IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Stan Kroenke

256 replies to this topic

#41 Frank

Frank

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,367 posts

Posted 23 July 2007 - 09:23 PM

Og så kom Fiszman med en uttalelse:

http://www.arsenal.c...bsolutely clear

Gledelige nyheter og jeg er veldig glad for at vi faktisk har et så godt og fornuftig styre som det vi har. De fastholder at det beste for klubben er å beholde klubben hos de eierne som er i dag og det er jeg helt enig i. Edelman påpeker også noe veldig fornuftig og det er at utenlandske eiere stort sett bare er mest interessert i å ta penger ut, i stedet for å sette penger inn.

Wenger har jo tidligere sagt også at en klubb må drives i forhold til hva slags utgifter klubben har, og det er jo slik det skal være. Jeg syns de fleste klubbene i England om dagen går bananas og kjøper spillere til enorme summer - se bare på hvor mye West Ham ga Freddie i lønn. Vi klarer i hvertfall å holde god kontroll på økonomien og selv om de siste to årene har vært noen magre år på trofeer så syns jeg vi heller skal se på alt det positive som skjer rundt klubben.

Selv om vi ikke har vunnet så har vi vært i både CL finale og Carling Cup finale de siste årene, og vi har et veldig ungt lag med mange store talenter som jeg tror kommer til å løfte Arsenal til nye høyder i fremtiden.

Vi har ikke like mye penger som andre klubber til å kjøpe store stjerner, men vi bygger i hvertfall opp økonomien på egenhånd, utenom hjelp fra utenlandske tullinger som bare vil ha det gøy og tjene penger til sitt eget formål.
GOONER TILL I DIE!

Sometimes there is nothing better in life than being a Gooner.
Victoria Concordia Crescit.

#42 Orakelet

Orakelet

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,620 posts

Posted 23 July 2007 - 10:10 PM

Ja det var en gladmelding uten like for oss som er skeptiske til salg av klubben. Tror at det er veldig bra taktisk av styret å gå ut og avvise salg, også med tanke på forlengelsen av kontrakten til Wenger. Og det er uten tvil veldig bra for en klubb å ha ett styre som har hjerte i klubben, og som lever av stor lidenskap og interesse.

Dagens gladmelding! :)

Og som du sier - vi bygger opp økonomien i klubben selv - og det er en mye sterkere måte å finansiere både kjøp av spillere, utstyr og andre ting. Da vet man at pengene har man tjent selv, og da smaker det kanskje også enda bedre. Istedefor å ha en som sputter inn 10milliarder også går det 3-4 år så begynner han å skal ha 20milliarder ut av klubben i fortjeneste.
Daniel Halvorsen

IPB Image

#43 Kim

Kim

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,012 posts
  • Interests:Arsenal<br />Tae Kwon Do

Posted 23 July 2007 - 10:13 PM

se bare på hvor mye West Ham ga Freddie i lønn.

De hadde ikke fått Freddie uten at han hadde blitt tilbudt samme lønn som i dag. Hvorfor skulle han godta å gå ned i lønn, når han fremdeles hadde kontrakt med Arsenal?

Og jeg tror ikke West Ham går dukken fordi om 1 spiller får lønn i den størrelsesorden

If I had the wings of a sparrow

If I had the arse of a crow

I'd fly over Tottenham tomorrow

And shit on the bastards below

Shit on, shit on, shit on the bastards below, below

Shit on, shit on, shit on the bastards below

#44 Paddy

Paddy

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,140 posts

Posted 24 July 2007 - 12:01 AM

No er det vel faktisk sånn at Freddie gjekk ned 10 000 pund i veka i lønn for å lov til å forlate ambisjonsløse Arsenal, til fordel for topplaget West Ham..
Twitter: @SanderSmordal

#45 vieira04

vieira04

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 1,671 posts
  • Interests:Arsenal og poker

Posted 24 July 2007 - 12:10 AM

No er det vel faktisk sånn at Freddie gjekk ned 10 000 pund i veka i lønn for å lov til å forlate ambisjonsløse Arsenal, til fordel for topplaget West Ham..

http://www.aftonblad...1124930,00.html

"Och nu kan Sportbladet avslöja att Fredrik Ljungberg, 30, får en drömlön i sin nya klubb.
Enligt uppgifter får ”Freddie” ett ordentligt lönelyft och blir West Hams bäst betalda spelare."

Ut ifra det jeg har lest, så går Ljungberg IKKE ned i lønn med å forlate Arsenal til fordel for West Ham.

Victoria Concordia Crescit

#46 Paddy

Paddy

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,140 posts

Posted 24 July 2007 - 12:11 AM

Greit. Min feil ;)
Twitter: @SanderSmordal

#47 Larsenal76

Larsenal76

Juniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPip
  • 434 posts

Posted 07 April 2008 - 10:11 PM

http://www.na24.no/p...icle1740611.ece

Kroenke kjøper seg opp i Arsenals nett satsing...

#48 KabelJo

KabelJo

Juniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPip
  • 383 posts

Posted 15 May 2008 - 12:32 PM

Hill Wood endrer sitt synspunkt på Kroenke etter møte.

http://www.skysports...3568754,00.html

Håper vi ikke faller i utenlandske hender. I værste fall heller Kroenke, en gang i fremtiden. Enn den russiske Usmanov!
Arsenal I Tykt og Tynt!

#49 zaldor

zaldor

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 3,272 posts

Posted 15 May 2008 - 12:40 PM

Kroenke er vel på mange måter mye bedre enn Usmanov, ja. Kroenke virker i bunn og grunn som en ålereit fyr. Men allikevel.. Jeg håper Arsenal får ha engelske eiere en stund til, men jeg er ganske sikker på at vi blir solgt innen relativt nær fremtid.

#50 KabelJo

KabelJo

Juniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPip
  • 383 posts

Posted 15 May 2008 - 12:53 PM

Kroenke er vel på mange måter mye bedre enn Usmanov, ja. Kroenke virker i bunn og grunn som en ålereit fyr. Men allikevel.. Jeg håper Arsenal får ha engelske eiere en stund til, men jeg er ganske sikker på at vi blir solgt innen relativt nær fremtid.

Jepp, jeg frykter det! Usmanov er vel snart på mellom 20-25% altså ikke mer enn 5-10% unna å plikte seg til å komme med bud på hele klubben?
Håper og tror at en allianse med Kroenke kan holde Russeren borte. Og at nåværende styre og Kroenke styrer skuta. Ville vært best med bare britiske eiere, men med tanke på aksjerposisjonen i klubben tviler jeg stert på dette.
Arsenal I Tykt og Tynt!

#51 piscator

piscator

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,087 posts

Posted 15 May 2008 - 02:25 PM

Håper og tror at en allianse med Kroenke kan holde Russeren borte. Og at nåværende styre og Kroenke styrer skuta. Ville vært best med bare britiske eiere, men med tanke på aksjerposisjonen i klubben tviler jeg stert på dette.

Ja, løpet virker kjørt med tanke på rent britisk eierskap i klubben. Og DET er kanskje ikke noe vi skal være så veldig bekymret for heller? For utenlandsk eierskap er ikke nødvendigvis galt i seg selv. Problemet er ikke at de er medeiere i klubben, men at de overtar hele kontrollen. Det er først da det er fare på ferde. Naturligvis øker risikoen jo større utenlandsk eierskap man opplever, men samtidig opprettholdes en slags "terrorbalanse" dersom det er minst to sterke blokker blant eierne. I så henseende kan Kroenke paradoksalt nok vise seg å bli en slags "redningsmann", dersom han velger å stille seg på samme side som den engelske fraksjonen i styret. Fiende i går, venn i morgen. I business er hukommelsen kort, og det er penga som rår... Og denne saken har jo aldri dreid seg om PERSONEN Kroenke, eller Usmanov for den saks skyld. De fleste av oss vet vel knapt noe om disse ut over det bildet vi har fått servert av media. Jeg har ingen grunn til å tro noe annet enn at de ønsker å tjene mest mulig penger på sin investering, selv om jeg kan være uenig i deres strategi for å oppnå dette. Men Kroenke er sikkert en edruelig forretningsmann i den forstand at han ikke uten videre setter ting over styr. Så selv om jeg på ingen måte ønsker at han skal få kontroll over klubben, kan han sikkert gjøre mye bra i et samarbeid med Hill-Wood & Co.
"Ahhh, fotball er et fascinerende spill dere!"

Canal+ kommentator Arve Fuglum etter at Tottenham brente straffe, og Bendtner kom rett fra benken og skallet inn seiersmålet.

#52 afc2007

afc2007

Juniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPip
  • 432 posts
  • Interests:Arsenal !!!<br />fotball!!!!

Posted 15 May 2008 - 02:30 PM

enig i det du skriver piscator!
kroenke kan være god å ha MOT russernes rubler
Arsenal er helt enkelt best!

#53 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 16 May 2008 - 02:09 PM

Å få personer som Kroenke inn som en av flere større aksjonerer har jeg ingenting i mot, men jeg har et stort problem med å få en "eneveldig" eier inn i klubben. På kort sikt kan kanskje slike eiere gi et løft, men jeg har ingen tro på den typen eierkonstellasjoner på lang sikt.

Ingen vet når Abramovitsj i Chelsea går lei, og klubben må klare finansieringen av dyre kontrakter uten tilskudd fra eier. I ManU har den amerikanske eieren sikret seg med å belåne klubben for å dekke sitt oppkjøp. Liverpool har to eiere med 50/50 andel, som ikke ser ut til å bli enige om hva de vil.
I Man City har men en eier som iflg dagens VG (16. mai, PS!! ta dette med en stor klype salt) vil sparke både manager og mesteparten av spillerne, for så å bygge opp et nytt lag.

Jeg har et inderlig håp om at Arsenal skal bestå med en eierstruktur som hovedsaklig består av engelske aksjonerer, gjerne sammen med en utlending eller to som har erfaringer med driften av store sportsselskaper internasjonalt.

Jeg ser at det er noen her på forumet som vil ha inn utlendinger ala Usmanov, som vil spytte penger i kassa til spillerkjøp. Der tror jeg at dagens politikk med å skaffe klubben en sunn økonomi, er den som vil gagne Arsenal i det lange løp.

#54 Stefan B

Stefan B

Klubbeier

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 14,886 posts
  • Interests:Arsenal

Posted 06 June 2008 - 12:39 PM

Da ser det ut som Kroenke skal bli med i styret...

http://www.arsenal.v...le.asp?a=507005

http://www.goal.com/...tenutoId=725609

http://www.teletext....me Kroenke.aspx

"Dennis is the best player I have ever played with as a partner. It is a dream for a striker to have him in the team with you." - Thierry Henry

#55 ben lakris

ben lakris

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,064 posts

Posted 21 June 2008 - 10:52 PM

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jun 6 2008, 01:39 PM) View Post</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Da ser det ut som Kroenke skal bli med i styret...

http://www.arsenal.v...le.asp?a=507005

http://www.goal.com/...tenutoId=725609

http://www.teletext....me Kroenke.aspx
[/quote]
Nærmer seg noe her ja. Tror nok at dette vil være bra. Litt friskt blod inn i rekkene.
http://www.thisislon...do?ito=newsnow
http://www.mailonsun...d.html?ITO=1490

#56 Amsen

Amsen

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 999 posts

Posted 21 June 2008 - 10:59 PM

Vet ikke mye om investorer og slike ting....(er ganske ung)
Kan noen si hvilken rolle han får i Arsenal og hva han skal gjøre?
Diaby whoah,
Diaby whoah,
He comes from Gay Paree,
And knocked out John Terry!

Arsene Wenger: "You always have to be cautious though because on day when we played Chelsea it was 2-2 and Kanu had the ball. I told him to go to the corner flag but he didn’t listen and he went and scored the third and we won 3-2. If the players have the quality then they always find the right answer.””

#57 Frank

Frank

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,367 posts

Posted 21 June 2008 - 11:10 PM

Tror det er fornuftig av styret å komme godt overens med Kroenke. Det er tross alt bedre å ha en person som Kroenke som allerede er tungt inne i sport fra før av og vet hvordan man skal styre dette, enn en mann som Usmanov som ingen vet hva tenker og hvordan peiling han har på ting.
GOONER TILL I DIE!

Sometimes there is nothing better in life than being a Gooner.
Victoria Concordia Crescit.

#58 Arsenal-jay

Arsenal-jay

Seniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 656 posts

Posted 22 June 2008 - 09:55 AM

Tror det er fornuftig av styret å komme godt overens med Kroenke. Det er tross alt bedre å ha en person som Kroenke som allerede er tungt inne i sport fra før av og vet hvordan man skal styre dette, enn en mann som Usmanov som ingen vet hva tenker og hvordan peiling han har på ting.

Helt enig med deg! Usmanov er bare interessert i penger, mens Kroenke virker å ha mer interesse i klubben! :P

#59 Stefan B

Stefan B

Klubbeier

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 14,886 posts
  • Interests:Arsenal

Posted 19 September 2008 - 10:03 AM

http://www.arsenal.c...s-archive/other

Får vel nesten ønske Kroenke velkommen! Får håpe dette er det beste for klubben :P

"Dennis is the best player I have ever played with as a partner. It is a dream for a striker to have him in the team with you." - Thierry Henry

#60 Amsen

Amsen

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 999 posts

Posted 19 September 2008 - 02:06 PM

Tror dette er positivt og øsnker han velkommen.
Usmanov kan bare holde seg langt unna arsenal
Diaby whoah,
Diaby whoah,
He comes from Gay Paree,
And knocked out John Terry!

Arsene Wenger: "You always have to be cautious though because on day when we played Chelsea it was 2-2 and Kanu had the ball. I told him to go to the corner flag but he didn’t listen and he went and scored the third and we won 3-2. If the players have the quality then they always find the right answer.””

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users