IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

Arsene Wenger

6687 replies to this topic

Poll: Har du tillit til Wenger? (171 member(s) have cast votes)

Har du tillit til Wenger?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#6681 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,462 posts

Posted 11 April 2017 - 05:33 PM

I midten av mars så gikk Arsene Wenger ut og sa at han hadde bestemt seg om sin fremtid i Arsenal og at en offentliggjøring av dette var nært forestående. Nå er "nært forestående" forsåvidt et relativt begrep som kan tolkes vidt (hvis man vil).

Uansett om man ønsker en ny kontrakt for Wenger eller ikke, og hvis man skal tro på (tildels motsigende) "signaler" fra AW, Sir Chips og Ivan, så bør det ikke være vanskelig å innse at hele kontraksituasjonen begynner å ligne på en farse.
Om skylden ligger hos AW eller styret/Ivan skal jeg ikke ha noen mening om på dette tidspunktet, men jeg vil legge ved denne tweeten fra AST (Arsenal Supportes Trust) som jeg anser som en relativ seriøs forening.
HVIS vi skal tro denne tweeten (datert i dag 11/4) så er intet egentlig avgjort når det gjelder kontrakten. (dette kan selvsagt være spill for galleriet fra klubbens ledelse og at en kontrakt er klar)

AST @AST_arsenal
 Follow
More

AST have spoken with Arsenal today. Still position that no contract on offer to Wenger. Mutual decision to be taken at end of season

Hvis man skal tolke ryktene (ikke verifiserte rykter) så er det kontraktsforhandlinger mellom klubben v/Ivan Gazidis og Wenger. Klubben skal vist nok ha et krav om endringer på "bakrommet", blant annet ryktes det om en "Sportsdirektør",
noe som vil frata Wenger en del av den makten han har. Dette skal Wenger, ifølge ryktene, ikke ha godtatt.

Edited by Polljen, 11 April 2017 - 05:44 PM.

#6682 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,462 posts

Posted 11 April 2017 - 05:44 PM

En liten kommentar til om AW.

I min manglende tiltro til Wenger så har ett av mine hovedpunkter vært at jeg ikke har tiltro til at han vil klare å "snu skuta".

I den sammenheng så vil jeg ta med en liten "overskrift" fra nettstedet Daily Cannon som egentlig oppsummerer en av hovedårsakene til at jeg ønsker (og har lenge ønsket) et managerskifte.

After Arsenal’s latest humiliation, Arsene Wenger was adamant that he could turn things around, but the question has to be asked – if he can, why hasn’t he done it already?

#6683 Gunners77

Gunners77

Skopusser

• Arsenal Norway
  • 3 posts

Posted 15 April 2017 - 10:15 AM

Trur Stan bestemmer. Klarer vi ikke 4 plass og klubben ikke tjener så mye penger så ryker Wenger. Kun penger som teller for Stan.

#6684 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,462 posts

Posted 18 April 2017 - 08:07 AM

Trur Stan bestemmer. Klarer vi ikke 4 plass og klubben ikke tjener så mye penger så ryker Wenger. Kun penger som teller for Stan.

Jeg er så sikker på om Wenger ryker p.g.a. at vi havner utenfor topp fire, men det er mange rykter om at Ivan og også Kroenke jr. ønsker å gi Wenger litt mindre "frihet" i en ny kontrakt, d.v.s. at de ønsker at han skal måtte gi fra seg litt av makten når det gjelder det som ikke går på det rent sportslige (på banen/treningsfeltet). Ifølge de samme ryktene så er Wenger i utgangspunktet negativ til dette og det er (igjen ifølge ryktene) det største hinderet for en ny kontrakt.

Joda pengene teller så absolutt for Stan, men jeg tror samtidig at det sitter langt inne for han å "sparke" AW.

#6685 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,122 posts

Posted 19 April 2017 - 02:34 PM

Tror ikke vi skal belage oss på at vi nå har en trio bak. Dette sa Wenger selv.

"I don't know, I just felt that sometimes the team needs to believe in something new, something different, just to find a bit of confidence back," the boss told Arsenal Player after the 2-1 win.
"Overall I felt that it worked quite well today because we won the game.
"We had practiced on it before at some stage, (but) we like offensive football so this was a bit more defensive-minded for us.
"I feel overall it is not a long-term plan, but punctually it can work."

Ganske utrolig at han ikke ser at den offensive fotballen som har tydelig liker så godt ikke vinner oss kamper for tiden. Jeg tar gladlig imot mer defensiv trygghet enn den evinnlige balltrillinga med brudd imot gang etter gang. Tipper vi er rett tilbake til 4 bak mot city i helgen.

#6686 Wojciech53

Wojciech53

Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPipPip
  • 7,076 posts

Posted 19 April 2017 - 03:07 PM

Jeg tar gladlig imot mer defensiv trygghet enn den evinnlige balltrillinga med brudd imot gang etter gang. Tipper vi er rett tilbake til 4 bak mot city i helgen.

Balltrilling fungerte greit en stund det, men vi driver jo egentlig ikke med det lenger heller... Mindre posession, mindre spennende offensiv fotball og mindre poeng er den nye greia. Ja til 3/5 bak.

Posted Image

"In Arsene we trust! "
"Once a Gooner, forever a Gooner!"

#6687 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,462 posts

Posted 19 April 2017 - 05:28 PM

Ganske utrolig at han ikke ser at den offensive fotballen som har tydelig liker så godt ikke vinner oss kamper for tiden. Jeg tar gladlig imot mer defensiv trygghet enn den evinnlige balltrillinga med brudd imot gang etter gang. Tipper vi er rett tilbake til 4 bak mot city i helgen.

Det er et gammel uttrykk som sier at "angrep er det beste forsvar", og det er en viss sannhet i det også i fotballen, MEN det betinger at det er et angrep som fungerer. 

Ser vi på Arsenal så er det faktisk lenge siden vår offensive linje (angrepet) har fungert så godt at det fører til at "angrep er det beste forsvar".

For vår del så vil jeg heller snu om på dette uttrykket og si at "forsvar er vårt beste angrep", Nei, jeg mener ikke at laget skal legge seg i forsvar og satse på kontringer slik som svakere lag ofte må gjøre mot antatt sterkere motstandere. Det jeg mener med å snu på uttrykket, er at et lag som er trygge defensivt vil lettere ha sikkerheten til å slippe seg løs offensivt. Det er en stund siden Arsenallaget som helhet har vært trygge defensivt.

Alt har ikke vært "bare rævva" med Arsenal, hverken denne sesongen eller de foregående sesongene, og når laget synes å ha tro på seg selv så kan de virkelig imponere. Dessverre så har Arsenal blitt mer og mer forutsigbare på banen de siste sesongene, flere og flere managere (i "svakere lag") har funnet resepten på å knekke Arsenal både offensivt og defensivt.

Offensivt så har det de siste sesongene blitt for mye av stangingen sentralt mot et overbefolket motstanderforsvar, der vi får til lite. Defensivt så faller laget vårt alt for lett sammen når motstander blir aggressive og presser oss. Det er også litt merkelig at Arsenal av en eller annen grunn til tider fungerer bedre defensivt når "gode" lag presser oss kontra når det er"dårligere" lag som presser oss.

Uansett hvor mange nye (og bedre) spillere som eventuelt kommer inn i sommer, så er det viktigste for dette laget å kvitte seg med denne "forutsigbarheten", og ja for min del så er det da bare en løsning på problemet!!!

#6688 Stefan B

Stefan B

Klubbeier

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 14,722 posts
  • Interests:Arsenal

Posted Today, 07:33 PM

Bryr meg ikke lenger hvor vi havner på tabellen denne sesongen. Eneste som teller for meg er at vi får inn en erstatter for denne mannen.

Han er ferdig, done, finished.

"Dennis is the best player I have ever played with as a partner. It is a dream for a striker to have him in the team with you." - Thierry Henry

Reply to this topic

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users