Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Walcott er fantastisk på sitt beste, men "formen" hans har alltid gått i bølgedaler og bølgetoppene blir sjeldnere og sjeldnere. For meg så virker det som at han tikk et "tilbakeslag" da han absolutt skulle spille spiss istedet for den kantrollen han var så god i.

 

Det er mye med Walcott som det var med OX. Potensialet har alltid vært der, men å få det ut det sliter (har slitt) begge med. Det ville glede meg om Walcott kom tilbake i toppslag og da også mer stabil, men jeg har langt på vei mistet troen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Walcott er fantastisk på sitt beste, men "formen" hans har alltid gått i bølgedaler og bølgetoppene blir sjeldnere og sjeldnere. For meg så virker det som at han tikk et "tilbakeslag" da han absolutt skulle spille spiss istedet for den kantrollen han var så god i.

 

Det er mye med Walcott som det var med OX. Potensialet har alltid vært der, men å få det ut det sliter (har slitt) begge med. Det ville glede meg om Walcott kom tilbake i toppslag og da også mer stabil, men jeg har langt på vei mistet troen.

I all beskjedenhet Polljen. Walcott har en end Product som Oxlade bare kan drømme om.

Link to comment
Share on other sites

I all beskjedenhet Polljen. Walcott har en end Product som Oxlade bare kan drømme om.

Det er jeg forsåvidt enig i, men selv om "max-potensialet" til Walcott var større enn potensialet til OX, så har de begge slitt med å leve opp til dette potensialet. Walcott på sitt beste har vært en bedre og betraktelig mer målfarlig spiller enn OX på sitt beste.

 

Men når det gjelder å leve opp til det potensialet de har (hadde) så har egentlig begge spillerne langt på vei sviktet.

Link to comment
Share on other sites

Walcott var vel et utvilsomt kjempetalent når vi kjøpte han fra Southampton, men han er faktisk 28 år nå og jeg har inntil nylig egentlig hele tiden tenkt han slår snart gjennom han slår snart gjennom. Før det slo meg som en nordkoreansk rakett i Stillehavet utenfor Japan, han er faktisk nå blitt 28 år, og jeg betrakter han fortsatt som et talent. Det uforløste talentet jeg hele tiden har ventet på kommer aldri til å bli forløst. Han har nådd sin peak og jeg har hatt et naivt håp om at nå løsner det. Men dette har vist seg gang på gang å være blaff av storhet for så å gå fullstendig i dvale, slik som dere påpeker. Walcott burde vært solgt for minst tre år siden, hvis man tar på seg kaptein Hindsight-kappen sikkert 5-6 år siden. Som veldig mange andre spillere har vi tviholdt på de altfor lenge.

Liten digresjon, men alikevel innenfor temaet; Det er rett og slett sjokkerende nyheter at vi var villige til å legge 1,8 millioner i uken på bordet for å beholde Oxlade. Hva i huleste tenkte Wenger på når vi splasher de cashene for en skadeutsatt spiller som scorer max to mål pr sesong og knapt leverer en assist. Samme sak for Theo. Er dessverre ikke god nok, men har altfor høy status i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da virker det som om det er bye-bye Theo!

 

Everton close to agreement with Arsenal to sign Theo Walcott for in excess of £20m. #EFC football/financial offer beat rivals. Likely played last #AFC game (397 apps, 108 goals). Money to go towards transfers - Aubameyang/Malcom + Mkhitaryan (Sanchez swap), unlikely to get all 3

Link to comment
Share on other sites




Theo Walcott is at Everton for talks over proposed £20m+ move from Arsenal. Medical under way - #EFC run lengthy checks so sensible to start it while negotiations ongoing in hope that if/when agreement reached medical already done. Still hurdles to overcome, outcome in next 24hrs



Link to comment
Share on other sites

Walcott var talentet som aldri ble noe mer enn ung og lovende.

 

På sitt beste så var han fantastisk, problemet var bare at aldri klarte å bli stabilt god.

 

Det som jeg ser på punktet der hans "Arsenal karriere" ble ødelagt var da drømmen om å bli spiss ble så alt overskyggende at det ødela Theo sin fokus.

 

Jeg liker Walcott, jeg hadde lenge trua på han, men han burde forlatt Arsenal noen sesonger tilbake i tid.

 

Som sagt avgangen skjer på overtid, men jeg sitter ikke med noen "good riddance"-følelse.

 

Jeg håper Theo får en ny vår i Everton og en god "avslutning" på karrieren.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha ført oss til 1-0 ledelse, med et meget redusert mannskap, i ligacupfinalen i 2007 mot Chelsea, med nær toppet lag, trodde jeg virkelig at her hadde vi noe stort på gang. Utviklingen gikk dessverre ikke som forventningene, og resultatet er en ok karriere, men langt fra like stor som han ble spådd.

 

Jordnær og fin type, ønsker han lykke til i Everton.

Link to comment
Share on other sites

For at det skal være en god opprydning , må det komme noen inn. No har vi mistet OX , gabriel og theo. Å erstattet det med luft

... og Coquelin.

 

I et vindu som Wenger er i mot. Som Ian Wright rettmessig påpeker, det som skjer i vinduet nesten uansett virker som panikk. Og det er ikke første gangen. Heller ikke i et vindu Wenger er prinsipielt i mot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...