Jump to content

John Arne Riise, businessmann eller dum som et....


Chaz

Recommended Posts

.....brød?

 

Vi har opplevd bryllup i Se & Hør, Ferrari`er i Oslo, spytting på skoene til Carew før Carew tok igjen, "alt for Norge" uttalelser og SMS flørt på høyt nivå. Nå vil "the man with no hair on his chest" bryte en allerede inngått bokkontrakt, 3 år gammel sådan, med Schibsted g Atle Nielsen som forfatter.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300705

 

Gjør denne rare mannen alt dette KUN for å få mest mulig blest om egen person, og dermed høyne sin egen markedsverdi, eller er rett og slett fyren dum som et brød? Jeg tror i prinsippet stort sett alltid det beste om folk, også JAR, men nå begynner jeg jaggu seriøst å tvile....

 

Denne kommentaren fra Atle Nielsen sier vel strengt tatt det meste: - Jeg forholder meg til kontrakten, og hadde vel forventet at også han skulle gjøre det. Han spiller for Liverpool og kan ikke plutselig bare begynne å spille for Everton uten å ordne opp i det formelle, sier Nielsen.

 

Jeg er enig med Nielsen forøvrig.......

Link to comment
Share on other sites

....... Vell når man ser på opphavet (Berit Riise) så taler det vell for seg selv hvordan dette skal gå. . . . :lol:

 

 

Han skjønner liksom ikke hvorfor folk ser litt rart på han etter sms floppen hans. At man sender noen sms for å sjekke opp jenter er en ting, men når den samme beskj sendes ut til flere.... da må noe gå galt.......

 

Håper bare han blir voksen snart, og konsentrerer seg om fotball.

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Ja, når man snakker om å vise respekt for folk, så kommer dette innlegget her.. Skal man virkelig diskutere om John Arne Riise er dum som et brød eller ikke på dette forumet?

Link to comment
Share on other sites

Man kan vel si at familien Riise (mor og sønn) er noe uheldig i sin handlinger. Virker lite gjennomtenkt.

 

Ellers har jeg aldri helt forstått hvorfor idrettspersoner skal komme med bøker om seg selv lenge før man legger opp som aktiv. Penger ja, men det vil jeg tro at de har nok av fra før.

Link to comment
Share on other sites

Boka til Riise blir vel en slags "my life so far"-bok. Når en person godt under 30år skal gi ut en slik bok, er vedkommende nødt til å tabbe seg ut offentlig; for i det hele tatt å ha noe å fylle boka med. Hvem vil eksempelvis være interessert i å lese Jon Inge Høilands "my life so far"?

Dog er jeg helt enig i at Riise er alt for ung til å gi ut en selvbiografi, og tror ikke vi skal vente oss noe "Ona fyr" fra den kanten...

Link to comment
Share on other sites

Boka til Riise blir vel en slags "my life so far"-bok. Når en person godt under 30år skal gi ut en slik bok, er vedkommende nødt til å tabbe seg ut offentlig; for i det hele tatt å ha noe å fylle boka med. Hvem vil eksempelvis være interessert i å lese Jon Inge Høilands "my life so far"?

Dog er jeg helt enig i at Riise er alt for ung til å gi ut en selvbiografi, og tror ikke vi skal vente oss noe "Ona fyr" fra den kanten...

36051[/snapback]

 

Vær du trygg. Forventningene er satt ned til et minimum.

 

Gutten har mange år igjen, og kan oppleve flere store høydepunkt, både på klubb- og landslag. Dermed burde han (med flere) ha ventet.

Link to comment
Share on other sites

Det ekstra morsomme med bokavtale-oppsigelsen, er jo at han for to dager siden stod frem i media med klaging over de tidliger dårlige rådgiverne(jfr. økonomisk rot). Han hadde nå fått nye rådgiver, og skulle innvolvere seg mer selv, og ta alle avgjørelser selv...

GOD START !!

Brød er langt mer spiselig enn John Arne Riise, så å sammenligne ham med et slikt vil jeg ikke gjøre.

Forøvrig synes jeg det bare er morsomt at han holder på som han gjør, vi trenger noe å le av vi også!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Ifølge en Ålesunder gjør Riise alt for å få publisitet.

Tror nok han er fotballens svar på vår egen Ole Klementsen.

Ikke den skarpeste kniven i skuffa.

Hadde han bare hørt på rådene fra mora si.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Man kan vel si at familien Riise (mor og sønn) er noe uheldig i sin handlinger. Virker lite gjennomtenkt.

 

Det kan iallefall ikke sies å være lite gjennomtenkt det Riise har bestemt seg for nå. Han har vunnet Champions League, og blesten det har vært rundt ham som person det siste året, har vært helt ekstremt - innen norsk målestokk. Det er på langt nær tilfeldig at denne boken skrives nå, det er helt sikkert mange som kommer til å investere i denne boken. Jeg kommer kanskje til å gjøre det selv, vil tro at det fremdeles er en del juicy informasjon mtp. "slagene i Drammen".

 

Synes for øvrig at det er rart at så mange kritiserer Riise for å skrive bok i en alder av 25. Kan tenke meg at dere reagerte på samme måte når Solskjær skrev bok for seks år siden, eller når Carew offentliggjorde for et knapp måned siden at han skulle skrive en bok...

Link to comment
Share on other sites

Eg begynner å bli drit lei heile J.A. Riise, skulle fått han ned på jorda, men synd at ingen kommentatorar/reporterer er tøffe nok t å si noe sånn som dette til han: "Bommet ikke du på straffe i CL finalen? Var det nærvene som ikke holdt? eller er du ikke noen god straffe skytter?" Hadde noen tørt å sagt d t han, skulle denne blitt høgt elsket!

 

Han e og bli dum som ett brø, trur ikke han spiller med full kortstokk engang!

 

Uten om synest eg det var kjekt å sånne tråder innpå forumet her, ikke bare navn på masse ukjente spiller som vistnok wenger har sett en gang! :D Og tydligvis fenger dette teamet mange siden det er blitt så mange svar innpå her. Og dere som ikke synest noe serlig om det trenger ikke lese det, og vertfall ikke svare på det!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Riise er en oppskrytt fotballspiller og han har aldri vært en god businessman heller for å si det mildt!!!!

36128[/snapback]

 

Dette er selvfølgelig helt feil. Hvordan Riise kan være oppskrytt fatter ikke jeg. Synes nesten alle skrever/sier at han er en dårlig fotballspiller, jeg, og at han er oppskrytt. Men han er på langt nær en dårlig fotballspiller. Han er en av Liverpools beste og mest anvendelige spillere, og det er ikke uten grunn av han var den spilleren med flest kamper for Liverpool den forrige sesongen.

 

At han skriver denne boken nå er vel heller et godt argument for at han er en god businessmann...

Link to comment
Share on other sites

Synes for øvrig at det er rart at så mange kritiserer Riise for å skrive bok i en alder av 25. Kan tenke meg at dere reagerte på samme måte når Solskjær skrev bok for seks år siden, eller når Carew offentliggjorde for et knapp måned siden at han skulle skrive en bok...

36084[/snapback]

 

Jeg forstår ikke hvorfor alle de nevne spillerne må skrive en bok midtveis i fotball-livet deres. Skriv heller bok den dagen de legger skoene på hylla. Ta kan man ta et tilbakeblikk på tiden som fotballspiller. Henning Berg klarte det. Han skrev boka helt på tampen, og solgte vel rimelig bra om jeg ikke husker feil.

 

Ellers synes jeg Riise er en god fotballspiller! Har dog ikke sansen for de andre krumspringene.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jeg forstår ikke hvorfor alle de nevne spillerne må skrive en bok midtveis i fotball-livet deres.

 

For å tjene penger. Enkelt og greit. Riise lager denne boken pga. den enorme mediefokuseringen det har vært rundt hans person den siste tiden. Han er i tillegg regjerende CL-mester, og denne boken kommer definitivt til å selge bra! Det er den samme historien med Solskjær - han vant CL, året senere ble hans bok skrevet!

 

Om du hadde vært i den samme situasjonen, så tror jeg faktisk du ville valgt det samme selv...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det handler om å smi mens jernet er varmt. Det kan man forstå, selv om det å skrive en selvbiografi midtveis i karrieren kanskje avdekker et ego som neppe bør vekke særlig beundring... og uansett har Riise brutt en avtale, og det er jo helt forkastelig, og vitner ikke akkurat om intelligent oppførsel. At han kan tjene mer penger er da irrelevant, han burde likevel ha ryddet opp i sin tidligere kontrakt først. Men det er vel slik det er blitt i dag blant unge mennesker som tjener MYE mer penger enn hva godt er; de tror de kan tillate seg hva som helst...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Ja, det handler om å smi mens jernet er varmt. Det kan man forstå, selv om det å skrive en selvbiografi midtveis i karrieren kanskje avdekker et ego som neppe bør vekke særlig beundring... og uansett har Riise brutt en avtale, og det er jo helt forkastelig, og vitner ikke akkurat om intelligent oppførsel. At han kan tjene mer penger er da irrelevant, han burde likevel ha ryddet opp i sin tidligere kontrakt først. Men det er vel slik det er blitt i dag blant unge mennesker som tjener MYE mer penger enn hva godt er; de tror de kan tillate seg hva som helst...

36240[/snapback]

 

 

Bra innlegg dette, kan vel si meg enig i det meste. Jeg venter dog med å kritisere Riise på samme måte som deg, det kan fort hende at det finnes informasjon der ute som kan rettferdiggjøre John Arnes tilsynelatende merkelige valg. Men i utgangspunktet så er dette ganske så forkastelig, ja...

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Spådom:

 

Denne boke kommer til å floppe totalt, unntatt i GnÅlesund.

36250[/snapback]

 

Tror du virkelig det? John Arne Riise er kanskje den kjendisen i Norge som for øyeblikket skaper mest diskusjon. Greit nok at det ikke er av den positive varianten, men det er ingen tvil om at Riise engasjerer store deler av Norges befolkning.

 

Jeg er meget spent på denne boken, for å være ærlig. Spesielt mtp. "slagene i Drammen". Jeg er ganske sikker på at det vil komme frem en del spennende informasjon ang. denne "fighten" - skal bli interessant å se hvordan han f.eks. formulerer seg om hans oppførsel i forkant av slagene til Carew. Det skal sies at vi vet det meste om hendelsesforløpet, spesielt etter Henning Bergs bok, men det skal uansett bli spennende å lese Riises versjon av "fighten".

 

I tillegg så må vi ikke glemme SMS-meldingene - Riise har selv sagt at han skal hevne seg på kjendiskvinnene. Hele sannheten er nok ikke kommet frem enda. Kanskje ikke du interesserer deg for dette, tusmo, men det gjør definitivt mange mennesker i Norge!

Link to comment
Share on other sites

Spådom:

 

Denne boke kommer til å floppe totalt, unntatt i GnÅlesund.

36250[/snapback]

 

Tror du virkelig det? John Arne Riise er kanskje den kjendisen i Norge som for øyeblikket skaper mest diskusjon. Greit nok at det ikke er av den positive varianten, men det er ingen tvil om at Riise engasjerer store deler av Norges befolkning.

 

Jeg er meget spent på denne boken, for å være ærlig. Spesielt mtp. "slagene i Drammen". Jeg er ganske sikker på at det vil komme frem en del spennende informasjon ang. denne "fighten" - skal bli interessant å se hvordan han f.eks. formulerer seg om hans oppførsel i forkant av slagene til Carew. Det skal sies at vi vet det meste om hendelsesforløpet, spesielt etter Henning Bergs bok, men det skal uansett bli spennende å lese Riises versjon av "fighten".

 

I tillegg så må vi ikke glemme SMS-meldingene - Riise har selv sagt at han skal hevne seg på kjendiskvinnene. Hele sannheten er nok ikke kommet frem enda. Kanskje ikke du interesserer deg for dette, tusmo, men det gjør definitivt mange mennesker i Norge!

36295[/snapback]

 

Grunnen til at jeg tror at denne boken ikke kommer til å slå an andre steder enn i GnÅlesund er at nordmenn er pisse lei av hele fyren for lenge sia. Noen Se & Hør elskere kommer nok til å kjøpe boka, men ikke på langt nær så mange som (G)Riise tror selv.

 

I Gn(Å)lesund derimot er folk så utrolig patriotiske for tiden at man tilogmed har solgt 8.000 sesongbilletter enda laget er i første div. Dette laget hadde ikke vært noe hadde ikke JAR blitt videresolgt fra Monaco til Liverpool. Derfor tror jeg at Ålevikerne vil lære sitt bysbarn bedre å kjenne personlig. Jeg tipper at det innen kort tid etter utgivelsen kommer til å være et eksemplar av denne boka i de fleste hjem i Ålesund.

 

Dette er antagelsene som ligger til grunn i min spådom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...