Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Vet det er et rykte fra tribalfootball, men jeg bare måtte legge det ut.

Det ser ut som om City er interressert i Zlatan Ibrahimovic, men legg merke til det solide transferbudsjettet de skal være utstyrt med.

http://tribalfootball.com/article.php?id=48361

Hvis det stemmer, er denne shinawatra sinnsykt rik!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tja - de har jo vunnet Cup winners cup da :) en gang på tidlig 70 tallet hvis jeg ikke husker feil - og står vel også med en 3-4 FA-Cup triumfer for ett par mannsaldre siden :) Mon tro om de ikke ogsp faktisk har ett par triumfer i gamle 1st division?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Dette er en story som dere burde sjekke ut, kan spice opp en kjedelig mørk søndag.

 

Manchester City tester ut overnaturlige krefter for å vinne sølvtøy

 

Lite utrdag:

Cook has had crystals placed under the pitch at City’s Eastlands home and symbols placed in strategic spots around the stadium following an idea triggered by a chat with two of their Thai executives.

 

He will hope it has a similar effect on City as it did for Tottenham, who carried out the same plan at White Hart Lane two years ago and won the Carling Cup last season.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja da har de fått noen kanon rike eiere. Sjeikene skal visst være gode for 5000 milliarder :(

Dette kommer til å bli hakket verre enn det Chelsea har gjort de siste årene. Roman blir jo blakk i forhold til disse nye City eierene. Helt sinnsykt at slike skal leke seg med fotball klubber som faktisk betyr veldig mye for supporterne -_-

Link to comment
Share on other sites

Hvis alt dette med City og penger stemmer, og snakk om nye overganger i milliardklassen i januar, så begynner jeg å bli veldig bekymret for fotballens fremtid. Noen må få roet ned de rike herrene der borte. De er en middelmådig klubb, men skal i løpet av et par år bli verdens rikeste, største og beste klubb KUN ved hjelp av penger. "Money talks" er blitt en realitet, men man kan ikke fortsette sånn. Håper UEFA kommer på banen hvis situasjonen forverrer seg

Link to comment
Share on other sites

Disse sjeikene hadde nok blitt skuffet om det var Arsenal de hadde kjøpt. For da hadde de plutselig møtt en manager som ikke ville vært interessert i å bruke pengene deres

Da hadde eierne bestemt hvem som skulle bli kjøpt... da hadde det nok endt med at Wenger slutta...

Orker ikke tanken engang

Link to comment
Share on other sites

Når Roman kom til Chelsea så syns jeg det var ødeleggende nok for PL og fotballen, men nå som de nye eierne av Man City har ankommet så blir Roman bare en filleting i forhold. Når disse eierne sies å ha en formue på 5000 milliarder, og at de skal bruke alle midler som trengs for å bli best så sier jo det seg selv hvordan det vil bli fremover. Kjøpene til Chelsea kommer bare til å være småtteri i forhold til hva vi kan forvente oss av Man City.

 

Jeg syns det er helt ufattelig at UEFA og FIFA lar dette fortsette. De er snart nødt til å ta grep, fordi dette blir fullstendig ødeleggende for PL, og for fotballen.

 

Hvor er rettferdigheten når Arsenal alene står igjen av toppklubbene i England uten utenlandske hovedaksjonærer.

 

Vi bruker penger utifra hva vi selv tjener, og vi bruker pengene på å utvikle stjerner selv og hente unggutter til klubben. Vi velger en langsiktig og fornuftig måte å drive klubben vår på, men det vil etterhvert si stopp. Etterhvert vil vi ikke klare å henge med Man City og Chelsea lenger. Det sier seg bare selv, og hvis det ender med at flere og flere klubber også begynner å gå bananas på en slik måte så vil det bli nytteløst.

 

Og ja, vi Arsenal supportere kan skrike etter stjernespillere, men hva er egentlig vitsen? Er det virkelig vits i at vi sløser bort £15-20 mill som blir mye for oss som driver klubben på en ordentlig måte når Chelsea og Man City kan bruke disse pengene på hver eneste spiller hvis de ønsker det uten at det er noe problem for dem. Da er det faktisk bedre at vi sparer de £15-20 mill vi kunne brukt og heller satser ungt og langsiktig og heller sparer pengene slik at vi bygger oss opp en sunn og trygg økonomi for mange år fremover, slik at vi kan stå imot eventuelle oppkjøp av rike investorer.

 

Jeg er ekstremt takknemmlig over at Wenger faktisk klarer å beholde roen. At styret klarer å beholde roen, tilliten til Wenger og klarer å stå imot at vi blir kjøpt opp av rike investorer.

 

Tidligere var jeg av den oppfatning at vi skulle forvente trofeer hver eneste sesong, men dette begynner å endre seg litt. Fortsatt så klart viktig for meg at vi vinner trofeer, men nå er det blitt vel så viktig for meg at vi klarer å beholde Arsenal slik vi er den dag i dag, og at vi fortsetter å drive klubben på den riktige måten, og at vi gjør så godt vi kan med å holde følge med de rike klubbene i toppen av PL. Klarer vi å holde et nogenlunde følge og forsetter å kjempe helt i toppen så er jeg stor fornøyd med det, så får man bare håpe og tro at UEFA og FIFA snart setter begrensninger og klarer å stoppe pengegaloppen og heller åpner for at det blir mer rettferdighet igjen - for alle klubber.

Link to comment
Share on other sites

Fotballen får gjøre som sykkelsporten, dersom ikke UEFA vil ta grep med denne pengedopingen. Hvis de store klubbene (G14 for eksempel) går sammen om å arrangere de store Europa-cupene, og samtidig boikotter alt av UEFA-arrangementer, vil ikke UEFA ha mye å stille opp med. Den nye organisasjonen kan plukke bort de lagene de ikke vil ha med ved å bruke skjønn - framfor å finspikke lovverk - så det rammer akkurat de man ønsker.

Link to comment
Share on other sites

KNALLBRA innlegg Frank ! Jeg er helt enig i alt du skriver.Får virkelig håpe gutta i Arsenal ser galskapen i dette og heller vil spille for en klubb der de føler seg hjemme uten å spille for penger! City kommer til å lokke våre beste spillere med enorme lønninger men dette tror jeg Wenger kommer til å fixe.Blir spennede å se hvordan dette utvikler seg og City kan faktisk bite fra seg fra nå av og utover mot neste transfervindu.De har spillere som Robinho og SWP på kanter og gode brasilianere som Elano og Jo i tillegg.Håper de ikke får det til og til syvende og sist att det er lagfotballen og utviklingen av egne spillere som kommer seirende ut av denne nye trenden med å dope middels fotballklubber økonomisk

Link to comment
Share on other sites

UEFA klager på lag som ikke har hjemlige spillere og som dermed ikke slipper lokale spiller fram. Hva med lag som kjøper verdensstjerner for mangfoldige millioner. De lagene vil i alle fall ikke dyrke fram lokale landslagsstjerner fra bunnen. Jo flere "super-eiere," jo mer vil prisene øke på spillere. Over tid vil det bli et enorm sprik mellom de rike kjøpeklubbene og alle de andre lagene som lager spillere for dem og som ikke har noen annen mulighet enn en rik investor for å komme inn i den samme eliten. Jeg har etterlyst det lenge, og sier det igjen: Hvorfor kan ikke UEFA innføre enn øvre grense for hvor mye penger man kan bruke i løpet av et transfervindu og over et visst tidsperspektiv. I tilegg bør en viss sum av penger som blir brukt på spillerkjøp være som følge av OVERSKUDD - ikke kun en rik investor som er alt for klubben. For hva skjer om disse investorene drar? Jo, klubben har ikke råd til å beholde spillere og blir nødt til å selge. UEFA må gjøre noe fort, for fotballen er snart i ferd med å bli alle rike investorers hobbyleketøy, noe som ingen av de som virkelig bryr seg om kjernen i fotball ønsker seg!

Link to comment
Share on other sites

Kloke ord, Magnus87. Det trenger egentlig ikke være så vanskelig å løse slike pengeproblemer. Som du sier: Konkrete restriksjoner på pengebruk over et gitt tidsrom samt at man ikke kan overstige visse tall i forhold til sitt eget overskudd. Dette er geniale ideer og lett gjennomførbart. Det handler bare om at UEFA finner på noe. Løsninger finnes, men initiativet (kan også si viljen) mangler.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...