IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Arsene Wenger

6763 replies to this topic

Poll: Har du tillit til Wenger? (171 member(s) have cast votes)

Har du tillit til Wenger?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#6761 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,216 posts

Posted 01 June 2017 - 02:56 PM

Alle klubber kan vise til en kos og/eller cazorla. Ikke noe unikt. Nei tiden man fant gull for små penger er nok så å si forbi! Man kan ha flaks men det er sjeldnere og sjeldnere.

Nei nå skal jeg forsøke å bare være negativ her selv om jeg er dypt skuffet over den nye kontrakten. Lar sommeren gå, så får vi se om det faktisk gjøres noe nytt eller ikke.

#6762 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,666 posts

Posted 01 June 2017 - 04:54 PM

Ja han har gjort mange særdeles vellykede kjøp.
Men er det mange etter Emirates-æraen?

Song? Kom samme sesong vi startet på Emirates, og hadde to gode sesonger før han forsvant både fra Arsenal og fotballkartet.
Nasri? Ikke preget Arsenal nok føler jeg. Heller ikke Adebayor. Flere lignende tilfeller jeg bare kan ramse på løpende bånd. For å cut to the chase står jeg igjen med to klare kandidater:
Koscielny.
Cazorla.
Det er to som jeg mener har utmerket seg etter Emirates-æraen, som ikke var ferdigstøpte stjerner når de ankom klubben som har vokst om spillere under Wenger.

Du har rett, hvis vi utelukker Highbury tiden så blir blir statistikken "dårligere" for Wenger. Formeg er det Highbury tiden som var der Wenger fikk mye ut av "tildels lite". Han fikk vel også fart igjen på noen etablerte spillere som slet i sine forhenværende klubber.

Men vi har vel tross alt noen eksempler til i klubben i "nyere" tid. F.eks. unggutter som Fabregas og Bellerin. Fabregas kom rett nok under Highbury-epoken, men han blomstret vel mest på Emirates.

#6763 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,216 posts

Posted 18 July 2017 - 08:34 PM

Wenger går selv ut å beklager at hans egen ubesluttsomhet og usikkerhet rundt kontrakt var avgjørende for slutten av siste sesong. Vel og bra at han tar selvkritikk på dette, og at man vel så mye kan klandre han som all uro iform av demonstrasjoner og utenomsportslige ting som skjedde. Merkelig dårlig vurderingsevne av ledelse og Wenger selv på dette.

Men men, sesongen Iår er ikke utgående kontrakt så man kan mene hva man vil om han... Han er manager neste år uavhengig av hva man måtte mene.

#6764 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,666 posts

Posted 18 July 2017 - 08:52 PM

Wenger går selv ut å beklager at hans egen ubesluttsomhet og usikkerhet rundt kontrakt var avgjørende for slutten av siste sesong. Vel og bra at han tar selvkritikk på dette, og at man vel så mye kan klandre han som all uro iform av demonstrasjoner og utenomsportslige ting som skjedde. Merkelig dårlig vurderingsevne av ledelse og Wenger selv på dette.

Men men, sesongen Iår er ikke utgående kontrakt så man kan mene hva man vil om han... Han er manager neste år uavhengig av hva man måtte mene.

Korrekt.

Jeg har tenkt (etter beste evne) å gi Wenger en "sjanse til" den kommende sesongen. Det at jeg har gitt Wenger "en sjanse" til når vi går på en ny sesong er egentlig noe jeg har gjort flere ganger de siste fem, seks, syv sesongene, forskjellen nå fra da er at når jeg gir han denne såkalte nye sjansen så er jeg fremdeles helt og holdent skeptiker som må overbevises om at jeg egentlig tar feil i mitt syn på han. Når jeg tidligere har gjort noen slike forsøk, så har jeg klart å delvis "nullstille" mitt syn ovenfor Wenger i forkant av sesongen.

Så kan man argumentere at ved å stå på min skeptiske linje så gir jeg han egentlig ikke en ny sjanse siden skepsisen gjør at jeg forventer at han vil mislykkes. Hvis noen eventuelt tenker i de baner så forstår jeg det, men mitt forsøk på å gi han en ny sjanse er faktisk ektefølt. Det som er den store forskjellen denne  gang er at der jeg tidligere hadde store forventninger som endte i skuffelse, så har jeg relativt lave forventninger (men et relativt stort håp) og enten så blir min skepsis bekreftet eller så kan jeg bli gledelig overrasket. 

Hva som kan komme til å skje i mitt forhold til Wenger kommende sesong vet jeg ikke, jeg kan dog si at det som har skjedd så langt i overgangsmarkedet er bedre enn forventet og den litt hardere linje ovenfor "wantaway" spillere er også positiv. Det store spørsmålstegnet for meg er om taktikk, spillervalg og ledelse under kamp også har en positiv utvikling (sett fra mitt perspektiv) når alvoret igjen starter. Jeg vil så gjerne tro at det vil det, men .........

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users