Jump to content

Barcelona


refser

Recommended Posts

Etter nå å ha sett ManU- Barcelona, kan det vel sies å være sikkert at frank får sparken. det ser ikke ut til at det var noen plan ved det barca gjorde. 9 ganger spilte de seg inn i 16 meteren for så å drible seg bort. de minnet enormt om et arsenal lag som vi har sett stusle bort sjanse etter sjanse. med de kvalitetsspillerne barca har, må det da være lov å forvente at de kan skyte fra lengre hold enn 5 meter! men nei da... etoo skal vende opp å ... ja miste ballen.

 

frank er ikke i stand til å gjøre taktiske grep som kan forandre kampbilde. hvorfor blir ikke henry satt som midtspiss, og hvorfor kommer ikke eidur inn tidligere. nei barca er ikke noe topplag for tiden. svak sjef, svak venstreback, usikkert midtsforsvar, midtbanespillere som er for like. toure har imponert meg da, men det som overrasker meg mest, er at barca ikke får tak i en toppkeeper. for det er i alle fall ikke victor. om jeg er snill, kan jeg kalle han en middelmådig keeper på nivå med almunia. store lag trenger keepere som kan være direkte avgjørende i positiv retning for eget lag.

 

men med den arbeidsinnsatsen som man u hadde i dag, fortjente de å gå videre. barca må ha ny sjef og muligens en opprydding i spillerstallen. ikke mange fra den stallen som ville forsterket arsenal, men henry og etoo er velkommen til london. ( messi blir nok ikke solgt uansett ).

 

barca skuffet meg enormt, i kveld også...

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

Er helt enig med deg Balsnes! Jeg har også sansen for Rijkaard og måten han vil spille fotball på. Men jeg ville droppet Zambrotta! Vi har meeeeget godt mannskap på RB, men ellers er jeg vel enig, men ville kanskje tatt med Y. Toure ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

Er helt enig med deg Balsnes! Jeg har også sansen for Rijkaard og måten han vil spille fotball på. Men jeg ville droppet Zambrotta! Vi har meeeeget godt mannskap på RB, men ellers er jeg vel enig, men ville kanskje tatt med Y. Toure ;)

 

Grett nok at vi har gode høyre backer, men Zambrotta kan spille både høyre og venstre. Og jeg trur ikke jeg har sett en back som er bedre en mot en enn Zambrotta. Ronaldo kom vel ikke forbi han en eneste gang på disse to kampene?Til slutt måtte han over på motsatt side for å få til noe.

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

Er helt enig med deg Balsnes! Jeg har også sansen for Rijkaard og måten han vil spille fotball på. Men jeg ville droppet Zambrotta! Vi har meeeeget godt mannskap på RB, men ellers er jeg vel enig, men ville kanskje tatt med Y. Toure ;)

 

Grett nok at vi har gode høyre backer, men Zambrotta kan spille både høyre og venstre. Og jeg trur ikke jeg har sett en back som er bedre en mot en enn Zambrotta. Ronaldo kom vel ikke forbi han en eneste gang på disse to kampene?Til slutt måtte han over på motsatt side for å få til noe.

 

Nå skal det sies at Zambrotta brukte en rekke skitne triks for å hindre Ronaldo å komme forbi ham. Filming, riving osv. Synes Zambrotta er oppskrytt. Man finner mange, mange høyrebacker som er bedre enn ham (ihvertfall etter min mening).

 

Ellers veldig enig med Balsnes. Selv om han ikke har fått det til i Barca i år, så er Rijkaard en av de få managerene jeg kunne sett ha overtatt etter Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å ha 3 backer i verdensklasse slik at de kan rotere og dermed unngå å bli alt for slitne mot slutten av sesongen, samtidig som vi har god back-up ved skader (på begge side)... Jeg føler meg ikke helt trygg på Traore defensivt sett enda.. Inn med Zambrotta og Traore på utlån tror jeg hadde gjort seg! ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

har vel egentlig sansen for frank jeg også, men de taktiske valgene han har foretatt i semifinalene synest jeg har vært bedrøvelige. nå er det vel godt mulig at det var et siste forsøk for å få til noe med en svært underpresterende barca lag.

 

zambrotta er god og bojan, dos santos og messi er spillere med ekstreme egenskaper og enorme talent. dermed er vel ikke de aktuelle for salg. iniesta er det ikke plass til i arsenal. men som sagt; henry og etoo ser jeg gjerne i arsenal.

 

innlegget i går var preget av mye frustrasjon rundt det faktum at shitheads united klarte å kare seg til finalen uten å eventuelt måtte møte arsenal i moskva. altså: skuffet over barca. arsenal. dommere++

 

men frank i arsenal? det tror jeg ikke på. men tony og eller dennis, tror jeg det kan bli med tiden

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

har vel egentlig sansen for frank jeg også, men de taktiske valgene han har foretatt i semifinalene synest jeg har vært bedrøvelige. nå er det vel godt mulig at det var et siste forsøk for å få til noe med en svært underpresterende barca lag.

 

zambrotta er god og bojan, dos santos og messi er spillere med ekstreme egenskaper og enorme talent. dermed er vel ikke de aktuelle for salg. iniesta er det ikke plass til i arsenal. men som sagt; henry og etoo ser jeg gjerne i arsenal.

 

innlegget i går var preget av mye frustrasjon rundt det faktum at shitheads united klarte å kare seg til finalen uten å eventuelt måtte møte arsenal i moskva. altså: skuffet over barca. arsenal. dommere++

 

men frank i arsenal? det tror jeg ikke på. men tony og eller dennis, tror jeg det kan bli med tiden

Fult forståelig! Scum er det siste laget jeg kunne unnet en finale, i tilegg til at jeg virkelig unner King Henry en CL finale. Når det gjelder overtager etter Wenger så har jeg i lang tid hatt våte drømmer om DB :P Spørsmålet er vel om flyskrekken holder :P

Link to comment
Share on other sites

Her er eg til dels uenig med deg refser..

 

Både Zambrotta, Iniesta, Bojan og dos Santos er spelarar eg meir enn gjerne skulle sett i Arsenal-stallen, i tillegg til Messi, Henry og Eto`o sjølvsagt..

 

Ellers så har Frank Rijkaard vist tidlegare at han både har taktiske ferdigheiter, og at laget er godt nok.. Dei vann trass alt CL to år på rad.. Det er ikkje tvil om at Barca har hatt ein down-sesong, men det er utrulig synd at det sannsynlegvis betyr at Frank får sparken.. Alle managerar som oppfordrar til ein slik type fotball (eks. Wenger) er eit stort tap i mi bok...

har vel egentlig sansen for frank jeg også, men de taktiske valgene han har foretatt i semifinalene synest jeg har vært bedrøvelige. nå er det vel godt mulig at det var et siste forsøk for å få til noe med en svært underpresterende barca lag.

 

zambrotta er god og bojan, dos santos og messi er spillere med ekstreme egenskaper og enorme talent. dermed er vel ikke de aktuelle for salg. iniesta er det ikke plass til i arsenal. men som sagt; henry og etoo ser jeg gjerne i arsenal.

 

innlegget i går var preget av mye frustrasjon rundt det faktum at shitheads united klarte å kare seg til finalen uten å eventuelt måtte møte arsenal i moskva. altså: skuffet over barca. arsenal. dommere++

 

men frank i arsenal? det tror jeg ikke på. men tony og eller dennis, tror jeg det kan bli med tiden

Fult forståelig! Scum er det siste laget jeg kunne unnet en finale, i tilegg til at jeg virkelig unner King Henry en CL finale. Når det gjelder overtager etter Wenger så har jeg i lang tid hatt våte drømmer om DB :P Spørsmålet er vel om flyskrekken holder :P

 

Synest ikke det er imponerende av Frank Rijkaard og hans, de klarte nesten ikke skape noe muligheter iløp av 180 min mot man u. Man u var/er jo veldig gode i forsvar, men når du har så gode spillere som Barcelona har så synest jeg det må være mulig å komme til flere muligheter. Dem spiller på samme måten hele tiden, med korte og nesten umulige passninger. (Veldig likt Arsenal). Men nå dette ikke fører fram har dem ingen plan b, for å prøve og bryte ned motstander laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zlatan Ibrahimovic virker til å være på vei til Barcelona i disse dager. Motsatt vei ser det ut til at Samuel Eto'o + 40 millioner euro, i tillegg til at Hleb går på lån.

 

Sjekk dette;

 

-----------Valdes----------

Alves-Puyol-Pique-Abidal

----------Toure------------

-------Xavi----Iniesta------

Messi----Zlatan------Henry

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Zlatan Ibrahimovic virker til å være på vei til Barcelona i disse dager. Motsatt vei ser det ut til at Samuel Eto'o + 40 millioner euro, i tillegg til at Hleb går på lån.

 

Sjekk dette;

 

-----------Valdes----------

Alves-Puyol-Pique-Abidal

----------Toure------------

-------Xavi----Iniesta------

Messi----Zlatan------Henry

 

:)

 

Barcelona har et meget godt lag ja, men de har ikke så god bredde i stallen. De var heldige i fjor med skader. Men Barca er et lag jeg definitivt unner suksess, de spiller en nydelig fotball, de har et fantastisk ungdomsakademi, kan nevne spillere i verdensklasse i fleng (bl.a Messi, Xavi, Fabregas, Iniesta, Puyol) som har dukket opp fra Barcas ungdsomsakademi. En klubb som minner veldig om Arsenal, eneste forskjellen er vell at de p.d.d gjør mye større suksess. Liker også deres manager, liker måten han tenker på, og den fotballen det spilles i Barca. Gjør meg ingenting om Barca vinner Cl også neste år, ettersom jeg ikke tror Arsenal er gode nok til å klare det.

Link to comment
Share on other sites

Zlatan Ibrahimovic virker til å være på vei til Barcelona i disse dager. Motsatt vei ser det ut til at Samuel Eto'o + 40 millioner euro, i tillegg til at Hleb går på lån.

 

Sjekk dette;

 

-----------Valdes----------

Alves-Puyol-Pique-Abidal

----------Toure------------

-------Xavi----Iniesta------

Messi----Zlatan------Henry

 

:)

 

Barcelona har et meget godt lag ja, men de har ikke så god bredde i stallen. De var heldige i fjor med skader. Men Barca er et lag jeg definitivt unner suksess, de spiller en nydelig fotball, de har et fantastisk ungdomsakademi, kan nevne spillere i verdensklasse i fleng (bl.a Messi, Xavi, Fabregas, Iniesta, Puyol) som har dukket opp fra Barcas ungdsomsakademi. En klubb som minner veldig om Arsenal, eneste forskjellen er vell at de p.d.d gjør mye større suksess. Liker også deres manager, liker måten han tenker på, og den fotballen det spilles i Barca. Gjør meg ingenting om Barca vinner Cl også neste år, ettersom jeg ikke tror Arsenal er gode nok til å klare det.

 

Trur vi er at av 6 lag som kan vinne neste års CL. (Barcelona, Real madrid, Liverpool, man u, chelsea og Arsenal). men viss vi ikke vinner så er eg enig med deg at Barcelona er det laget eg håper vinner. Dem spiller fin fotball og burker penger med litt fornuft. Desuten har dem mange sympatiske spillere. Synest zlatan har vert en stor dritt sekk i mange år. Men i det siste synest jeg det er noe skøy hele typen. Overnaturlig overlegen og sjølgod.

Link to comment
Share on other sites

Legg til Inter på listen over lag som kan vinne CL. De har nå byttet Zlatan mot en mye bedre spiller, samtidig som de har fått med seg en nyttig squadplayer i Hleb. Dette i tillegg til at de har fått en stor slump penger med på kjøpet.

 

Maurinho er desverre en meget intelligent mann.

Link to comment
Share on other sites

Enig, jeg kan ikke fatte at Barcelona gir bort målmaskinen Samuel Eto'o, Hleb og en haug med penger for Zlatan... Dette er et kupp av Mourinho, ingen tvil om det...

Tydlig at Guardiola ikke takler at spillerne klager og hele tiden snakker om å vil vekk. Nå har han selgt to av sine største stjerner pga det. Eto`o og Ronaldinho. Men eg trur ikke at Inter har god nok stall til å bli med å kjempe mot dem største lagene. Men dem har en luring i Mourinho, og han klarte jo å vinne CL med Porto.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

YOU'LL NEVER GO UNBEATEN!

 

Og det kan vi også takke en av våre legendariske '49ers' Jose Antonio Reyes for! Blir dette Barcelonas eneste tap denne sesongen fortjener gutten en statue.

 

Reyes hadde en strålende kamp da Atletico slo Barcelona 2-1 i kveld. Dette var Barca's første tap på 22 seriekamper denne sesongen, 23 totalt om man regner forrige sesong.

 

Se Reyes' nydelige assist til Forlan her. Fra en PL-flopp til en annen lettere sagt... :)

Link to comment
Share on other sites

YOU'LL NEVER GO UNBEATEN!

 

Og det kan vi også takke en av våre legendariske '49ers' Jose Antonio Reyes for! Blir dette Barcelonas eneste tap denne sesongen fortjener gutten en statue.

 

Reyes hadde en strålende kamp da Atletico slo Barcelona 2-1 i kveld. Dette var Barca's første tap på 22 seriekamper denne sesongen, 23 totalt om man regner forrige sesong.

 

Se Reyes' nydelige assist til Forlan her. Fra en PL-flopp til en annen lettere sagt... :)

Var utrulig fin også den assisten der. Kjenner han igjen fra når han virkelig var god i Arsenal drakten. Fine dragninger, blikk og vakkre stikkere.

Måtte Neville søstrene brenne!

Link to comment
Share on other sites

At Barca ikke klarer å gå ubeseiret gjennom en hel sesong skulle bare mangel.

At heller ikke RBK klarer å gå ubeseiret gjennom serien en hel sesong til tross for å være det klart beste laget i serien mener jeg gjør The Untouchables prestasjon enda større!

 

Men håper likevel virkelig at Barca tar Primera Division i år også...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Villa selges for 270 millioner + Hleb og Bojan , Tror dette er en dum byttehandel av Barcelona (I år som de hadde i fjor) Bojan har absolutt potensiale og har vist at han kan bli en av verdens beste spisser, dette betyr vel også kroken på døra for Henry i Barca..

Den kroken er vel byttet ut med hengelås i det siste? Han kom jo helller ikke innpå mot inter da Jeffren og Bojan ble prioritert forran han? Også lenge siden han har spilt noe fast. Blir spennende å se han i VM og det kommer en siste krampetrekkning ut av han, som viser at han fremdeles er en klassespiller, eller om han er over the hill and far away.

Link to comment
Share on other sites

Den kroken er vel byttet ut med hengelås i det siste? Han kom jo helller ikke innpå mot inter da Jeffren og Bojan ble prioritert forran han? Også lenge siden han har spilt noe fast. Blir spennende å se han i VM og det kommer en siste krampetrekkning ut av han, som viser at han fremdeles er en klassespiller, eller om han er over the hill and far away.

Bojan... hmm..

I likhet med Walcott var han et kjempetalent, men også Bojan sin utvikling har stoppet fullstendig opp. Det sier litt at han ikke får spille mer, når han Barca har på topp er en av verdens dårligste spisser ;) (når han ikke gidder gjøre noe, og han gjør aldri noe. Litt som Adebayor for oss i fjor)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Den fantastiske bloggen The Swiss Ramble har en veldig god gjennomgang av økonomien til Barcelona.

 

Jeg må få skryte litt av denne bloggen. Det kryr av blogger om fotball og Arsenal på nettet, men de skriver jo mer eller mindre det samme. Stort sett sakser de nyheter fra vanlige kilder og legger til sine egne tolkninger og morsomheter (arseblog og arsenalshorts). Mange ord, ikke alltid like mye substans.

 

Andre bloggere skriver mer grunding om taktikk, slik som arsenal column. Av alle bloggene jeg leser så er det bare en som skriver om fotball og økonomi og det er nevnte TSR.

 

Det var en på forumet som gjorde meg obs på denne siden, tusen takk til deg!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...