi vant cornerstatistikken med 11-2 eller noe derom kring. Rar kamp, håper jeg aldri opplever noe tilsvarende igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel Oleg Luzhny som spilte sammen med Igor Stepanovs på stopperplassen da vi tapte 6-1 på Old Trafford!?

Oleg var vel på høyreback?

 

Den kampen kan jeg bare ikke glemme. Dixon var høyreback. Stepanovs og Grimandi utgjorde det dårligste stopperparet jeg noensinne har sett og Ashely Cole spilte sin dårligste kamp noensinne. Jeg lurer på hva stakkars Dixon tenkte når han så sine tre kolleger i forsvarsrekka springe rundt som hodeløse høns.

 

Det var en kamp hvor vi produserte en del bra framover på banen. Jeg tror vi vant cornerstatistikken med 11-2 eller noe derom kring. Rar kamp, håper jeg aldri opplever noe tilsvarende igjen.

 

Den kampen husker eg også litt for godt.

Var i militæret på den tida, men var heime på vestlandet på perm.

Var pære full dagen før etter et nachspiel til altfor tidleg. Våkner opp på same stad som festen, fortsatt med rimeleg høg promille. Ender opp med at eg må sjå kampen kampen saman med ei gjeng mufcarar på nedatgåande rus.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel Oleg Luzhny som spilte sammen med Igor Stepanovs på stopperplassen da vi tapte 6-1 på Old Trafford!?

Oleg var vel på høyreback?

 

Den kampen kan jeg bare ikke glemme. Dixon var høyreback. Stepanovs og Grimandi utgjorde det dårligste stopperparet jeg noensinne har sett og Ashely Cole spilte sin dårligste kamp noensinne. Jeg lurer på hva stakkars Dixon tenkte når han så sine tre kolleger i forsvarsrekka springe rundt som hodeløse høns.

 

Det var en kamp hvor vi produserte en del bra framover på banen. Jeg tror vi vant cornerstatistikken med 11-2 eller noe derom kring. Rar kamp, håper jeg aldri opplever noe tilsvarende igjen.

 

Den kampen husker eg også litt for godt.

Var i militæret på den tida, men var heime på vestlandet på perm.

Var pære full dagen før etter et nachspiel til altfor tidleg. Våkner opp på same stad som festen, fortsatt med rimeleg høg promille. Ender opp med at eg må sjå kampen kampen saman med ei gjeng mufcarar på nedatgåande rus.

Off, den er stygg!

Jeg var den gangen en fersk lærerskolestudent, og så kampen på dengang det eneste utestedet som viste fotball i Volda. Tror det må være mim tyngste opplevelse som arsenalfan ever!

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Du ser jo hvem som var på benken. Var kun Vivas som var forsvarsspiller der. Både Keown og Adams var iallefall i klubben som spillere da. Husker ikke om Dixon fortsatt var det, eller om han hadde lagt opp? Winterburn var vel solgt til WHam.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Du ser jo hvem som var på benken. Var kun Vivas som var forsvarsspiller der. Både Keown og Adams var iallefall i klubben som spillere da. Husker ikke om Dixon fortsatt var det, eller om han hadde lagt opp? Winterburn var vel solgt til WHam.

Mener Dixon og Adams la opp etter samme sesong(02?) :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Du ser jo hvem som var på benken. Var kun Vivas som var forsvarsspiller der. Både Keown og Adams var iallefall i klubben som spillere da. Husker ikke om Dixon fortsatt var det, eller om han hadde lagt opp? Winterburn var vel solgt til WHam.

Mener Dixon og Adams la opp etter samme sesong(02?) :)

 

Dixon og Adams la opp sesongen etterpå i 01/02. Kampen det snakkes om, var i sesongen 00/01.

 

I 01/02 sesongen, vant vi begge kampene mot United, med henholdsvis 3-1 hjemme og 1-0 borte. Vi sikret jo ligagullet på Old Trafford denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Du ser jo hvem som var på benken. Var kun Vivas som var forsvarsspiller der. Både Keown og Adams var iallefall i klubben som spillere da. Husker ikke om Dixon fortsatt var det, eller om han hadde lagt opp? Winterburn var vel solgt til WHam.

Mener Dixon og Adams la opp etter samme sesong(02?) ;)

 

Dixon og Adams la opp sesongen etterpå i 01/02. Kampen det snakkes om, var i sesongen 00/01.

 

I 01/02 sesongen, vant vi begge kampene mot United, med henholdsvis 3-1 hjemme og 1-0 borte. Vi sikret jo ligagullet på Old Trafford denne sesongen

Jepp. Den 3-1 kampen husker jeg veldig godt. Da satt jeg hjemme hos meg med en Manusupporter og så på. Glemmer aldri målet til Ljungberg(en fin lobb med utsiden av foten) og tabbene til Barthez i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tar opp denne gamle tråden igjen jeg ettersom to gamle Arsenal spillere har signet kontrakt med nye klubber bare i denne måneden:

 

 

Ryan Smith har funnet seg en ny klubb og reist over til USA og signert for Kansas City Wizards etter å ha spilt Championship fotball for London lag de siste årene.

 

Også Lauren har signet for en ny klubb i Mars og han blir divisjons kollega med Pascal Cygan i Segunda Divison og Córdoba CF!

 

Og ellers kan eg nevne at Christopher Wreh spiller i Indonesisk fotball og at Ian Selley spiller for kjente Havant & Waterlooville, som satte en støkk i Liverpool for drøye 2 år siden da

..!
Link to comment
Share on other sites

Ryan Garry har funnet seg en ny klubb og reist over til USA og signert for Kansas City Wizards etter å ha spilt Championship fotball for London lag de siste årene.

 

Ikke for å være pirkette, men du mener vell Ryan Smith? Forøvrig imponerende research, jeg trodde Wreh la opp for lenge siden, men så feil kan man ta. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkette, men du mener vell Ryan Smith? Forøvrig imponerende research, jeg trodde Wreh la opp for lenge siden, men så feil kan man ta. ;)

 

Så vidt jeg vet gikk han under navnet Ryan Garry :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet gikk han under navnet Ryan Garry :ph34r:

Ryan Garry er en annen eks-arsenalspiller. Han spiller derimot for Bournemouth og har spilt der siden 07/08 sesongen... Han var forsvarsspiller og kunne både spille midtstopper og venstreback.

 

Ryan Smith derimot, som (edit:)Jazze har linket til er en ving/angrepsspiller...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 months later...

Olafur Ingir Skulason putta for Zulte-Waregem mot Club Brugge idag, litt etter selveste Eidur Gudjohnsen.

 

Fikk én kamp for Gunners i løpet av de fem årene han var der.

 

NB: Gudjohnsen og co vant 2-1.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...